Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Prat om veteran MC
huffameg
Posts: 27
Joined: 21 Aug 2014 19:19
MC: Honda CB750C 1982

Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by huffameg »

Hei.
Eg har ein Honda CB750C 1982-modelle. Eg har ganske nyleg rensa forgassarane og skifta olje, men no blinkar oljelyset når eg står i tomgang eller på veldig lågt turtal. Olja er heilt ny og rett nivå. Ikkje noko problem med motoren, så vidt eg kan sjå eller høyre. Og lyst forsvinn så fort turtalet kjem opp, òg på tomgang.

Derimot har eg byta til ei syntetisk olje. På MC-butikken fekk eg klar beskjed om at det er hipp som happ, men eg har òg høyrt at ein lyt bruke mineralolje til så gamle syklar fordi den syntetiske er tynnare. Kan dette ha noko med det å gjere, trur de? Viss ikkje, har det noko med oljetrykk eller målaren?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by supermons »

Er viskositeten veldig annerledes på den i forhold til standarden som står i manualen? Det kan nok påvirke trykket. Har du toppet opp til max av det sykkelen tillater?

Har også hørt at gamle sykler ikke bør ha syntetisk olje, men har ingen bastante fakta å backe det opp med.
huffameg
Posts: 27
Joined: 21 Aug 2014 19:19
MC: Honda CB750C 1982

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by huffameg »

Tja, det veit eg ikkje, men eg har fyllt godt opp.
Det er vanleg 10W-40, viss det er dét du tenkjer på, slik det står i sørvismanualen. Men eg har forstått at syntetisk olje alltid er litt tynnare enn mineralsk olje. Difor tenkte eg at det kunne vere det.
Eg ser no at eg har gjort ein potensiell feil: Eg skifta olje medan motoren var kald – eg hadde ikkje køyrt han varm på førehand. Kan dette vere eit problem?

Somme plassar på nett meiner at dette kan vere trykkproblem, medan andre seier at det ikkje er noko å bry seg om, men eg blir jo usikker..
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by supermons »

Grunnen til at du skal skifte olje med varm motor er for at all oljen skal være så flytende som mulig, så den renner ut. Motoren må ikke være varm når du fyller på igjen. Men avlesing av oljenivå bør gjøres med varm motor.

Var 10W-40 jeg tenkte på ja, stemmer denne så burde det være OK.

Gikk den helt OK før oljebyttet?
huffameg
Posts: 27
Joined: 21 Aug 2014 19:19
MC: Honda CB750C 1982

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by huffameg »

Ja, eg har ikkje lagt merke til noko før, nei.
Då eg fyrte opp sykkelen for to dagar sidan gjekk lyset veldig mykje av og på. No er det blitt litt betre, og så vidt eg kan sjå så kjem lyset på fyrst og fremst når eg har bremsa raskt heilt ned og held clutchen inne (ved raudt lys, t.d.). Og så forsvinn det att veldig raskt. Det verkar veldig utydeleg, for no blinkar det ikkje regelmessig, men nærmast flikrar litt. Sorry, om det var litt dårleg forklart.

Når det gjeld varm/kald motor. Det er vel ikkje krise om det er små restar av gamal olje? Eller lyt eg skifte alt ein gong til?
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by Trond_V »

Er enig med Mons over her.
Skulle gjerne brukt del-syntetisk, evt mineral når du skifta olje. Vet ikke når man begynte med syntetisk olje for fult på mc-motorer, men har en mistanke om at det var seinere enn '82.
De som sa det er hipp som happ har sikkert rett i det. Noen motorer reagerer ikke på om man fyller på syntetisk olje,
mens andre motorer trives best med litt mer "old fashion" olje :)
Kjipt å kaste bort ny olje, men jeg hadde vurdert å skifte til del-synt. Kjedelig med et oljelys som fusker. Plutselig en dag får du faktisk bruk for det. Sjekka føleren for oljetrykket? Kan også være den som begynner å bli gammal & trøtt.
huffameg
Posts: 27
Joined: 21 Aug 2014 19:19
MC: Honda CB750C 1982

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by huffameg »

Sjekka føleren for oljetrykket? Kan også være den som begynner å bli gammal & trøtt.
Nei, det har eg ikkje. Korleis gjer eg det? Og korleis ser eg om den er sliten?
huffameg
Posts: 27
Joined: 21 Aug 2014 19:19
MC: Honda CB750C 1982

