Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Bikeridr »

Jeg har montert på en slik "Givi-ring" på tanken og prøvesittet med min nye tankveske. Frank Thomas magnetveske er vel godt og vel pensjonert nå, tenker jeg :)

Ja og så snublet jeg over en "review" på nettet om sykkelen min da jeg skulle vise motormannen ombord hvilken sykkel jeg hadde. Da jeg kom i skade for å lese at jeg kunne justere styret litt i lengderetningen måtte jeg jo også laste ned brukermanualen og finne ut hvordan. Der sto det "kontakt service verksted". Oversatt betyr jo det "Sjekk opp How-To på Youtube" :thumleft

Etter å ha funnet ut at det var det svimlende antall av fire -4- bolter og to -2- muttere å løsne for så å bytte "hakk" på holkene samt trekke til med moment (oppgitt i YT-vid'n) var jo saken grei. Hele seansen tok ca 13 minutter inkludert finne frem og rydde vekk verktøy \:D/

En kjapp prøvetur på rundt 3 mil i dag og jeg kan konstantere at selv åtte -8- små millimetre nærmere meg gjorde underverker for sittestilling og komfortposisjon bak styret. For de av dere "effjåddere" der ute med korte armer; dette anbefales sterkt.
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by voodoodoo »

I dag har jeg satt på vedlikeholdslading for fjerde og forhåpentligvis siste gang før sesongstart. Nå skal den få stå og putre et par dager før sykkelen skal startes og kjøres varm for å sjekke at allt sviver som det skal før det er tid for vårslepp :thumleft
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by hakhap »

Idag ble sykkelen levert hjem igjen etter å ha fått installert V4MP


[youtube][/youtube]

Skal bli artig å koble telefon til sykkelen når jeg kommer hjem fra Bergen.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by DrGreve »

Jeg har fremdeles ikke gjort en dritt med motorsykkelen men det er jo ikke noe problem når andre gjør jobben :)
@bikeridr rapporterte at det var kommet noen oljedråper under sykkelen 10-15 cm foran oljepluggen og siden sykkelen har stått i ro siden februar ble vi enige om at det kunne bare være en ting og det var at oljefilteret ikke var skrudd ordentlig til.
Bikeridr strammet til og fikk 90 grader med stramming og etter min erfaring er det nok til at det lekker litt.
Deilig å ha hjelp og deilig å få fjernet bekymringer :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Bikeridr »

Hva jeg har gjort med *egen* sykkel, er å vaske den. Klar for ny sesong (selv om jeg har tyvstartet).
Image

Hva jeg har gjort med *andre* sine sykler, der har Greven kommet meg i forkjøpet, men ja. Jeg skrudde av hundre millioner skruer og fjernet venstre kåpeside og strammet opp oljefilteret som bare var ønsket på plass :) (Samt skrudd på plass venstre kåpeside igjen med de samme hundre millioner skruer).
User avatar
Amaliuhuu
Posts: 103
Joined: 18 Jan 2016 21:48
MC: Honda CBF500

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Amaliuhuu »

Skulle egentlig bytte blinklyset som var knekt, men etter å fjernet all elektriker teipen tok jeg avgjørelse om at vi limer først det gamle også ser vi hvor lenge det holder [emoji16] Image

Måtte lade batteriet, så jeg har strøm til å få kjørt sykkelen utav vinterlagring hos mamma og pappa. Gleder meg til å få den hjem til meg selv!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er lettere å be om tilgivelse, enn tilattelse :twisted:
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by hakhap »

Idag kjørte jeg sesongstart med sykkelen:)

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Epylypzon »

Vasket 1200, henta deler og begynt å skru sammen igjen 800n. Ooog. Tørka litt camping utstyr ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by mekkern »

Jaja....driter i det.
Last edited by mekkern on 12 Aug 2018 23:57, edited 1 time in total.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by kvase »

Slik innmat vaskemaskin tromler ligner på det du har rundt potta der ?
:-k
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Epylypzon »

Litt videre service etter drukning.

Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.

Tømte av 13.2 liter + det som rant ut når jeg skrudde av pumpa. Sikkert nærmere 14 liter.

Hadde kjørt 105km idet den drukna. Dvs 5 liter. Det blir totalt 19 liter og tanken er på 16 [emoji14] så også veldig forskjell i farge på de siste 2.7 literne som ble tappa av. (brukte bøtte på 3.5 liter).

Så nå er tanken to og rengjort.

Dyser er flusha.

Da er det bare å få tak i nytt filter og sil.
Filter er ikke en reservedel hos bmw...... Så dette må jeg få tak i en annen plass.
ImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by knutk »

Epylypzon wrote:Litt videre service etter drukning.

Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.
Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Epylypzon »

knutk wrote:
Epylypzon wrote:Litt videre service etter drukning.

Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.
Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?
Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by knutk »

Epylypzon wrote:
knutk wrote:
Epylypzon wrote:Litt videre service etter drukning.

Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.
Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?
Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.
Dersom ventilasjonsventilen er i orden kan der ikke bygge seg opp vakum i tanken.
Ventilen er en fjærbelastet nylon flotør som holdes på plass med en svak fjær. Det minste undertrykk skal være nok til at den slipper inn luft.
Problemet når man kjører på grusveier er at der trenger seg inn fint støv via luftslangen som kommer ut midt under sykkelen. Støvet blokkerer for fri bevegelse av ventilen.

Der er sjelden behov for å skifte denne ventilen. Ventilen består av enkle hardplast komponenter, og den kan enkelt demonteres for rengjøring. Like så viktig er å huske å blåse gjennom lugteslangen og, for den blir full av fint støv.
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Epylypzon »

knutk wrote:
Epylypzon wrote:
knutk wrote:
Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?
Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.
Dersom ventilasjonsventilen er i orden kan der ikke bygge seg opp vakum i tanken.
Ventilen er en fjærbelastet nylon flotør som holdes på plass med en svak fjær. Det minste undertrykk skal være nok til at den slipper inn luft.
Problemet når man kjører på grusveier er at der trenger seg inn fint støv via luftslangen som kommer ut midt under sykkelen. Støvet blokkerer for fri bevegelse av ventilen.

Der er sjelden behov for å skifte denne ventilen. Ventilen består av enkle hardplast komponenter, og den kan enkelt demonteres for rengjøring. Like så viktig er å huske å blåse gjennom lugteslangen og, for den blir full av fint støv.
Som du sier, støv kan gjøre at den går tungt. Selv om jeg blåser i den og den åpner er det ikke sikkert det er nok vakum.
Du skriver som om jeg aldri skulle ha tatt i denne sykkelen :D :D \:D/ \:D/
Post Reply