Suzuki GSX750 - nå med bremser!

Prat om veteran MC
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Ekstra sete handlet inn og sandblåst og lakket under, dette var i mye bedre stand enn originalsalen. Tipper det blir ett orginalt for passasjer og en custom ego-sal 8)

Baklykt handlet inn og tilpasses neste gang jeg er nede og skrur :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Fikk skrudd litt veteran i helga :)Fikk sandblåst og lakket litt flere smådeler, og koblet på baklys/blinklys slik at alt funket. En del gamle kabelsko som måtte byttes i elektronikken, også på tankmåler. Blir litt bedre å kjøre tur når den virker :)

Dessverre så burde bensinslangen også blitt bytta. Den var i tillegg for kort til at vi kunne kutte av litt og prøve igjen, så ble ingen testtur denne helgen :(
fuelline.jpg
Ifølge litt søking på nett så skal den være 7mm, så handler inn til neste gang, så blir det nok en kjøretur da :)

Skal også prøve å få tak på repset til kalipere og se om jeg får overhalt KONI-demperene som står på. Hvis ikke så får jeg bare handle noen nye. Forslag til gode dempere bak? Blir nok i hovedsak bare en person på, men må tåle passasjer.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Ny bensinslange mottatt, så da blir det prøvekjøring neste gang jeg er nedenfor :)

Har også sett på Tourmax rep-kit for bremsekaliperne (alle tre), er det noen som kjenner til det merket?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Prøvetur foretatt, med litt midlertidig kobling av lys bakpå sykkelen. Har lagt en plan, og starter på overhaling av bremser og bytte av bakdempere i vinter, så får jeg se hvor langt jeg klarer å komme før neste sesong :)

Her er bilde fra prøveturen:
Gsx_Sommer15.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by Norse »

Kjekk tråd! (Vi har visst samme "syka" når det gjelder sykkel-valg (dvs. jeg har samme sykkel, bare ett år eldre :thumleft )
Bergen

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by Bergen »

Har lyst på en gammal GSX :thumleft Liker designet på den utgaven der, og merket på sidedekselet med gsX er bare klassisk :D
Men har 2 gamle kawa i garasjen, så det får holde - hehe.
Skal se om jeg får laget en prosjekt tråd etterhvert fra mitt rammebytte. Enda godt det er leeeenge til til vårmønstringen!!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Bare å slenge ut tråder, gøy med gamle japanske sykler uansett merke :)

Min sykkel kommer til å pusses opp i steg, forhåpentligvis med kjøreturer hver sommer, litt bedre for hver sommer ;)

Jeg har ikke fått gjort så mye mer enn å kjøpe deler i det siste, har ikke vært nedover der den er parkert så mye. Men ser ut som det havner enda en GSX i familien (bror er i handlemodus), så kanskje vi får litt fart i hverandre med å fikse litt på syklene :)
Bergen

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by Bergen »

Høres bra ut :-)
Har en del kompiser her i byen med gamle klassikere. Så det går mye i"vintage" prat og mekking :-)
Og noe av det kjekkeste er å lage handleliste på diverse nettbutikker, så følge med på pakkesporing!

Har handlet mye fra Z1 Enterprises. De har til alle de japanske klassikerene. Jo eldre de er, jo lettere å få tak i deler ser det ut til!
Wemoto i UK er også en bra sjappe!

mvh Bergen
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Takk for tips, skal innom og titte litt :) Trenger litt repset til ymse deler, så blir sikkert godt kjent med de sidene :)
Bergen

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by Bergen »

Bare hyggelig :-)
Her er en til; http://japan.webike.net
Har ikke handlet der, men de har noen deler som jeg ikke får tak i andre plasser. Så blir nok en pakke derfra også i vinter :-)

mvh Bergen
via Tapatalk
LKS
Posts: 82
Joined: 25 Oct 2015 14:45
MC: GSX 750 E 1981 mod soon to be Racersykkel

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by LKS »

Jasså, en prosjekttråd. Det må jeg også få meg. Pappa er informert om at han må gjøre plass til en sykkel til, så da blir det litt skruing til vinteren :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

LKS wrote:Jasså, en prosjekttråd. Det må jeg også få meg. Pappa er informert om at han må gjøre plass til en sykkel til, så da blir det litt skruing til vinteren :)
Han har vel snart ikke plass til sine egne sykler :P

Får ta en helg nedover så vi får skrudd litt :) Så får jeg tatt med demperne dine også. Må snart få ut fingern og få bestilt mine egne også.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by Tekumseh »

Flott sykkel, og en interessant tråd, skal bli moro å følge videre :-)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Tekumseh wrote:Flott sykkel, og en interessant tråd, skal bli moro å følge videre :-)
Takk :) Går veldig sakte her, men oppdaterer når det skjer noe :)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by Tekumseh »

supermons wrote:
Tekumseh wrote:Flott sykkel, og en interessant tråd, skal bli moro å følge videre :-)
Takk :) Går veldig sakte her, men oppdaterer når det skjer noe :)
Flottings :-) Meget pen sykkel ihvertfall. Er en litt skap-suzuki-fan jeg også, skrev faktisk noen linjer om det her om dagen: http://tekumseh79.blogg.no/1445537254_s ... er_en.html
Post Reply