MC-tur på sparket

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: RE: Re: MC-tur på sparket

Post by ashland »

Erling71 wrote:
ashland wrote:For en flott sykkel du har :D

Vestlandet slår ikke feil om sommeren!
Takk for det. [emoji1360] Jeg digger den sykkelen [emoji4] inne i min 4 sesong med den og er strålende fornøyd. Har nesten ikke tid til å være turist nå, vil bare kjøre [emoji12]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Kjenner godt til det! Satser på problemet med koffertene er løst på min :redface :-#

Hvor går turen videre?
fun is not a straight line
User avatar
Erling71
Posts: 132
Joined: 24 Jan 2017 23:18
MC: BMW S1000XR 2016
Location: Oslo

Re: MC-tur på sparket

Post by Erling71 »

ashland wrote:
Erling71 wrote:
ashland wrote:For en flott sykkel du har :D

Vestlandet slår ikke feil om sommeren!
Takk for det. [emoji1360] Jeg digger den sykkelen [emoji4] inne i min 4 sesong med den og er strålende fornøyd. Har nesten ikke tid til å være turist nå, vil bare kjøre [emoji12]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Kjenner godt til det! Satser på problemet med koffertene er løst på min :redface :-#

Hvor går turen videre?
Har aldri merket noen problemer med koffertene, annet at dem virker litt løse. Det er nok bare plasten som gir etter litt.
Turen er over for denne gang, men planlegger en ny tur i august, men da blir det nedover kontinentet, etter thy-treffet i Danmark.
Har ikke bestemt hvor jeg kjører ennå, så hvis noen har noen tips, kanskje mot øst? Polen, Tsjekkia, Slovakia, Ungarn etc.
Men må også innom Østerrike og Italia. [emoji12][emoji106]



Sent from my iPad using Tapatalk
2019:
????? km - Michelin Road 5
53865 km - Pirelli Angel GT II
41960 km - Metzeler Roadtec 01
27110 km - Metzeler Roadtec Z8 Interact
14337 km - Bridgestone Battlax T30 EVO
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: MC-tur på sparket

Post by ojda »

Erling71 wrote:
ashland wrote:
Erling71 wrote:Takk for det. [emoji1360] Jeg digger den sykkelen [emoji4] inne i min 4 sesong med den og er strålende fornøyd. Har nesten ikke tid til å være turist nå, vil bare kjøre [emoji12]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Kjenner godt til det! Satser på problemet med koffertene er løst på min :redface :-#

Hvor går turen videre?
Har aldri merket noen problemer med koffertene, annet at dem virker litt løse. Det er nok bare plasten som gir etter litt.
Turen er over for denne gang, men planlegger en ny tur i august, men da blir det nedover kontinentet, etter thy-treffet i Danmark.
Har ikke bestemt hvor jeg kjører ennå, så hvis noen har noen tips, kanskje mot øst? Polen, Tsjekkia, Slovakia, Ungarn etc.
Men må også innom Østerrike og Italia. [emoji12][emoji106]



Sent from my iPad using Tapatalk

Det neste fristende målet for meg tror jeg må være Romania/Transfergasan :thumleft
Det blir ikke i år, men.......
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Erling71
Posts: 132
Joined: 24 Jan 2017 23:18
MC: BMW S1000XR 2016
Location: Oslo

Re: MC-tur på sparket

Post by Erling71 »

Glemte å legge ut bilder fra siste dagen på turen. Ble ikke så mange da det stort sett ble transportkjøring hjem til Oslo. Men det var litt trolsk fra utsiktspunktet ved Trollstigen...ImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
2019:
????? km - Michelin Road 5
53865 km - Pirelli Angel GT II
41960 km - Metzeler Roadtec 01
27110 km - Metzeler Roadtec Z8 Interact
14337 km - Bridgestone Battlax T30 EVO
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: MC-tur på sparket

Post by Tommas »

Midterste bildet var helt topp!
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: MC-tur på sparket

Post by intruder »

Tommas wrote:Midterste bildet var helt topp!

8) :roll: Hmm.for ikke å være enig med `n Tommas syns jeg de to andre var finest... :-#

Får si som Einar Rose sa til Leif Juster:: Nå ska`kke du væra ekvimokk... :shock:

Bra bilder og reportasjer!! TEN POINTS . =D>
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: MC-tur på sparket

Post by ashland »

ojda wrote:
Erling71 wrote:
ashland wrote: Kjenner godt til det! Satser på problemet med koffertene er løst på min :redface :-#

