Noen med kjennskap til Mac her?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Hal73
Posts: 13
Joined: 24 Jul 2016 19:21
MC: BMW R1200R, 2007 modell

Re: Noen med kjennskap til Mac her?

Post by Hal73 »

LordShaft wrote:Systemet til Mac er milevis bedre enn PC med windows (min erfaring) Men noen av programmene fungerer ikke optimalt da de er tiltenkt iphone/ipad også skal de prøve å gjøre det samme på Mac uten å lykkes. Også ligger det liksom der, det blir ikke fokusert så voldsomt på det.
Jeg må først presisere at jeg har vært en Apple-fanboy i mange år og jeg var blant de absolutt første som importerte en iPhone til Norge.

Har hørt mange slenge drit om Windows Vista, men det er de færreste som sier noe om hvor bedritent Apples OS9 faktisk var - masse problemer. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte reinstallere det på et utall maskiner - både privat og jobb. Så noen som edruelig skrev en gang at det dreide seg om 1 gang i året for en Apple-maskin.

OS´ene etter OS9 har vært mye bedre, men de tre-fire siste årene har jeg merket meg en økning av problemer igjen. Jeg forsøker nå i det lengste å unngå å oppgradere når maskinen kommer med «glad-meldingene» om en ny OS-oppdatering. Etter oppgraderingene er det et eller annet som ikke fungerer, bla skrivedrivere har blitt et salig problem for min del. Det har jeg til gode å erfare etter OS-oppgraderinger på min to PC´er som kjører Win10.

Jeg har hatt to splitter nye Mac Book Pro´er de fire siste årene - det er mao ikke gammel maskinvare som skaper problemene, men OS´et. Utover Adobe-pakka er det ikke mye som er installert.

Windows 10 er ikke perfekt, men det er neimen ikke Apples operativsystemer heller når man bruker de som jobbmaskiner.

Siden tråden handler om iPhoto/Bilder/Photos så må det poengteres i at dette ikke er et program som er tiltenkt Apples telefoner og nettbrett, datamaskinene her er på lik linje. Programmet er enkelt og greit for absolutt alle… helt til man må flytte filer til en annen maskin eller at Apple "tvinger" brukeren til å oppgradere selve programmet. Som sagt; duplikater av duplikater, rot med datoer, korrupte bilde-filer etc.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Noen med kjennskap til Mac her?

Post by tshansen »

Jeg har enda tilgode å ha problemer med Mac og os siden min kom i hus for en del år siden [emoji1303] PC derimot! Å reis til sies [emoji23]
Men vi danner jo oss egne erfaringer basert på bruk og komplikasjoner som måtte oppstå!

Jeg har kompiser som bruker Mac til jobb og heavy bilde og film redigering som heller ikke har opplevd noe trøbbel med Mac [emoji848] jeg sier ikke de er feilfri, bare mer feilfri enn Windows, men det skal sies at jeg ikke har hatt Windows 10 i hus! Så det kan ha forandret seg til det bedre
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply