Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JohnnyTh »

Har gkjøpt meg noe som ikke er MC relatert i det hele tatt, men håper dere tilgir meg behovet for å skryte.

Har kjøpt meg suvenir fra Korea. Et håndlaget Koreansk/Japanske katana sverd. Det er laget etter gamle tradisjonelle teknikker. Bladet er brettet og smidd et titalls ganger. Alt materialet om er brukt er tradisjonelt. Det tar en sverdsmed 2 uker å lage 1 sverd.

Litt dyr suvenir, men men det er jo en suvenir så.
Image

Fikk stativet med på kjøpet og sverdet blir sendt til gravering når jeg har bestemt meg for hva det skal stå. Tror jeg går for det tradisjonelle og velger smedens navn.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

Å dæven så tøft [emoji1319][emoji1319] slikt liker jeg [emoji1303] er det skarpt også eller [emoji15]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JohnnyTh »

Litt skarpt. 8)

[youtube][/youtube]

(hvorfor får ikke jeg til youtube linker?)

https://www.youtube.com/watch?v=lhLaI9s ... e=youtu.be
Last edited by JohnnyTh on 26 Mar 2017 10:04, edited 1 time in total.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bikeridr »

JohnnyTh wrote:Litt skarpt. 8)

[youtube][/youtube]
Sånn, fiksa. Du må fjerne "&feature=youtu.be" fra linken din, så funker det så fint så :)

Forøvrig, jævlig stilig sverd. Har lyst på selv jeg.
(Minn meg på å ikke bli uvenn med deg) ;-)
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JohnnyTh »

Takk for det. Jeg kan sikkert be han sende deg et sverd :) Koster bare 8500kr pluss frakt :D
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bikeridr »

JohnnyTh wrote:Takk for det. Jeg kan sikkert be han sende deg et sverd :) Koster bare 8500kr pluss frakt :D
He, he - ja, kunne vært kjekt. Spørs hva tollerne her i Latvia hadde sagt da ;-)

Men, skal jeg være ærlig, så er det ikke "samurai-sverd" som står øverst på min sverd-ønskeliste. Jeg er heller svak for skotske klan-sverd. De koster også litt oppe i det høyere prissegmentet. Man får en flett ny motorsykkel for prisene på de sverdene 8)
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Har bestillt meg en slik i dag 8)

Image
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Cool!
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ArcticTiger »

Kjøpte 60 liter diesel til Ferguson-traktorn i dag, 710 kr rett i Dass...... :roll:
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Cool!
Er en meget artig sak det der. Dessuten så trenger jeg en kombinert laptop og nettbrett da iPaden nok snanrt tar kvelden. Dessuten er det alltid et styr og bruke ipaden til seriøse ting. Det er liksom mest et leketøy.

Så derfor ble det Microsoft Surface Pro i7 med 16GB. RAM og 256GB SSD. 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

Bjerknez wrote: Så derfor ble det Microsoft Surface Pro i7 med 16GB. RAM og 256GB SSD. 8)
Hvor stor er skjermen på noe slikt.... Har faktisk hatt noe slikt i tankene selv, om jeg skulle vike fra Mac (banner i kirka)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:
Bjerknez wrote: Så derfor ble det Microsoft Surface Pro i7 med 16GB. RAM og 256GB SSD. 8)
Hvor stor er skjermen på noe slikt.... Har faktisk hatt noe slikt i tankene selv, om jeg skulle vike fra Mac (banner i kirka)
Den er på 12 tommer ettellerannet. En meget flott sak. Min venn i Ås har en slik så jeg har smugkikket litt på den. En fantastisk liten sak som fungerer både som nettbrett og laptop.

Den har også fått gode skussmål på de fleste tester.

Vurderte også en ipad Pro, men prøv og jobb med lightroom og RAW filer på iPad.... ;-)
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Okda »

Bjerknez wrote:
LordShaft wrote:
Bjerknez wrote: Så derfor ble det Microsoft Surface Pro i7 med 16GB. RAM og 256GB SSD. 8)
Hvor stor er skjermen på noe slikt.... Har faktisk hatt noe slikt i tankene selv, om jeg skulle vike fra Mac (banner i kirka)
Den er på 12 tommer ettellerannet. En meget flott sak. Min venn i Ås har en slik så jeg har smugkikket litt på den. En fantastisk liten sak som fungerer både som nettbrett og laptop.

Den har også fått gode skussmål på de fleste tester.

Vurderte også en ipad Pro, men prøv og jobb med lightroom og RAW filer på iPad.... ;-)
Surface er kjempemaskiner - har hatt min nå med Office 365 siden før nyttår og den funker perfekt. Lett å ta med seg og god batterikapasitet


Prøvde forresten noe Rukka jakker i dag og det var tungt utstyr - riktig nok med innerfor etc men likevel - ett helt løft å få på seg.... vil nok prøve Klim før jeg kjøper noe som helst.... har jo så jeg klarer meg for sommeren så.....
OkDa
Fjr 1300
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

Bjerknez wrote: Vurderte også en ipad Pro, men prøv og jobb med lightroom og RAW filer på iPad.... ;-)
iPad er vel noe av det dummeste som har blitt laget siden tidenes morgen! Noe som kunne vært så genialt, klarte de å isolere totalt! [-( Når behovet melder seg, at jeg skal fornye lekekroken/kontoret er det ikke utenkelig at jeg må gløtte på noe annet enn Mac også. Selv om jeg blir å gå for mac "stasjoner" :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

LordShaft wrote:
Bjerknez wrote: Vurderte også en ipad Pro, men prøv og jobb med lightroom og RAW filer på iPad.... ;-)
iPad er vel noe av det dummeste som har blitt laget siden tidenes morgen! Noe som kunne vært så genialt, klarte de å isolere totalt! [-( Når behovet melder seg, at jeg skal fornye lekekroken/kontoret er det ikke utenkelig at jeg må gløtte på noe annet enn Mac også. Selv om jeg blir å gå for mac "stasjoner" :thumleft
Ipad er noe av det mest geniale som er laget. Uovertruffen batteritid, strålende skjerm og den første virkelige mobile duppedingsen for konsum av innhold verden har sett. Nesten på egenhånd revolusjonerte en hel bransje, og har solgt snart 400 millioner eks. La oss heller ikke glemme omsetning på 250 milliarder kroner i AppStore...kun fjor. Noe som deler ut over 175 milliarder til de som lager produkter til AppStore =D>

Men, fortsatt noen som tror det er en gammeldags laptop og insisterer på å bruke den som det 8)

Å kalle det noe av det dummeste som er laget stiller i klasse med de som fortsatt venter på at den "internettgreia" skal gå over =D>
Post Reply