Slipper straff - Norske lover for snille ?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Saken er at vi importerer problemer og er altfor snille. Hva er poenget med å ta inn folk som staten bare må gi penger av skattebetalernes penger, og tillegg så gjør enkelte av dem slike ting som dette. Jeg er heller ikke rasist av natur, men jeg er imot å ta inn folk som ikke bidrar med en eneste ting her i samfunnet, og bare skal ha mer og mer. Jeg går i klassen med to pakistanere, en iraner, en inder og en japaner. Disse viser jo at de vil bidra som vanlige folk, og de har jeg ingenting imot. Det er de andre som bare syntes alt er dritt med landet Norge, og heller vil skape frykt og faenskap.
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Post by medic1136 »

helt enig med deg. Personlig så tenker jeg som så:

noen kommer på besøk til meg, jeg vet at jeg har 50 øre på bordet når de kommer. Hvis denne 50 øringen er borte når de drar så er de ikke velkommne tilbake. Grunnen har ikke noe med summen å gjøre men prinsipet.
Åpner jeg min dør for noen, så forventer jeg at de skal vise taknemlighet. Taknemlighet viser man ikke ved å forsynes seg av annen manns eiendom. eller ved å gjøre ting som jeg ikke liker i min bolig.

Det samme gjelder også for innvandrere. Når Norge tar i mot dem, så skal de de vise taknemlighet ved å leve etter våre lover og regler. Klarer de ikke det så forteller de bare "vi hadde det bedre der vi kom fra". Da burde vi kanskje bare si god tur hjem. og la de sone straffen i det landet de kommer fra.
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Grunnen til at en haug av dem har psykiske problemer er jo netttopp at de kommer fra land der det er mye krig, som de gjerne har vært tvunget til å være med på siden de var små. Det er nettopp derfor de får komme til Norge. Jeg synes ikke vi kan være så egoistiske at vi bare tar inn folk som har vokst opp i stabile familieforhold, det er ikke de som trenger hjelp. Problemet er at vi ikke har et system som kan takle dem som kommer.
V4 fun
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kosh wrote: Problemet er at vi ikke har et system som kan takle dem som kommer.
... men det er ikke den viktigste tingen jeg ser. Det er at samfunnet vårt ikke er klar for slikt
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Samfunnet blir ikke klart av seg selv, den eneste måten man kan venne seg til innvandrere på er ved å ta inn innvandrere.
V4 fun
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ja i moderate mengder og gradvis ja, var vel det jeg prøvde å få frem :wink:
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Burde søke å bli evaluert før dem blir tatt inn, også lære norsk. Da en på skolen min kom så måtte vi snakke engelsk til han, nå har en lært seg litt norsk da men, poenget er at han ikke kunne norsk da han kom hit. Også samme personen har banka opp diverse folk på skolen pga små grunner som en frekk liten kommentar. Men det er sinnsykt unødvending å sparke noen i hue da dem ligger i bakken allerede bare fordi han ble kalt "Sotrør". Er ikke rasist jeg heller men han kunne jo bare sagt ifra til en lærer. Også samme person ble ikke utvist, som en nordman ville ha blitt.

Også synes jeg vi burde sende dem ut vis de forsetter å bli tatt for kriminelle ting, altså stjeling, vold osv. Vi nordmenn som allerede bor her kan vi jo ikke sende ut men fengsle kan vi.
User avatar
Try
Posts: 61
Joined: 26 Apr 2005 09:35
Contact:

Post by Try »

Gixxerman wrote:
Kosh wrote: Problemet er at vi ikke har et system som kan takle dem som kommer.
... men det er ikke den viktigste tingen jeg ser. Det er at samfunnet vårt ikke er klar for slikt
Selvfølgelig er vi klar for et fargerikt fellesskap!! 8)
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Kriz wrote:Burde søke å bli evaluert før dem blir tatt inn, også lære norsk. Da en på skolen min kom så måtte vi snakke engelsk til han, nå har en lært seg litt norsk da men, poenget er at han ikke kunne norsk da han kom hit.
Ingen kan norsk når de kommer hit, er det så rart? Norsk er ikke et spesielt mye brukt språk i afrikanske land, og det blir litt dårlig tid til å lære det på flyet. At de bør lære det i etterkant er jeg enig i, men det høres det jo ut som denne personen prøver å gjøre.
Kriz wrote:Også samme personen har banka opp diverse folk på skolen pga små grunner som en frekk liten kommentar. Men det er sinnsykt unødvending å sparke noen i hue da dem ligger i bakken allerede bare fordi han ble kalt "Sotrør". Er ikke rasist jeg heller men han kunne jo bare sagt ifra til en lærer
Da ville drittsekken kalt ham feiging og sotrør neste gang. Å banke opp folk er selvsagt en dårlig måte å skaffe seg venner på, men å komme med slike rasistiske kommentarer er bare helt ubeskrivelig idiotisk.
V4 fun
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Så på Holmgang (eller hva det heter) i går der det ble diskutert kriminalitet kontra straffenivå her i landet. Inntrykket mitt var at mange i den debatten var svært bekymret for de kriminelle den dagen de slipper ut. Begrepet straff er mer enn akkurat det å "straffe" noen. I tillegg skal straff virke preventivt på befolkningen, så de ikke begår krininalitet. Det tredje aspektet er at samfunnet skal beskyttes ved å fengsle den kriminelle. De to siste momentene her er det mange som ikke har fått med seg. Derfor mener jeg at straffenivået er for lavt her i landet. Bare se på snuoperasjonen de gjorde i New York for noen år siden, da det var særdeles utrygt å oppholde seg der. Myndighetene fikk buret inn de notorisk kriminelle, og i dag er New York en av verdens tryggeste byer. For ikke lenge siden var det 159 byer i USA med flere lovbrudd pr. innbygger enn NYC.

Angående trikke-Somalieren så må nok norske myndigheter ta mye av ansvaret. Såvidt jeg har skjønt startet problemene hans ved at han fikk malaria under et besøk i hjemlandet. Jeg trodde asylturisme automatisk medførte utvisning? Hadde dette vært fulgt opp hadde ikke denne tragedien skjedd. I tillegg blir det vedtatt tullete lover som f.eks. forbud mot rasediskriminering ved f.eks. utleie av bolig. En kollega av meg leier ut en sokkelleilighet. Han er absolutt ikke rasist, men vil helst ikke ha muslimer som leietakere. Grunnen er at han ikke er interessert i at det er Ramadan og full fest hele natten en måned i året. Konstant hvitløkslukt i oppgangen er han heller ikke veldig begeistret for. Og det har jo ingenting med hudfarge å gjøre. :smt102
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Kosh, rasisme blir slått hardt nedpå og kan medføre utvisning fra skolen. Også vold, sinnsyk urettferdig at han ikke blir utvist da han nesten dreper noen på skolen... hvis han hadde vært norsk hadde han blitt utvist...
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Samfunnstjeneste mener jeg er den beste straffen...mange millioner timer..hehe..da gjør de ikke det igjen! Men man må ikke la de groveste forbryterene gå løst heller da.....eller de litt ustabile.
Post Reply