Grusturen i Øst 2018

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by tshansen »

De fleste tok tidlig kveld i går, det er rart hvor sliten man blir av å kjøre på grus! Man konsentrer seg på en helt annen måte :D Det er rart med det, men jeg føler meg langt mer uthvilt når jeg har sovet en natt i telt enn hjemme i sengen. Selv om natta kanskje blir kortere, eller avbrutt av et iskaldt toalettbesøk :lol: Vel, noen har vært på telttur før, så en pisseflakse eller kopp er veldig ålreit å ha med seg.
Jeg glemmer ikke tryne til Onkel når jeg kommer ut av teltet.... "det der er ikke eplejuice" =D>

Noen er tidligere oppe enn andre.... man hører klare signal på at "noen" er i trallala land enda. Her sages det ved, nesten så man kan lure på om det er konkurranse :lol: Vi sniker oss i hus... er litt snekent ute. Bare å komme seg inn for en kaffekopp. Det er blå himmel og solen venter nok ikke alt for lenge med å skru på halv sommer igjen.

Det er god stemning rundt frokostbordet. Folk er i full gang med morgenrutiner, huset våknet sakte til liv og det lyges over kaffe, polarbrød, geitost og eksklusiv juice :lol:

Det er lørdag. Vi skal dele oss i to grupper, Epylypzon fra forumet tar turen å skal ha med seg noen av oss på en litt mer hardcore runde, resten skal kjøre den såkalte "gubbeturen" som tar oss innom Charlottenberg og videre til Villsvinlunsjen.

ImageDSCF8866 by Thomas Hansen, on Flickr

Man må jo bare like denne typen hjememstrikk... Kult å se hvordan han har bygget om sykkelen sin :thumleft

ImageDSCF8867 by Thomas Hansen, on Flickr

Jeg hadde lenge lyst å hive meg med på hardcore ruten jeg også... men noe i meg sa at det kunne være greit å fylle på med mengdetrening enn å henge på som et slips i tjukkeste skauen med gutta som har litt mer erfaring på den type kjøring. Grus er jo en ting, men på hardcore ruten er det et eller flere innslag av bush! ;-) Snikkeren og Kai står naturligvis fremst i køen når det skal deles ut startnummer. Lamoi, 0.3 literen, borg er litt mer beskjeden, mens jeg og stian står å tygger litt på det. Jeg har jo lyst til begge deler, men finner til slutt ut at "letteste" rute riktig valg for meg i år også.

Vi sender avgårde "barna" på lektetur i skogen. Når man ser hvordan Epylypzon håndterer den sykkelen, er det liten tvil om at han har kjørt grus før... å at han liker det godt \:D/ Braaap braaap!! Å borte var han 8) Vi triller omsider videre vi også... første stopp blir shopping i Charlottenberg.

ImageDSCF8868 by Thomas Hansen, on Flickr

Ruten begynner rolig og tar seg gradvis opp jo nærmere vi kommer Sverige. Vi får en liten forsering av bom på Riksgrensen, de som var med i fjor husker nok den lille bakken på høyresiden av den rød bommen :thumleft

Image20180825_111211 by Thomas Hansen, on Flickr

Pål poserer etter beste evne, selv om han kanskje har glemt litt fra sin fortid som modell i "strikk" fra Allers må han ikke glemme at vi har mye foto av han når han blir kjendis :lol: Skulle Se & Hør ta kontakt, ligger du dårlig an "kompis" :roll:

Vi prøver å bruke minst mulig tid på shopping, løper innom å plukker med noe til middag i kveld, snop som jeg kan ha med hjem til småen, en kjapp tur bortom Biltema å handle 6mm, ja sånn til å justere styret på sykkelen. Husker ikke navnet på driten! Ikke torx, men ? Ja skitt samma!

Vi fyller, kommer oss på syklene igjen og setter kursen mot dagens høydepunkt.... Lunsj og villsvinstedet :love
Skuffelsen er jo total når vi kommer fram å finner ut at stedet er stengt :-k Faen, jaja, vi setter seil mot Torsby i stede.
Det ble ikke helt det samme på en måte, men ingen grunn til å henge med lippa... vi er jo tross alt her på grustur å har hatt fantastiske veier så langt. Å det skulle ikke bli noe mindre kjekt videre. Litt mindre innhold av C-momenter i dag, totalt sett var vi nok mer fornøyd med gårsdagen. Men det var på ingen måte dårlig i dag heller. Det kjentes litt i kroppen at vi hadde kjørt å lekt oss en hel dag i går. Det ble ikke tatt så mye bilder i dag, vi var liksom opptatt med å kjøre :lol:

Vi hadde oss en runde innom Ambros-plass, pukken hadde satt seg og var ikke noe problem i år. Vi måtte rundt noe skogvelt, hadde vært litt vind på skogen her siste tiden. Så det lå halvsaga trær over alt. Her rydder man ikke vekk mer enn akkurat bredden på kjørebana forstår jeg. Vi hadde noen områder også i dag som var helt magisk. Akkurat passe krevende, man kunne holde litt fart, var tett skog og smalt som fy! Jeg og Stian koste hvertfall ræven av oss.

