Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by Kant1 »

Jeg antar at det blir som å stikke hånda i en honningkrukke, men enkelt og greit....:
Hva var det beste/råeste/vakreste/herligste eller kuleste minnet DITT fra sesongen 2016??
Sleng gjerne med et bilde eller to i svaret ditt :thumleft

- Jeg vet noen kjører fortsatt, men jeg velger å tro at de beste kjøreturene og opplevelsene ligger bak oss for i år :-k

For min egen del blei det "sånn middels" med kilometer i år, var for mye ute på jobb på sommeren. Men fikk tatt inn endel på seinsommeren og høsten.

Det kuleste var nok Hardanger PokerRun. Mye jobb i forkant, men det betalte seg med ti-ganger*n når det blei så bra som det gjorde.
Blide folk, en fin kjøretur, selv om det blei litt vått. Fantastisk stemning på både fredags og lørdagskvelden. Alt i alt en OPPLEVELSE og jeg gleder meg til 2017. Mer info om dette kommer "snart" \:D/
Fra "forspielet" på fredagen
Image

Lørdag: Fra ferga ved Kinsarvik
Image

Og her: HPR's høye beskytter:
Sir Henning Dyrkolbotn
Image

Så var det Palmas grustreff da. Jeg forlenget jo dette i forkant, og hadde en herlig rundtur i øst. DET skal gjenntaes neste år.
Slenger ved et partre bilder fra Sølentraktene

Image

Image

Morgenstemning fra campen:
Image


så kom igjen jenter:
Tøm dere for minner i denne tråden =D> =D> =D> =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by Tob »

Image
Image
Madagascar! :thumleft
Bjerknez

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by Bjerknez »

Tja... det må være den dagen dem serverte Grandis på Høk tror jeg...

Neida... Den mest minnerike turen i 2016 var nok helt klart sommerturen til meg og Cutless (fra det andre forumet) hvor vi kjørte i retning Molde og overnattet i Øvre Årdal. 8)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4557
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by Bikeridr »

For meg blir det nok NN-turen :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by Snikkeren »

Skulle gjerne sagt PreHøstTuren, men dessverre regnet den bort i år. For all del, en flott tur, men i år ble den toppet av Grustreff i øst.

[youtube][/youtube]

[youtube-iframe]GUVgMmV_yBI[/youtube-iframe]
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by ojda »

Helt ærlig :-k Det klarer jeg faktisk ikke å svare på [-(
Det har vært så utrolig mange flotte turer i år, både hva vei, natur, opplevelser, kveldskos (av ikke-kroppslig art) anngår :lol:

Endel av turene har vært dyktig planlagt og aransjert, med full uttelling =D>
Intimturer (2-3 på tur) som har vært fantastiske naturopplevelser i knall selskap, nei jeg klarer faktisk ikke [-(

Men tusen takk til alle som har lagt to pinner i kors for at jeg skulle få spenning, opplevelser og trivsel på turene jeg har deltatt på,
det har vert værdt hver svettedråpe det har frembragt, iallefall for meg =D>


TAKK!
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by Palma »

Det har vært mange store gode opplevelser.
Førerutvikling på Vålerbanen var helt toppers ! Det går an å kjøre litt mer aktivt enn det jeg har gjort før, var utrolig gode erfaringer å ta med videre utover i sesongen.
Sommerens langtur er vel av de store.
Med "dårlig" vær på Vestkapp
Image
Utrolig artig besøk hos LordShaft m/familie i Bergen :thumleft
Deilig vær på ferge sør for Bergen:
Image
Fine veier i godt selskap:
Image
Deilige grusveier så lang øyet kan se, og litt til:
Image
Masse gode opplevelser på Finnskogen:
Image
Som ble toppet med Grustur i øst. En fantastisk gjeng med gode folk som valgte å bruke ei helg på skauen her i øst. Et godt minne som gjør at jeg gleder meg til siste helga i august -17.
Image

Gleder meg til neste år allerede, så får vi leve godt gjennom "vinteren" på gode minner og planlegge nye opplevelser til neste sommer.
Blir jo glad i dere folkens :smt049
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by tshansen »

Jeg må nok stille meg i rekken over å si at denne sesongen er det ekstremt vanskelig å plukke ut noe "aller beste opplevelse" :redface

Hele sesongen har vært et fyrverkeri fra start til slutt. Det toppet seg helt klart med turen ut til Nordkapp platået på Nord-Norge turen, men når jeg tenker tilbake på sesongen så er det jaggu mye annet som er bra også \:D/

Jeg har hatt mange fantastiske turer. Blitt kjent med utrolig mye nye folk. Å rett og slett hatt opplevelser for livet.

