Deler og veteran-MC

Prat om veteran MC
Post Reply
paulm
Posts: 2
Joined: 23 Jan 2016 13:31

Deler og veteran-MC

Post by paulm »

Hallo!

Har tenkt litt på å kjøpe en billig veteran-MC i Tyskland på mobile.de, og importere den til Norge. Er det noen som har peiling på hvordan det er å få deler til veteran MC? For eksempel til Honda CB450 eller Yamaha XT 600? Og ellers, er det noen som har erfaring med å importere fra Tyskland å få sykkel registrert i Norge?

Takker for svar
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Deler og veteran-MC

Post by ArcticTiger »

Trur ikke det er mye å spare på å importere gammalt ræl fra utlandet, det bugner jo over av objekter her til lands! Hva er det du er ute etter?
En kurrant veteransykkel får du fra ca. 25.000 her til lands, det skal være veldig billig i utlandet med dagens valutakurser og frakt og mva før du får det noe billigere. Hvis du ikke er ute etter noe veldig spes da.
paulm
Posts: 2
Joined: 23 Jan 2016 13:31

Re: Deler og veteran-MC

Post by paulm »

ArcticTiger wrote:Trur ikke det er mye å spare på å importere gammalt ræl fra utlandet, det bugner jo over av objekter her til lands! Hva er det du er ute etter?
En kurrant veteransykkel får du fra ca. 25.000 her til lands, det skal være veldig billig i utlandet med dagens valutakurser og frakt og mva før du får det noe billigere. Hvis du ikke er ute etter noe veldig spes da.
Nå har jeg kun sett på Finn.no, men var ikke akkurat store utvalget der. Glemte forresten å si at jeg ikke har tung-lappen, noe som gjør at det ikke er like mange muligheter. På mobile.de har jeg værtfall funnet godt brukbare veteraner med effekt <48 hk til 10-11 000 kr inkl. mva. Planen blir evt. å fly ned å kjøre den hjem, koster meg kanskje 2-3000 kr.

Det jeg er ute etter er egentlig noe billig, men som også fungerer og ikke er så alt for vanskelig å få tak i deler til. Fint om den kan brukes som vintersykkel også.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Deler og veteran-MC

Post by ArcticTiger »

Vet ikke om det er noe for deg, men det forekommer endel rimelige BMW R50/60/75 fra -70tallet på finn, ofte priset til rundt kr 30.000. Vet ikke om de kan reg som mellomtung, men de har moderat effekt, iallefall R50 og 60. Dette er gode, solide sykkler med bra kjøreegenskaper (etter alderen) som det er kurrant å holde i drift, greit med deletilgang.

Edit: Ser det er ingen BMW fra -70tallet på finn nå, men følg med. De dukker nok opp!
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Deler og veteran-MC

Post by ArcticTiger »

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... 86&ref=fas

Detta må da vel og være en rimelig og grei veteran :-k Men ikke mellomtung da #-o


Denna er mellomtung: http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... 86&ref=fas
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Deler og veteran-MC

Post by Lasse Liten »

inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Deler og veteran-MC

Post by inunf »

Har fulgt med litt på mellomtunge veteraner på finn i det siste. Det har vært en del å velge i om man bor på det sentrale østlandet.

Deletilgang på mainstream japser er ikke noe problem. Typisk vil lakkerte kåpedeler og slikt ikke være mulig å få kjøpt nytt, mens slitedeler vil være greie å få tak i. BMW har også veldig bra deletilgang på eldre sykler. Det er litt verre med f. eks. italienske merker som kanskje har blitt kjøpt opp, gått konkurs og startet opp igjen flere ganger siden sykkelen ble produsert, men selv da er det mulig å få tak i deler hvis man vet hvor man skal lete.
Post Reply