Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ArcticTiger »

mekkern wrote:
ArcticTiger wrote:Nå sitter jeg i God-Stolen med Kaffe-koppen i handa og ser ut igjennom vinduet på Wisconsin-Wintern \:D/ Sola skinner fra en knallblå skyfri himmel, det blåser litt friskt fra North, jeg ser Lønne-trea svaier og det er lett snøføyke. Graderstokken viser i skrivende stund -31F, som i Celsius tilsvarer -35. Det blir nok mest Kaffe-Drekking idag tenker jeg \:D/
,

Ja jeg hører på nyhetene at det er litt kjølig i junainten nå... :-k
Det er nokså Freskt her i Midt-Westen nå ja. Det virker som det meste er stengt, alle skoler, offentlige kontorer, butikkerKafeer/virksomheter osv er stengt idag og i morgen, flyavganger er innstillt, tog går ikke, og i byene gjør de om busser til shelter for de hjemløse (uteliggerne). Folk holder seg for det meste hjemme ser det ut til, nesten ingen trafikk på veien her idag. Tilogmed Amish-folket er visst hjemme idag, de bruker å trille forbi her i sine svarte buggyer med 1 eller 2 hester foran flere ganger om dagen.
Det er klart, 20-30 kuldegrader (C) er kaldt i seg sjæl, men det er den nådelause norda-vinden som gjør det riktig jævlig.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Sitter på flyet til Riga. Hvis alt går etter planen er jeg hjemme om to timer 8)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

ArcticTiger wrote:
mekkern wrote:
ArcticTiger wrote:Nå sitter jeg i God-Stolen med Kaffe-koppen i handa og ser ut igjennom vinduet på Wisconsin-Wintern \:D/ Sola skinner fra en knallblå skyfri himmel, det blåser litt friskt fra North, jeg ser Lønne-trea svaier og det er lett snøføyke. Graderstokken viser i skrivende stund -31F, som i Celsius tilsvarer -35. Det blir nok mest Kaffe-Drekking idag tenker jeg \:D/
,

Ja jeg hører på nyhetene at det er litt kjølig i junainten nå... :-k
Det er nokså Freskt her i Midt-Westen nå ja. Det virker som det meste er stengt, alle skoler, offentlige kontorer, butikkerKafeer/virksomheter osv er stengt idag og i morgen, flyavganger er innstillt, tog går ikke, og i byene gjør de om busser til shelter for de hjemløse (uteliggerne). Folk holder seg for det meste hjemme ser det ut til, nesten ingen trafikk på veien her idag. Tilogmed Amish-folket er visst hjemme idag, de bruker å trille forbi her i sine svarte buggyer med 1 eller 2 hester foran flere ganger om dagen.
Det er klart, 20-30 kuldegrader (C) er kaldt i seg sjæl, men det er den nådelause norda-vinden som gjør det riktig jævlig.
Du får sjå tel å ha på deg hua og votte nådda Gaute, så du itte vært ufsen [-X
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Sitter på Gardermoen, klar for siste etappe hjem etter en lang dag, avreise om 20 min. Mangler bare en ting, et fly... hadde vert greit om de kunne finne noe sånt...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by kvase »

Spiritofwinter wrote:Sitter på Gardermoen, klar for siste etappe hjem etter en lang dag, avreise om 20 min. Mangler bare en ting, et fly... hadde vert greit om de kunne finne noe sånt...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Da får du flakse med arma og oppføre deg mot normalen så får du rask skyss til gratis overnatting vis ikke det dukker opp et fly til deg- Du får hilse opp over til den skada 250 sjåføren
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ArcticTiger »

ojda wrote:
ArcticTiger wrote:
mekkern wrote:,

Ja jeg hører på nyhetene at det er litt kjølig i junainten nå... :-k
Det er nokså Freskt her i Midt-Westen nå ja. Det virker som det meste er stengt, alle skoler, offentlige kontorer, butikkerKafeer/virksomheter osv er stengt idag og i morgen, flyavganger er innstillt, tog går ikke, og i byene gjør de om busser til shelter for de hjemløse (uteliggerne). Folk holder seg for det meste hjemme ser det ut til, nesten ingen trafikk på veien her idag. Tilogmed Amish-folket er visst hjemme idag, de bruker å trille forbi her i sine svarte buggyer med 1 eller 2 hester foran flere ganger om dagen.
Det er klart, 20-30 kuldegrader (C) er kaldt i seg sjæl, men det er den nådelause norda-vinden som gjør det riktig jævlig.
Du får sjå tel å ha på deg hua og votte nådda Gaute, så du itte vært ufsen [-X
Jeg har på ull-sokker og genser. Og har ikke hatt nesa uttafor døra i hele dag:)
https://www.nrk.no/urix/ekstremkulde-fr ... 1.14408119
User avatar
joo
Posts: 152
Joined: 13 Oct 2011 19:53
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by joo »