Image

Jeg holdt på å fryse ihjel om natten på en forbanna Biltema madrass :roll:

Besøk i garasjen til Vidar (mekkern), overnatting og hygge med JRO som ble toppet med henting av ny ducati og Andebu treff

Image

På kryss og tvers rundt om på Vestlandet la med Kim =D>

Image

Med Vestkapp, Trollveggen og Tindevegen

Image

Kjøp av ny sykkel \:D/ \:D/

Poker Run selvfølgelig :love

Image

Aursjøvegen la med Bamsefar

Image

Image

Nord-Norge turen :love =D>

Image

Image

Sist men ikke minst, min egen lille høsttur med primus

Image

Image

Dette er noen få smakebiter som jeg husker sånn på stående hånd fra sesongen. Men en skal ikke glemme alle de besøkene jeg har hatt. Fellesturen vi hadde med Busatrond, Bamsefar, Kim og Jarle :thumleft

Besøket av Palma og alle verdensproblemene vi løste :lol:

De mange samtalene med vår alles kjære Roald. Ja det har virkelig vært en fantastisk sesong. Jeg kan ikke gjøre annet enn å håpe på at jeg blir like heldig til neste sesong :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by JK95 »

Siden den eneste fellesturen for min del ble HPR, er det også min store favoritt fra i år :thumleft Makan til arrangement skal det jobbes hardt for å overgå, så all takk til deg Kant1 =D> =D> =D>
Slanger med et bilde som får med det beste med turen for min del, at kjæresten ble med, til tross for skaykledd planke til baksete, glemmer aldri den turen :D Tror hun satt mest pris på å komme seg over på baksetet til BusaTrond, men det får hun heller kommentere selv :-# :redface
Imagewindows print screen

Ellers hadde jeg jo en knalltur alene også, som takket være anbefalinger fra dere her, gikk via Tindevegen og Grotli(?), ned til Ørsta, og videre via E39 opp til Trondheim, det var også fint \:D/ Takk til Snikkeren for overnatting :D
Imagephoto upload

PS: Det siste burde vel avslutte alle diskusjoner om at en trenger tåppbåks i alu og varme i fisen for å kjøre langtur? :twisted: :twisted:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by Trondgv »

Du trenger det ikke, men det er faen meg greit å ha. :D

Mitt beste minne må nesten være Polenturen jeg og en kompis tok. Var på hengende håret flere ganger at vi ikke nådde ferga fra Sverige til Polen, startet med en hjulaksling som røyk etter 15mil og et dekk som var veldig nær slutten av sitt levetid etter kjøring gjennom Sverige. Har ikke hatt noe fellesturer og slikt i går da det aldri har passet, men må jo få med meg både HPR og Grustreffet til neste år. :thumleft
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Du trenger det ikke, men det er faen meg greit å ha. :D
Hysj da, ikke prøv å påvirk neste sykkelvalg for mye [-(
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:Du trenger det ikke, men det er faen meg greit å ha. :D
Hysj da, ikke prøv å påvirk neste sykkelvalg for mye [-(
Image
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by JRO »

Sist helg med et forferdelig trist høstvær over Østlandet brukte jeg noen timer til mimring av sesongen 2016. Og hyggelig da at det kom en tråd hvor minnene kunne deles.