Hvor går turen videre?
Har aldri merket noen problemer med koffertene, annet at dem virker litt løse. Det er nok bare plasten som gir etter litt.
Turen er over for denne gang, men planlegger en ny tur i august, men da blir det nedover kontinentet, etter thy-treffet i Danmark.
Har ikke bestemt hvor jeg kjører ennå, så hvis noen har noen tips, kanskje mot øst? Polen, Tsjekkia, Slovakia, Ungarn etc.
Men må også innom Østerrike og Italia. [emoji12][emoji106]



Sent from my iPad using Tapatalk

Det neste fristende målet for meg tror jeg må være Romania/Transfergasan :thumleft
Det blir ikke i år, men.......
Det kommer enda mange år til :thumleft :roll:
fun is not a straight line
User avatar
Erling71
Posts: 132
Joined: 24 Jan 2017 23:18
MC: BMW S1000XR 2016
Location: Oslo

Re: MC-tur på sparket

Post by Erling71 »

Da Har jeg vært på enda en Mc-tur på sparket. :lol:
Ble dessverre ikke lagt ut bilder underveis, eller live tracking. Turen var egentlig dårlig planlagt, så det ble som det ble. :roll:
DAG 1-3
Men uansett, turen starta med en kjapp kjøretur til Kristiansand 8/8, med overnatting. Så ble det Fjordline til Hirtshals på fredag, og et par timer kjøring til Thytræfet i thisted, Danmark. Morsomt treff med ca 5500 sykler. Var nok for påseilet til at bilder ble prioritert ](*,)
Men klarte å få med meg et bilde da. Noen som var uheldig med plassering av teltet sitt :lol:

Image

DAG 4
Etter at treffet var over, satte jeg kursen sørover og kom meg kjapt gjennom danmark da det regnet en del. Første stopp ble Hamburg, der det er lett å finne billig overnatting, selv i august. Været og temperaturen var mye bedre her. Et bilde fra St Pauli ;-)

Image

DAG 5
Dagen etter ble GPS'en satt i modus curvy roads, mens jeg plotta inn Harz, som er nasjonalparkområde som det skulle være mye flotte svingete veier. Og det var det selvfølgelig flust av :thumleft Mange nedlagte gruver her fra fordums tid.
Image
Etter og ha kjørt litt rundt, så bestemte jeg meg for å sette kursen mot Leipzig for neste overnatting. Midt i byen fant jeg et billig hotell og gikk på en liten mat og kulturvandring.

Image
Image

DAG 6
Med GPS'en fremdeles i modus curvy road, plotta jeg inn Karlovy Vary(Carlsbad på tysk) i Tsjekkia. Veien ditt var også flott, opp og ned flere daler, fra Leipzig, via Klingenthal og helt frem.

Image
Er ikke helt sikker på om dette er helt riktig rute, men den tsjekkiske landsbygda er full av fine veier, med forholdsvis god standard på veibanen.

Karlovy Vary er en vanvittig flott by, men også vanvittig mye turister her. Fant faktisk INGEN! plass å parkere så jeg kunne få meg en matbit. og der jeg prøvde å parkere, kom det alltids en tulling med fløyte som jaga meg. WTF? Siden jeg ble litt sur, ble det heller ikke tatt bilder her, så jeg dro videre. Begynte å bli seint så jeg la inn Praha som neste overnattingssted. Ikke fullt så billig som de to siste nettene, men overkommelig.
Gamlebyen er jo et nydelig sted å ferdes om du liker arkitektur, mat og øl. Mye turister her også.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

DAG 7
Nå skulle jeg begynne å bevege meg mot alpene, bort fra flatbygdene i øst. La inn České Budějovice, Hvor ølet Budweiser Budvar er fra. Pissvann spør du meg, men andre drikker det jo. :lol: Så dro jeg sørover mot Linz, og nå var jeg i Østerrike. Ikke så mye å se her, så jeg booka meg inn på et hotell ikke så langt fra Zell-am See, på veien opp mot Großglockner Hochalpenstraße!!! :thumleft :D

DAG 8
Da er det på tide og komme seg i dressen og kjøre opp til Großglockner

Image
Fin morgen gitt!
Herfra og opp ble det prøvd å filme, men GoProen låste seg. Men jeg kjørte likså greit turen en gang til, og denne gangen filmet det. Skal se om jeg får redigert en video fra turen i løpet av de neste dagene.
Men for en utsikt på toppen! Helt Nydelig. Hadde vært såpass kaldt om natta at det hadde snødd!! Vi snakker 15 August!?

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Så dro jeg ned til Heiligenblut, på sørsiden av fjellet, og tok meg en matbit. Flott liten landsby. Tror Ojda og Gielas har overnattet på Hotel Post her for 2 år siden? Stemmer det?