Vi kommer oss omsider tilbake på tunet å får parkert syklene. Solen har stått på hele dagen og Bård er i full gang med å lufte fuglene :lol:

ImageDSCF8869 by Thomas Hansen, on Flickr

Sist gang jeg var på samme siden av buret av en slik, var vel når jeg var 12 år på gran canaria :lol: Artige fugler, men jeg fikk aldri helt med meg hvorfor man velger å ha med papegøyer på motorsykkeltur :-s Men jeg kjenner jo til hvilke forpliktelser det er å ha husdyr/kjeledyr. Så man trenger ikke være god i matte for å skjønne sammenhengen. Det var veldig trivelig å stifte kjennskap med Bård. Håper vi får høre litt om hans neste eventyr. Han er vel nedover kontinentet nå?

Det tennes bål, fyres på i grillene, åpnes øl, chipsposer, noe svenskesnop og praten går... latteren sitter løst og folk er virkelig oppstemt. For en dag, for en helg :love

ImageDSCF8870 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8872 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8873 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8874 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageDSCF8875 by Thomas Hansen, on Flickr

Sånn går det når man legger fra seg kamera på benken la med klin gærne nordlendinger :lol: :lol:
Steinar er fra Bodø, bor i Oslo og var et fantastisk innslag i helgen =D> Humørspreder, hurragutt og jævlig god på Ironi. Kjørte en flett ny AfricaTwin og jeg håper vi ser mer av han framover :-)

ImageLRM_EXPORT_20180825_193558 by Thomas Hansen, on Flickr

Ikke lenge etter oss, hører vi det brummer godt nedi lia! Barna er tilbake \:D/ De ruller inn på tunet å har tydeligvis hatt en fantastisk dag på skogen.

ImageLRM_EXPORT_20180825_195114 by Thomas Hansen, on Flickr

Det har vært noen mindre uhell på 3 desiliteren sin sykkel, var visst litt for hard på gassen når han skulle over et tre. Men humøret var på topp og slikt er ikke noe svartmale.

ImageLRM_EXPORT_20180825_195034 by Thomas Hansen, on Flickr

Flere er spent på å høre hvordan hardcore gjengen hadde hatt det på tur. Utifra smilene deres å bedømme, hadde de nok hatt en bra dag de også =D>

ImageLRM_EXPORT_20180825_195156 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageLRM_EXPORT_20180825_195230 by Thomas Hansen, on Flickr

Hadde du bare vært litt høyere, hadde du nok nådd nedi med hele foten du også ;-) Min er så mye større enn din... ja man kan sette mye god tekst på et slikt bilde :lol: Hva de diskuterte har jeg ikke peiling på.

ImageLRM_EXPORT_20180825_200258 by Thomas Hansen, on Flickr

Det diskuteres også naturlig nok teknikk på grus når man er samlet på slike begivenheter. Siden jeg kanskje er den med minst erfaring av alle her, prøver jeg å tilegne meg så mye "rett" kunnskap som mulig for å unngå unødvendige slurvefeil osv. Elleville Willy og Elisabeth hadde observert at jeg lente meg litt "rart" i noen svinger og kom med noen pointers fra hva de hadde lært på kurs. Selv om det hørtes feil ut i forhold til min logikk, skal man aldri kimse av erfaring! Jeg tok til meg noen gode pointers, å skulle virkelig få kjenne på forskjellen i eventyret jeg hadde videre etter helgen, men det kommer vi tilbake til i et annet eventyr ;-)

ImageLRM_EXPORT_20180825_200639 by Thomas Hansen, on Flickr

Det diskuteres også, naturlig nok stikkeoppskrifter, kjøkken, interiør osv når gutta er samlet så lenge på samme plass.

Noen hygget seg rundt bålet, andre ville prøvekjøre litt sykler. Det er liten tvil om at det er mye gøy på 2 hjul med motor.

ImageLRM_EXPORT_20180825_194947 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageLRM_EXPORT_20180825_194753 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageLRM_EXPORT_20180825_193937 by Thomas Hansen, on Flickr

Lamoi har jo en KTM 690 Enduro som Stian har siklet på i hele dag. Så han måtte prøve den litt opp i skogen. Hahaha, syns jeg ikke tok bilde av trynet hans når han gikk av sykkelen =D> Priceless

ImageLRM_EXPORT_20180825_194117 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageLRM_EXPORT_20180825_200710 by Thomas Hansen, on Flickr

JRO, Jon, Kjetil og Ashland nyter roen rundt bålet og påpeker at det vel snart er påtide med noe mat? Joda, grillen er straks "varm" og folket kunne samle seg på langbordet.

