Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

Jasså gitt :roll:

Ta å før over bildene fra minnekortet på kamera også gjør noen kjappe redigeringer da med padda di :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by freddy123 »

Kunne ikke vært mere enig med tommas her ipad er genialt [emoji1]

Jeg har den med 10"skjerm kan brukes til youtube og alt av nettsurfing [emoji2]men selvfølgelig den har ikke alle mulighetene som en pc, men skal jeg redigere noe eller spille så bruker jeg laptopen, surfe på nettet ipaden.

Ipaden gruser pc når det gjelder surfing rundt på nett, det at man kan ligge og dasse i sofaen med en 10" stor touchskjerm med utrolig lav vekt og sylskarp skjerm er bare konge [emoji6]


Sent from my iPad using Tapatalk
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Er nok ikke det dummeste som er laget. Ipaden jeg har har vert en trofast venn. Men det blir liksom mer et leketøy eller undeholdningsverktøy enn et arbeidsverktøy i mine øyne.

Men et nettbrett som kjører fullverdig windows, som også kan fungere som en fullverdig laptop tror jeg er tingen. Vertfall for meg.

Prøv som sagt å redigere raw filer med en ipad. Prøv også å skrive bloggposter i wordpress. Helt håpløst.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

LordShaft wrote:Jasså gitt :roll:

Ta å før over bildene fra minnekortet på kamera også gjør noen kjappe redigeringer da med padda di :lol: :lol:

Om det er suksesskriteriet ditt for om ipad er noe av de dummeste som er laget eller ikke, så har du misforstått produktet og er sikkert ikke i målgruppen 8)

Når det er sagt så kan begge de to kameraene mine overføre trådløst til ipad'en min om jeg gidder, og man lett kan kjøpe en overgang for å koble kamera til ipad eller kortleser om man ønsker det eller kameraet ikke støtter trådløst. Så er det bare å leke i Lightroom for ipad, men RAW støtte må du klare deg uten.

Som sagt det var aldri ment å være en laptop, selv om flere og flere bransjer bruker den til overraskende mye nyttig.

Konsum ikke produksjon er hovedfokus. Selv om den med litt velvilje dekker mye der også, men det er ren bonus :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

Du kan sikkert halvere antall solgte enheter med reelle behov! Apple selger for at det er Apple! At jeg mener at iPad er noe av det dummeste som er laget, er selvfølgelig basert på mitt behov!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Selvsagt :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

Vi har driftovervåkning og fjærnstyring samt FDV system for 3 kommuner tilgjengelig via Ipad.. vanntett deksel og saker..
Drass med en "laptop" eller den overflatedingsen ut i skauen med søle og slaps så skal vi se hvem som har "leketøy". :thumleft
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

iPad er sikkert bra til sitt bruk. Jeg har jo vert eier av en iPad de siste fem årene. Det beste mned den er batteritiden. Ingen over, ingen ved siden. Ellers, når jeg tenker meg tilbake så har jeg stort sett brukt denne ipaden til å surfe på nettet samt spille Angry Birds, som jeg er blitt totalt avhengig av. (jada...det er nok min svakhet)

Så fort jeg skal jobbe med den som feks. redigere bilder/video, skrive blogginnlegg i Wordpress så kommer den til kort. Skjermen blir for liten og det hjelper jo ikke på når tastaturet popper opp og dekker halve skjermen heller.

Så den fungerer bra til de "enkle" tingene, men skal man faktisk gjøre et "arbeidsslag" så merker man fort hvor begrenset man er. Selv om det så klart finnes apper som også gjør den bra, som mekkern nevner.

Jeg forundrer meg også hvorfor det skal være så himla vanskelig og få omplassert appene på skjermen anerledes enn i det trøtte rutemønsteret. Hvorfor kan jeg ikke bare ha tre apper i det ene hjørnet og ett i det andre? Joda, man kan lage mapper etc. (jippi!) men det har man vel kunnet gjort siden Windows 98 så dette er vel ikke akkurat noe som setter en ny standard.