Januar 2016 på 60 års dagen min bestilte jeg meg ny Ducati. Ny modell Multistrada Enduro. "Gamle" sykkelen min 2013 modell ble hentet av Artic Tiger hjemme hos meg en kald vinterdag i januar. Salget gikk fort å greit innen 2 uker var sykkelen solgt

Image

Nå var det bare å vente på leveransen av nysykkelen. Avtalen var at den skulle leveres før Pølsetreffet i Andebu.
Hente dag skulle være 26.april samme dag som Andebu treffet. Jeg hadde vært på en 10 dagers USA tur og AT holdt meg løpende orientert om status på sykkelen min da han stadig var innom Løvaas.
ArcticTiger wrote:@JRO: Jeg snakka nettopp med Multi-Langern, han sa at Sykkern din kom igår :D :thumleft Så nå blir det Årnings :thumleft :thumleft


Jeg landet på Gardermoen kl. 14 etter en 26 timers tur hjem fra USA, i taxien hjem kontakter jeg Lordshaft som er på tur og skal overnatte til lørdagen hos oss. Han er på kaffebesøk hos Mekkern og kommer litt senere opp til oss.

Lørdag er det avreise på Lordshaft sin SA 1290 for å dra til Løvaas for å hente sykkel.

Image

Og her er babyen bare noen timer gammel.

Image

Etter bare noen uker tok jeg et førerutviklingskurs på Rudskogen, sykkelen ennå ikke fult innkjørt.

Image

Dårlig vær og var like før jeg la den ned i en sving, hadde vært kipt med ny sykkelen, men ting kjøpes for å brukes.

Prehøst i august var også en minnerik langhelg, men som Snikkeren skrev i et forferdelig regnvær. Jeg tok en feil høyresving og havnet på en 3 mils omvei i forhold til de andre. Og selv om himmelen prøvde å forklare oss at vi hadde kjørt feil med styrtregn / tåke og null sikt så fant vi ikke ut at vi hadde kjørt feil før Ojda syns dette ikke kunne være riktig.

Så ble det Grustreff i øst som for min del var sesongens høydepunkt, jeg gru / gledet meg i mange uker til dette treffet. Dra en 250 kg's ny sykkel ut på grustreff kan høres sprøtt ut, men det ble en skikkelig høydare. Selv om jeg tror at Ojda skulle ta i en for feilkjøringen jeg gjorde på Prehøst, da han dro oss inn i skogen på smale bomstengte veien noen mil før vi kom fram til treffplassen. :D :thumleft

Traff både kjente og nye forummedlemmer på dette treffet, og jeg slapp heldigvis å legge sykkelen ned.

Image

Så sesongen endte på 7 500 km. ikke så mye i forhold til langsturs medlemmene, men for meg en av de bedre sesonger jeg har hatt. Håper 2017 skal bli en like om ikke bedre sesong. Gleder meg allerede. :thumleft :D :lol:
Last edited by JRO on 25 Oct 2016 20:59, edited 1 time in total.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by DrGreve »

Det passer egentlig godt å ta en oppsummering av sesongen 2016 siden hesten ble kjørt på stallen i ettermiddag.
Jeg har kjørt nesten like mye i år om i tidligere år men turene i år har vært færre men lengre.
Nord-Norgeturen var uten tvil det store høydepunktet og det skal alle deltagerne ha æren for, det er ikke helt vanlig å tromme sammen 8-13 personer på en ukes tur og ingen sure miner, ingen heftig diskusjon, bare smil og positivitet fra absolutt alle. Jeg kjente noen fra før men etter turen følte jeg meg priviligert som har blitt kjent med så mange nye og positive personer.
For meg var turens høydepunkt det å sitte ved langbord med alle og spise reinskav ute i midnattsol på yttersiden av Andøya :thumleft

Image

Image

Ett annet magisk øyeblikk er kvelden jeg fikk på Storsanden på Sandhornøya i slutten av august
Image
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Sesongen 2016 -- hva er ditt beste minne?

Post by ashland »

Årets sesong har vært helt magisk :) Vist har sommeren vært flott! Men når jeg tenker etter, har det jaggu vært endel turer i regn og til dels
mye regn. Vist det går ann å kose seg (nesten) like på tur i regnvær, selv om kjøre stilen ikke blir like inspirerende...
Det beste tur minnet blir uten tvil første reisen til Alpene og da spesielt Dolomittene :love

Sellapass
Image

Malojapass
Image

Følelsen av å kjøre avgårde på en ny S1000XR, etter å siklet på den i 1 1/2 år, fabelaktig!

I andre enden, der hvor enn finner Årets mest frusterende minne. Det tror jeg nesten må bli Nutella Road, under Lindesnes turen i slutten av april :-#
fun is not a straight line
Post Reply