ImageDSCF8877 by Thomas Hansen, on Flickr

Mens vi alle er samlet, får vi utdelt "deltagerbevis" som Pål hjemmestrikket =D> Alle har på en måte sitt eget kallenavn, men selv om mye er internt er det aldri noe problem å være ny i gjengen. Jeg opplever selv at vi er veldig flink på å inkludere alle. Pål gjorde hvertfall dette mesterlig (nok en gang)

ImageLRM_EXPORT_20180825_200022 by Thomas Hansen, on Flickr

Kjære Pål, Palma... ja problembarn har alltid mange navn :lol: Tusen takk for en fantastisk helg. Jeg er utrolig takknemlig på vegne av meg selv og hele gruppen. Dette arrangementet er et av årets høydepunkt for mange. Jeg er stolt av å kunne kalle deg en god venn og håper du tar deg bryet med å gjøre dette igjen så lenge det puster energi i skroget ditt. Det har igjen vært et eventyr og jeg gleder meg stort til neste år. SKÅL!

ImageLRM_EXPORT_20180825_200328 by Thomas Hansen, on Flickr

Utrolig hva en øl kan gjøre med humøret

ImageLRM_EXPORT_20180826_124633 by Thomas Hansen, on Flickr

Nå kommer det et par stemningsbilder, man kan ikke gjenfortelle alt :redface

ImageLRM_EXPORT_20180826_124131 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageLRM_EXPORT_20180825_195248 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageLRM_EXPORT_20180825_194914 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageLRM_EXPORT_20180826_124339 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageLRM_EXPORT_20180826_124714 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageLRM_EXPORT_20180826_124214 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageLRM_EXPORT_20180826_124825 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageLRM_EXPORT_20180826_125254 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageLRM_EXPORT_20180826_125351 by Thomas Hansen, on Flickr

ImageLRM_EXPORT_20180826_130154 by Thomas Hansen, on Flickr

Med det vil jeg bare si takk for meg, takk for at du har lest så langt og tusen takk for en fantastisk helg.
Jeg håper du Pål forstår hvor utrolig glad vi er for den jobben du legger i dette arrangementet. Tusen takk til alle som er med å gjøre denne helgen så bra som den er. Det har vært helt topp. Jeg gleder meg til vi møtes igjen.

-Thomas-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by ojda »

Var trist å ikke få med seg denne begivenheten i år, men en strekk i ryggen som nektet å gi seg er lite forenlig med slik kjøring i varierende terreng :(
Ingen tvil om at dere som var med hadde ei fantastisk helg der inne i svarteste ivertfall =D>

Har lyst til som utenforstående å kåre helgens fotografi som mer enn noen andre beskriver vennskapet, fellesskapet og samholdet.
Som, som ren magi oppstår på slike turer :lol:






















































Image
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by tshansen »

:lol: :lol: :lol: =D> =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by Palma »

Takk for gode ord Thomas :smt060 , og ikke minst fantastiske bilder med tilhørende ord. (Svelger tre ganger og tørker en tåre i øyet)
Det har vært et eventyr igjen denne Grusturen. Det begynte med en tanke om å slippe å dra lange veier på treff, og at stadig flere inkl meg fikk øynene opp for hva som er av opplevelser utenfor asfalten. Og med en slik herlig gjeng som dere alle så er dette bare så artig fra ende til annen. Med god hjelp fra BMWilly og dere alle dro vi det i land i år og. Og mange gode minner sitter igjen. Jeg gleder meg til neste gang. \:D/

Edit: Og for å ikke glemme en stor takk til Epylypzon som tok seg av de små mens vi store var på tur =D> Håper du kan være med oss litt mer neste år :)
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Grusturen i Øst 2018

Post by kvase »

ojda wrote:Var trist å ikke få med seg denne begivenheten i år, men en strekk i ryggen som nektet å gi seg er lite forenlig med slik kjøring i varierende terreng :(
Ingen tvil om at dere som var med hadde ei fantastisk helg der inne i svarteste ivertfall =D>

Har lyst til som utenforstående å kåre helgens fotografi som mer enn noen andre beskriver vennskapet, fellesskapet og samholdet.
Som, som ren magi oppstår på slike turer :lol:

Image
Joda du jeg fikk litt følelsen av det rundt det der. Ute i løypa å veit ikke hvorfor det blir sånn. men kan man få meg seg alle så er det optimalt men noen ganger så faller ting ut synd håper det gikk greit ut på Lørdags kvelden da jeg ikke var der frem til søndags morgen. :?
-
Å Arne Jeg håper ryggen bedrer seg for deg men det har den vel :thumleft
-
Det kommer en velfortjent ny mulighet neste Høst sesong,
- \:D/
thansen takk for reisa å trivelig sein høst på deg der lanktvekkistad Bergen/Åsana =D>
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Post Reply