Før så var apple helt rått. Når den første iPhonen kom så ble jo nærmest hele verden forundret. Touchskjerm og greie. Lenge var dem enerådene på tronen av å levere noe som var helt unikt. Men så dukket andre opp i kappløpet og i dag så mener jeg apple ligger bak på menge områder. Det apple leverer i dag er ikke lenger "grensesprengende". Man får ikke lenger de store overaskelsene. Bare nok et apple produkt liksom...

Men missforstå meg rett. Jeg liker iPad til sitt bruk. Jeg kommer nok fortsatt til å ha en iPad liggende. Skal jeg surfe på nett og se Youtube videoer fra sofaen er den fortsatt best. Men totalt sett så mener jeg Surface Pro vinner overlegent. Bakdelen med Surface Pro er batterikapasiteten i forhold til en iPad. Nå kan jo uansett ikke Surface Pro sammenlignes med en iPad da Surface er mer en laptop enn et nettbrett, men iPad Pro kan vel sammenlignes mer med Surface vil jeg tro. I følge tester så vinner Surface Pro også der.

Så sorry Apple... jeg synes dere har stagnert litt. Hver gang det kommer en ny iphone/iPad så blir det liksom litt "gjeeesp".
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Hatt gleden av å fikle litt med surface pro, og den er mer dedikert til jobbing om man lever i Microsoft universitet. I så måte tar den plassen til en laptop, selv om den er sabla dyr og ikke kan konkurre på spilling mot en likt priset laptop.

De (to) jeg kjenner som bruker surface aktivt, tar fortsatt med seg ipad på hytta, i sofaen og reise (pluss surface pro om det skal jobbes). Ipad er rett og slett mer hendig til alt annet enn hardcore jobbing, der er nesten ikke surface en konkurrent i det hele tatt.

I mine øyne gruser ipad alt annet til underholdning. Ingen over, ingen ved siden :lol:

Dummeste oppfinnelse noensinne? Ja, det er nok bare en døgnflue skal vi se 8)
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Bjerknez wrote:Så sorry Apple... jeg synes dere har stagnert litt. Hver gang det kommer en ny iphone/iPad så blir det liksom litt "gjeeesp".

Litt enig, men tror ikke det er så lett å finne opp hjulet hver gang :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

Ja, men det er jo dine meninger :roll:
Vi har en ipad i hus, fruen har en... å makan til bortkastet investering skal du lete lenge etter. Underholdning har jeg på tv eller mobil.
Det er jo selvfølgelig kommet masse ekstrautstyr til Ipad, etter hvert som årene er gått. Men det var ikke tiltenkt å ha dette ekstra utstyret i utgangspunktet. Så i mine øyner er det den helt bortkastet :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Nei, om dere har kjøpt ipad og ikke bruker den så er det jo bom for dere. All ære til den som feks orker å surfe på telefon fremfor ipad, eller lese bøker og blader.

Skal man bedømme om et produkt er det dummeste noensinne, så løfter man vel generelt nesetippen fra eget kjøkkenbord 8)
User avatar
kvase
Posts: 4042
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by kvase »

Kjøp Doro mobil enkelt og greit uten for mye dill dall .-
Ja pluss en til alle apene vare seg Adroid eller i-pone så er man sikra
halle lulla så glad jeg blir
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Er nok enig med Tommas her. Alt til sitt bruk. iPad er en bra ting, hvis man tar det for det den er. Det er ikke et arbeidsverktøy (for min del vertfall) men et underholdningsverktøy fra sofaen. Da er de nbest.

Men tar man av tastaturet på Surface'n så er jaggu ikke den dum heller og bruke som nettbrett. Men på en litt annen måte så klart. :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Ikke lenge siden jeg var i samme dilemmaet, og konklusjonen ble at en bærbar med grei prosessor og minimum 512Gb ssd (har slitt med 128Gb i 3 år nå :-( )
13,3" Zen-book flip var løsningen jeg fant smartest, ikkeno løst tastatur,
alt vrenges rundt til brett om man ønsker eller hvilken som helst posisjon midt imellom :thumleft
Og ikke minst å øke til 13,3" skjerm. Den tommen extra er gull.

Jeg har forøvrig både pad og mini-pad som brukes hyppig, spesiellt praktisk på sykkeltur =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply