Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Borg »

Spiritofwinter wrote:Nettopp lagt ut for salg en bil og en MC, på tide å rydde litt plass utenfor huset, har en del flere kjøretøy enn personer i huset for tiden...

Tok ca 10 min fra bilen ble lagt ut til div personer med dårlig norsk kunnskap la inn bud langt under prisantydning. Så nå venter jeg bare på svindelmeldinger og skambud på MC’en [emoji12]
Finn har sin sjarm. Dette er konversasjonen jeg hadde med en kjøper i går:
_______
Kjøper:
917xxxxx hvor? Navn
Selger:
Hei, dette er i Xxxxxxxx
Hei, har lagt ut noen flere bilder. Mvh Navn

Kjøper:
Hvor ligger Xxxxxxxx?
Adr og tel nr?
Hvor mange km fra xxxxxxxx?
Nei takk!
_______
Å da var den samtalen over :smt102
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Akkurat gått på en smell... bestilt meg time for øreavstøpning..
kjøper meg Hantek in-ear-monitors..med 30db demping.

kjører alltid med ørepropper uansett så 2fluer i en smekk da jeg kødder med å få de til tette godt på ene øret.
og da spiller det ingen rolle hvilken hjelm jeg bruker-alltid godt dempet+musikk og har 2 hjelmer med cardo som jeg kan koble disse til også.

men tilsvarer et livs forbruk av ørepropper da.. :shock:
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Har vært inne på samme tanke selv, men har brukt flere års verdt av penger fra MC-utstyrsbudsjettet i våres :redface
User avatar
GeirHellwigPedersen
Posts: 131
Joined: 27 Oct 2019 17:24

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by GeirHellwigPedersen »

mekkern wrote:Akkurat gått på en smell... bestilt meg time for øreavstøpning..
kjøper meg Hantek in-ear-monitors..med 30db demping.

kjører alltid med ørepropper uansett så 2fluer i en smekk da jeg kødder med å få de til tette godt på ene øret.
og da spiller det ingen rolle hvilken hjelm jeg bruker-alltid godt dempet+musikk og har 2 hjelmer med cardo som jeg kan koble disse til også.

men tilsvarer et livs forbruk av ørepropper da.. :shock:
Ville bare si at jeg har benyttet Etomytic Recearc sine støpte ørepropper siden tidlig 90 tallet. Jeg har 15 og 30dB. Filter til disse. Vurderer 9dB da jeg synes 15dB demper litt for mye på MC. Men min gode mann[emoji846]. De er den ABSOLUTT BESTE invisteringen jeg noensinne har gjort.
Jeg bruker dem på Konserter, kino, datasenter, støy på offentlig kommunikasjon og på MC ++. De er med meg alltid. Så jeg vil bare si Gratulerer[emoji16][emoji898] og så håper jeg det er flere som tar til vettet og invisteter i støpte støypropper...


Sent fra min mobile telefon via Tapatalk
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

GeirHellwigPedersen wrote:
Ville bare si at jeg har benyttet Etomytic Recearc sine støpte ørepropper siden tidlig 90 tallet. Jeg har 15 og 30dB. Filter til disse. Vurderer 9dB da jeg synes 15dB demper litt for mye på MC. Men min gode mann[emoji846]. De er den ABSOLUTT BESTE invisteringen jeg noensinne har gjort.
Jeg bruker dem på Konserter, kino, datasenter, støy på offentlig kommunikasjon og på MC ++. De er med meg alltid. Så jeg vil bare si Gratulerer[emoji16][emoji898] og så håper jeg det er flere som tar til vettet og invisteter i støpte støypropper...


Sent fra min mobile telefon via Tapatalk
"storforbruker" av hørselværn.. etter å ha jobbet i industrien i mange år ble det en vane å smekke inn/på hørselværn.
Har aktive klokker med Bluetooth også..
men på MC så er det en utfordring å ha go lyd samtidig som en har bra hørselværn-når vindstøyen kan ligge på 110db på motorveien så må en ha noe med god demping..
og da skal høytalerne i hjelmen jobbe for føden for å overdøve støy..
Men når driverne/høytalerne ligger inni de formstøpte pluggene så trenger ikke bruke så mye effekt eller spille så høyt..og er mer fri til å bruke forskjellige hjelmer. :thumleft
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Sitter på hytta, drikker hjemmebrygget øl å har fyr i bålpannen. I morgen er det "utdrikningslag" for min bror som skal gifte seg om en måned. Pga medisinske utfordringer kan ikke han drikke selv, så vi skal drikke for han [emoji481][emoji16]Image

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

F800GS Light Image

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Epylypzon wrote:F800GS Light Image

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Den blei fresh den 800en din :thumleft hvor har du letta den?
Hvor er dere på tur i dag da?
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

Kant1 wrote:
Epylypzon wrote:F800GS Light [img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200605/4a7ebe3357fadd4635f7b29188c67b6c.jpg[/img]

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Den blei fresh den 800en din :thumleft hvor har du letta den?
Hvor er dere på tur i dag da?
Hvor jeg har letta den? Overalt. I vinter fikk jeg fjerna elektronikken til abs og litt stål fra midtstøttefestene. 1kg spart. Venabygd / grimsbu. Været ser ikke veldig bra ut.

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

ojda wrote:Her begynner det å dufte av ny lekeonkel :thumleft
Flott tanke, ser ikke bort fra at man kan være villig til å kaste bort noen liter bensin for å realisere drømmen din 8)



Image


Mye småtaser ute i friskluft hele dagene nå....artig å se dem og prate med dem.. :thumleft
koronaen har da noen bra sider.....

=D>
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by biker7 »

Epylypzon wrote: Hvor jeg har letta den? Overalt. I vinter fikk jeg fjerna elektronikken til abs og litt stål fra midtstøttefestene. 1kg spart. Venabygd / grimsbu. Været ser ikke veldig bra ut.
Tøff GS ! :thumleft
Men hvor mye vekt har du fått av totalt med denne forvandlingen ? Hva er fulltanket vekt nå ? :D
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Hjemme fra hytta og har solgt Kawasakien min... ble nesten litt tomt utenfor, se om ikke pengene kan omdisponeres til noe annet moro [emoji846]
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

Tilbake etter en fin tur. Nå litt mat, så øl og akevitt [emoji7]Image

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Moffa »

Akkurat nå sitter jeg og kikker på yr.no, og kart, for å se hvor jeg skal kjøre neste uke.... :thumleft
En hel uke på moppen tror jeg det er lenge siden jeg har hatt \:D/

Ser ut til å kunne bli brukbart værmessig, bare synd det fortsatt er så forbaska mye snø i fjellet... Er et par veier jeg gjerne skulle sett lettere farbare på to hjul... :-k
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Galilee »

Drikker siste rest av hjemmebrygget øl og planlegger tur neste helg. Geiranger og hvordan komme seg dit ... via Otta og så morsomme veier som mulig. :D
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Post Reply