Image
Image

Siden det fremdeles var tidlig på dagen, bestemte jeg meg for å sette kursen for Giau-passet i Italia, ble ikke lagt inn noen avstikker , bare beina rett ned :D Veiene opp der var i mine øyne bedre enn turen opp Großglockner Hochalpenstraße. Utsikten var meget bra herfra også. Filma litt på turen opp, men igjen Låste GoPro'en seg. Nå gadd jeg ikke ta turen en gang til :?
Image
Image
Image
Image
Jeg traff for første gang andre nordmenn på mc-tur. 3 unge karer fra Oslo. Fikk et tips om å oppgradere GoPro'en, så løste alle problemer seg. Gjorde det på kvelden, og det funka. :thumleft
Jeg kjørte sammen med dem ned til Gardasjøen, siden de har vært litt smartere enn meg og brukt god tid til å plotte inn flotte mc-veier FØR! de dro på tur :roll:
Overnattet litt vest for Torbole på et lite hotell i Ala. Tok oss noe mat og drikke og skravla litt om veien videre. De skulle mot verona, og kjøre noen dager i og rundt Gardasjøen. Tipsa dem om steder de burde se, siden dette er mitt paradis fra tiden jeg drev mere med terrengsykkel.

DAG 9
I dag skulle jeg ta meg til gamle tomter i Torbole, mest bare for nostaligens del :lol:
Men fy så varmt det var. 41 grader stod det på en husvegg der. Da jeg stoppet for å fylle drivstoff rant svettten i bekker nedover kroppen , så jeg bestemte meg for å komme meg avgårde så fort som fy, og opp i fjellene igjen. dette var uutholdelig :shock:
jeg plotta inn Madonna di Campiglio, siden jeg tenkte meg mot Gavia-passet og Stelvio. Men så ble jeg tipset om å kjøre Timmelsjoch av en kompis, så da ble kursen heller lagt mot Meran og en matbit der, slik at både kropp og sykkel var tanket for dagens etappe.
Så begynte oppstigningen, og for noen flotte motorsykkelveier. Dette tror jeg må være de beste veiene jeg har kjørt.
Som Ojda skrev til meg på FB.
"Timmel er et fantastisk pass, men i min bok er det kjøringen når man kommer opp som gjør det så spessielt.
Snakk om racingtrack med full oversikt".

Og det har han jammen rett i. Veiene opp er en del smalere og mere overhengende enn de andre passene jeg har kjørt, så du blir like betatt av utsikten som selve kjøringen. WOW!
Image
Image
Image

Neste overnatting Ble i St Anton am Arlberg. Men da det var dobbelbooking på pensjonatet jeg skulle bo, ble jeg dessverre losjert inn på hotell midt i St Anton sentrum :lol: :thumleft Et lite bad før man går ut og sjekker livet i Skibyen
Image

DAG 10
Nå var dagen for å sette kursen for alvor nordover.
Vurderte et lite øyeblikk å kjøre lenger vest, mot Schwarzwald og Baden-Württemberg i Tyskland. Skal visst være veldig flotte område. Men jeg begynte nå å bli så lei av å sitte på sykkelen, at jeg bestemte meg for å beine nordover, mot Hamburg. :roll:
Det ble vanvittige 10 timer på sykkelsetet. Men hjemlengselen ble for stor ;-)
Tok en overnatting nord for flyplassen i Hamburg, slik at jeg hadde kun en kort kjøretur opp til Kiel i morgen, der jeg hopper på båten til Oslo. :thumleft

DAG 11
Kjørte fra Hamburg rundt 11, for å ha god tid å rekke båten, for det regnet både katter og hunder. Har vært veldig heldig med været på turen, så jeg får tåle at det bøtter ned litt nå.
fremme i Kiel, kjenner jeg at det skal bli godt å slappe av, og slippe og kjøre gjennom Sverige eller danmark, da det har meldt rikelig med reg begge steder. Båten er derfor kjærkommen. Color Magic here i come!

Image

DAG 12
Hjemme i Oslo igjen. :thumleft :D
Her er reseruten i grove trekk. hadde jeg hatt GPS'en her, hadde jeg kunne gitt dere helt eksakt rute, men dette får holde.
Image
Dette ble et langt reisebrev, med kanskje ikke den mest spennende skrivingen. Men jeg har kost meg på To hjul, så turen har vært fantastisk, selv om jeg har vært alene. Kanskje det er på tide og få med seg andre på tur? :thumleft :D
2019:
????? km - Michelin Road 5
53865 km - Pirelli Angel GT II
41960 km - Metzeler Roadtec 01
27110 km - Metzeler Roadtec Z8 Interact
14337 km - Bridgestone Battlax T30 EVO
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MC-tur på sparket

Post by tshansen »

