Finn ---lar oss ikke lure vi..

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by Bikeridr »

mekkern wrote:Har han ikke noe gjenpart så anmeld han for tyveri/svindel av motorvognen... :thumleft
Var akkurat det jeg også skulle skrive..
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by intruder »

Solgte bil til en oppkjøper,reservenøkkelen manglet og det skulle han ordne om jeg sendte over pengene.. :thumleft
Den kostet 5800 fortalte han,jeg undersøkte her og de skulle ha rundt 3000.....
Etter nærmest en evighet fikk jeg igjen penga...etter mye :smt062 :smt074
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by RuneMC »

tshansen wrote:Det er nesten litt stygt å le, men her har du vist hvor naiv det ikke nytter å være en slik situasjon. Men så lenge du har fått alle pengene dine, har jo du egentlig all styring, men sørg for å få avskilta bilen, hvis ikke kommer alt av bøter, bomring og diverse på deg :thumleft
Joda, men tenkte risikoen var begrenset med så billig bil. Helt til jeg leste om den nye trafikkforsikringsavgiften som sendes registrert eier (dvs meg) dersom jeg fjerner forsikringen. 150,- pr dag intet mindre. Kan gamble på at jeg får medhold i administrativ avregistrering og tilbakevirkende kraft til jeg sendte søknad om det til Vegvesenet - men mye ekstra jobb for lite. Det ironiske var at han snakket mye om hvor lite han stolte på andre... men det er vel kanskje på seg selv han kjenner andre...

Men ja, lessons learned og gir meg selv et virtuelt spark bak.
mekkern wrote:Har han ikke noe gjenpart så anmeld han for tyveri/svindel av motorvognen... :thumleft
Har en elektronisk signert Swiftcourt avtale - kan sende inn spørsmål til dem og høre hva som lønner seg. Teknisk sett er det avtalebrudd om han skal snylte på min forsikring i 3 uker - men faktisk billigere for meg å fortsatt betale minimums-forsikring enn 150,- pr dag i trafikkforsikringsavgift.

Er visst ca 3 uker det tar å få vedtak om administrativ avregistrering også.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by ashland »

Det kjedelige er om det begynner å dette inn regninger, parkerings bøter etc...
Har aldri stolt på noen når jeg har solgt bil tidligere, da har vi fyllt ut to av de gamle salgsmeldingene. En til meg og en til ny eier, da har vi hatt en garanti hver oss. Vet ikke om de forsatt finnes nå som Statens Vegvesen har fått mulighet for registrering av eierskifte elektronisk med Bankid

Håper alt ordner seg uten for mye trøbbel! Kan melde bilen stjelt evt tap av registrerings skilt. Da får du nye, sammen med nytt vognkort som du kan bruke til å avregistrere bilen :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by RuneMC »

*Oppdatering* Kom på at jeg kunne teste BankID: https://www.bankid.no/privat/los-mitt-b ... -pa-mobil/
Og ingen feilmelding med hans tlf + fødselsdato => da har han bankid installert på den telefonen :twisted:

Sendte melding om det pluss at når salgsmeldingen går ut så blir jo bilen min igjen...
Han sendte melding om at han skulle godkjenne ikveld...

Nok en løgn dessverre...

Men sendte ny melding nå 3t før fristen gikk ut om at jeg ville melde bilen stjålet siden jeg er reg eier men ikke har kontroll på bilen.
-> Da godkjente han endelig.

Nyttig lærepenge for neste salg, ikke f... at noen skal få nøkler før salgsmelding er godkjent av kjøper.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Finn ---lar oss ikke lure vi..

Post by intruder »

Ser mye på Finn mc,og sammenlikner med min Intruder 750 som jeg kjøpte for 12 år siden for 45000...
Siden dengang har jeg kjørt den 50000km uten noen påkostninger utenom vanlig vedlikehold...
Bruker en reparatør som driver en enmannsbedrift , vi samtaler når noe er ugreit,så fikses det uten noe serviceopplegg fra instruksjonsboka.... :thumleft
Av sykler som nå selges for kanskje 90000 og mindre regner jeg med at svært mange er av omtrent samme kaliber som min...sjelden katta i sekken...
En kan ha et bra MC-liv for en billigpenge...og min mekker mener at dagens MCermed allverdens duppeditter ikke ville gitt meg noen bedre MChverdag enn jeg har...
For meg fører iallfall dagens forhold til lite komplikasjoner og få komplekser.... \:D/

Så får vi se en ny sesong friskt i møte æille sommen... =D>
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Finn ---lar oss ikke lure vi..

Post by intruder »

På Finn driver jeg som den reneste journalist Melvin Snerken,gårsdagens hit var en Triumph Bonneville 800 America.....2004....25000 km....64000 kroner....

Men..........Hvor skal jeg parkere Intruder :?:

Søk og se....om du vil... :shock:
Post Reply