ArcticTiger wrote: Det er nokså Freskt her i Midt-Westen nå ja. Det virker som det meste er stengt, alle skoler, offentlige kontorer, butikkerKafeer/virksomheter osv er stengt idag og i morgen, flyavganger er innstillt, tog går ikke, og i byene gjør de om busser til shelter for de hjemløse (uteliggerne). Folk holder seg for det meste hjemme ser det ut til, nesten ingen trafikk på veien her idag. Tilogmed Amish-folket er visst hjemme idag, de bruker å trille forbi her i sine svarte buggyer med 1 eller 2 hester foran flere ganger om dagen.
Det er klart, 20-30 kuldegrader (C) er kaldt i seg sjæl, men det er den nådelause norda-vinden som gjør det riktig jævlig.
Freske temperaturer ja!
Ser der slår om til mildt i helga. Da kan der sikkert bli "regn som fryser på bakken"... Det er i alle fall et føre man ikke stilker seg ut med bil på. Håper du har livsmedel i huset for noen dager.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Nå, eller rettere sagt; nettopp ferdig med..
For første gang på 3 år har jeg kjørt snøfreser ;-)
Motorsykkelrelatert..?? Hmm, tjaa - var iallefall bensindrevet éndunker med to hjul :lol:
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Jompa »

ArcticTiger wrote:
ojda wrote:
ArcticTiger wrote:
Det er nokså Freskt her i Midt-Westen nå ja. Det virker som det meste er stengt, alle skoler, offentlige kontorer, butikkerKafeer/virksomheter osv er stengt idag og i morgen, flyavganger er innstillt, tog går ikke, og i byene gjør de om busser til shelter for de hjemløse (uteliggerne). Folk holder seg for det meste hjemme ser det ut til, nesten ingen trafikk på veien her idag. Tilogmed Amish-folket er visst hjemme idag, de bruker å trille forbi her i sine svarte buggyer med 1 eller 2 hester foran flere ganger om dagen.
Det er klart, 20-30 kuldegrader (C) er kaldt i seg sjæl, men det er den nådelause norda-vinden som gjør det riktig jævlig.
Du får sjå tel å ha på deg hua og votte nådda Gaute, så du itte vært ufsen [-X
Jeg har på ull-sokker og genser. Og har ikke hatt nesa uttafor døra i hele dag:)
https://www.nrk.no/urix/ekstremkulde-fr ... 1.14408119
Regner med at du har full vedkasse i hvert fall. Kjølig her også, minus 21 i dag.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Akkurat nå....
finpusser jeg på Grustur i øst 2018, del 1.

Kommer plutselig til et forum nær deg \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by kvase »

Sliter meg gjennom en bedriten influensa
:twisted:
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

kvase wrote:Sliter meg gjennom en bedriten influensa
:twisted:
Velkommen til klubben.... lagt med 39 i feber, var med legen å tok x antall tester i dag. Nærmere døden tror jeg ikke at jeg har vært :evil: :evil:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

tshansen wrote:
kvase wrote:Sliter meg gjennom en bedriten influensa
:twisted:
Velkommen til klubben.... lagt med 39 i feber, var med legen å tok x antall tester i dag. Nærmere døden tror jeg ikke at jeg har vært :evil: :evil:
Det er 198 dager til Grustur i Øst, dere får klamre dere til livet, fram til da... selv om "manflu" er noe av det mest "nærdødelige" som finnes.
:thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Lurer på om det er på tide å ta ut sykkelen for i år?Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Sitter på Oslo S å prøvde å kjøpe en kaffi og en brownie på en kafé, vet ikke hva som smakte mest feil av de to... bra jeg bare skal være her i 4-5 timer før jeg flyr hjem til Sunnmøre.

Sto for sovit et SAS fly litt rart parkert ute på taxebanen på Gardermoen, med mye blålys rundt, tror der var litt glatt i dag...

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Post Reply