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by huffameg »

Det kan nesten verke som den kjem på fyrst og fremst når eg klutsjar rett før eg stoppar heilt opp. Nokon idé om kva det kan vere?
Kanskje eg berre må skifte olje igjen og sjå om det hjelp..
huffameg
Posts: 27
Joined: 21 Aug 2014 19:19
MC: Honda CB750C 1982

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by huffameg »

God morgon.
Eg sjekka oljenivået i går kveld og blei ganske overraska då eg oppdaga at det var tørt som i ein ørken, sjølv om eg fylte heilt opp for under to veker sidan. Eg er sjølvsagt uroa for at det kan vere ein lekkasje, men eg skjøner ikkje kor det skal vere; alt er skrudd att på plass, og eg har ikkje dilla noko med oljetilføringa bortsett frå å skifte filter. Det ser ikkje ut som det er noko som kjem ut av sjølve sykkelen. I alle fall ikkje når han står i ro.

Derimot ressonerer det med det eg har lest om syntetisk vs. ikkje-syntetisk olje på nett, altså at på somme gamle syklar så renn olja «rett gjennom». Eg er usikker på det er dét som er problemet, men eg har fylt på med halv-syntetisk no.

Finst nokon måte eg kan sjekke for lekkasjar ellers?
User avatar
Bagger
Posts: 47
Joined: 10 Jul 2013 16:16
MC: Harley-Davidson Custom Bagger
Contact:

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by Bagger »

Hei, Når du byttet olje (og oljefilter vil jeg tro), fylte du da olje inn i oljefilteret før du monterte dette? Hvis svaret er nei, er ca 1/2 liter olje (spørs hvor stort filter du har) "forsvunnet" inn i filteret, og nivået vil dermed være lavere etter du har startet motoren en gang.

Syntetisk vs mineral er en lang historie, men en kort versjon er at syntetisk vil kunne trenge inn plasser mineral olje ikke kan, og noen opplever lekkasje på denne måten. Men teorien er jo enkel, syntetisk er og blir den beste oljen og bør brukes også på motorer produsert før syntetisk olje kom på markedet, men IKKE på motorer hvor det er kjent at de vil starte å lekke ved bruk av syntetisk olje. Så med andre ord, flesteparten av veteransykler bruker en mineral olje til, kjent at de ikke liker syntetisk så veldig godt.

Hvis olje "forsvinner" er det 2 veier den kan ta, enten gjennom lekkasje som du vil se, eller inn til forbrenningsrummet som gir blå røyk i eksos.

Virker som oljetrykk måleren din virker, siden nivået var for lavt. Oljetrykket reguleres ved turtall, og når du tar inn clutch vil du jo også normalt slippe gassen, og dermed faller trykket....For lavt trykk og lampen vil lyse.

Tipper derfor heller at du ikke hadde olje i oljefilteret, og har fyllt opp til riktig nivå i tanken, startet sykkelen, og dermed vil endel olje komme inn i filteret og nivået i tanken vil være for lavt.
huffameg
Posts: 27
Joined: 21 Aug 2014 19:19
MC: Honda CB750C 1982

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by huffameg »

Eg har prøvd litt att og fram, og problemet har løyst seg.
Det kan rett og slett vere at du har rett, at olja rett og slett forsvant inn i filteret. Nybegynnarfeil, sikkert.
Takk for gode forslag!
PaleRider
Posts: 3
Joined: 27 Apr 2022 09:10

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by PaleRider »

Sikker på at du ikke har fyllt på blinklysolje?
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by Jonta »

Syntetisk olje ble vel vanlig her sånn ca i 1983-84.
Er sykkelen din gått langt, kan jo oljepumpa begynne å bli litt sliten, og vil trives bedre med litt tykkere olje f.eks. 20W-50. Gjerne mineral olje, av høy kvalitet.
Du kan dra innom et verksted å få målt oljetrykket (kan kanskje gjøres på et bilverksted også?)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by mekkern »

Har det gått bra i 7 år siden han spurte så er det nok greit.. :plystre
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Oljelyset blinkar av og på på tomgang Honda CB750 1982

Post by Jonta »

:redface
Post Reply