Selv om du påpeker at det var lite bilder, så koste jeg meg gjennom hele innlegget ditt =D> =D> Nydelig og hjelpe meg det er fint å være på tur :thumleft Asfalt eventyr i europa frister noe helt enormt igjen \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Erling71
Posts: 132
Joined: 24 Jan 2017 23:18
MC: BMW S1000XR 2016
Location: Oslo

Re: MC-tur på sparket

Post by Erling71 »

tshansen wrote:Selv om du påpeker at det var lite bilder, så koste jeg meg gjennom hele innlegget ditt =D> =D> Nydelig og hjelpe meg det er fint å være på tur :thumleft Asfalt eventyr i europa frister noe helt enormt igjen \:D/
Takk for det. Jeg koste meg vanvittig på tur jeg, selv med dårlig planlegging :D
Klarte å holde meg utenfor motorvei mesteparten av tiden, helt til hjemlengselen tok overhånd :lol:
Alltid deilig å være på tur. Selv om jeg skrev i en tidligere post her at jeg var nyforelsket i mitt eget land etter turen i juli ,må jeg innrømme at det er veldig eksotisk å dra ned til alpene, der det er så enormt mye mere å velge i. :thumleft
Jeg skulle nok gjerne også prøvd meg på mere grus som dere, Det ser også veldig snasent ut. Kjøre utenfor alfarvei, slå opp teltet og bare nyte. Men da må jeg bytte sykkel. Eller kjøpe en til ? :-k
2019:
????? km - Michelin Road 5
53865 km - Pirelli Angel GT II
41960 km - Metzeler Roadtec 01
27110 km - Metzeler Roadtec Z8 Interact
14337 km - Bridgestone Battlax T30 EVO
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: MC-tur på sparket

Post by mekkern »

Erling71 wrote: Jeg skulle nok gjerne også prøvd meg på mere grus som dere, Det ser også veldig snasent ut. Kjøre utenfor alfarvei, slå opp teltet og bare nyte. Men da må jeg bytte sykkel. Eller kjøpe en til ? :-k
Eller bare bruke den du har...eventuelt kjøpe et dekksett som er litt mer kombo... :thumleft
User avatar
Erling71
Posts: 132
Joined: 24 Jan 2017 23:18
MC: BMW S1000XR 2016
Location: Oslo

Re: MC-tur på sparket

Post by Erling71 »

mekkern wrote:
Erling71 wrote: Jeg skulle nok gjerne også prøvd meg på mere grus som dere, Det ser også veldig snasent ut. Kjøre utenfor alfarvei, slå opp teltet og bare nyte. Men da må jeg bytte sykkel. Eller kjøpe en til ? :-k
Eller bare bruke den du har...eventuelt kjøpe et dekksett som er litt mer kombo... :thumleft
Ja det er jo sant, med andre dekk, så funker den nok. Den har jo tross alt motard-gener, hvertfall hvis du spør BMW :thumleft
2019:
????? km - Michelin Road 5
53865 km - Pirelli Angel GT II
41960 km - Metzeler Roadtec 01
27110 km - Metzeler Roadtec Z8 Interact
14337 km - Bridgestone Battlax T30 EVO
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: MC-tur på sparket

Post by Borg »

Herlig lesning Erling. Kjenner alpene kaller...
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Erling71
Posts: 132
Joined: 24 Jan 2017 23:18
MC: BMW S1000XR 2016
Location: Oslo

Re: MC-tur på sparket

Post by Erling71 »

Borg wrote:Herlig lesning Erling. Kjenner alpene kaller...
Jo takk for det. :thumleft
Den som ikke kjenner at dett rykker i kroppen av å dra til alpene for litt moro, bør vel oppsøke lege?! :lol: \:D/
2019:
????? km - Michelin Road 5
53865 km - Pirelli Angel GT II
41960 km - Metzeler Roadtec 01
27110 km - Metzeler Roadtec Z8 Interact
14337 km - Bridgestone Battlax T30 EVO
User avatar
Erling71
Posts: 132
Joined: 24 Jan 2017 23:18
MC: BMW S1000XR 2016
Location: Oslo

Re: MC-tur på sparket

Post by Erling71 »

Hei,
Det er lenge siden forrige post nå, på tide med litt påfyll.
Jeg sitter her ute på jobb på Johan Sverdrup-feltet og vurderer å ta meg en tur nedover kontinentet på onsdag 1/6 eller torsdag 2/6. Siden posten heter MC-tur på sparket \:D/ , tenker jeg ikke planlegge så veldig mye. har hatt stort hell med å reise på rent instinkt. Er det noen andre som tenker seg på tur nedover? :thumleft :-({|=
2019:
????? km - Michelin Road 5
53865 km - Pirelli Angel GT II
41960 km - Metzeler Roadtec 01
27110 km - Metzeler Roadtec Z8 Interact
14337 km - Bridgestone Battlax T30 EVO
Post Reply