Intercom-Interphone Tour

Her kan du dele dine erfaringer med diverse produkter, og finne brukererfaringer på produkter du selv vurderer.
Post Reply
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Intercom-Interphone Tour

Post by BMWilly »

Det ble nytt intercom sett til fruen og meg på mandag. Kjøpte det nye interphone Tour da det gamle SRC schubert til C3 begynte å svikte. Plukket ut det gamle og inn med det nye i C3 hjelmene. Det gikk greit å installere. Det medfølger ekstra velcro pads slik at du kan flytte mellom hjelmer. Det er to måter å feste selve kommunikasjonsdelen på hjelmen. Enten med dobbeltsidig tape på eget feste eller feste med klips som strammes fast. På schubert hjelmen ble den sittende litt langt bak med sistnevnte festemåte, men hjelmen skal skiftes ut og sparer derfor festet med dobbeltsidig tape til ny hjelm.

Har ikke testet ut mer enn i stua hjemme og fått paret det med diverse GPS og mobiler. Det skal være inntil 1,5km rekkevidde så det skal bli spennende å teste ut dette på tur til Hardanger til helga. Det følger med en ekstra batteribank til å lade underveis og skal visstnok ha inntil 20 timer taletid. Settet har nettopp kommet ut og det var ikke annet enn en quick guide i settet. Har lett på nettsiden men finner ikke noe annet der heller. Her er link til settet http://www.interphone.com/en/products/i ... ack/193894

Det skal også eksistere en smart phone app til android og iphone men finner ikke den heller. Litt skuffende. Har sendt mail så får vi se om det kommer etterhvert. Skal få lagt inn noe bilder og erfaringer etter Hardanger turen.
Last edited by BMWilly on 25 May 2016 15:01, edited 1 time in total.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Intercom/ Interphone Tour

Post by quattrokim »

Har snust på dette sjølv så blir spennande og sjå korleis erfaring du har med dette.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Intercom/ Interphone Tour

Post by tshansen »

Ja å om det er skikkelig vanntett :thumleft Mulig jeg må gå til innkjøp av noe slikt selv. Kan være greit å få GPS tale inn på øret når en skal kjøre i større byer, også er det greit å kunne kommunisere med de du eventuelt drar på tur med. Men hvordan er det å pare dette opp mot andre merker? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Intercom/ Interphone Tour

Post by Bjerknez »

Jeg har gått fra TomTom Rider til Google Maps hvor jeg får kjøreanvisning til min Scala Rider G9x via Bletooth på øret. Det funker mye bedre og man slipper å knote med samt være så opptatt av den skjermen. Billigere er det også, hvis man først har Scala Rider eller lignende system.

Musikk kan jeg høre på samtidig også og musikken demper seg automatisk når det er kjøreanvisninger. Funker helt gull og vertfall mer enn bra nok her hjemme.

I storbyer i utlandet ville jeg nok kanskje foretrukket en dedikert GPS tror jeg...
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Intercom/ Interphone Tour

Post by BMWilly »

LordShaft wrote:Ja å om det er skikkelig vanntett :thumleft Mulig jeg må gå til innkjøp av noe slikt selv. Kan være greit å få GPS tale inn på øret når en skal kjøre i større byer, også er det greit å kunne kommunisere med de du eventuelt drar på tur med. Men hvordan er det å pare dette opp mot andre merker? :-k
Det skal kunne pares opp mot alt annet. Fikk nettopp svar fra support hos dem at fullstendig manual er tilgjengelig først 6 juni og appen klar i midten av juli :shock: . Litt rart å lansere slikt uten at manualen i det minste er klar. Det skal være IP67 klasse på utstyret så bør tåle vann.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Intercom-Interphone Tour

Post by Norse »

@BMWilly
Hva var problemet med C3 SRC'ene?
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Intercom-Interphone Tour

Post by BMWilly »

Den ene SRCen slår seg av og må restartes veldig ofte. Selv når den er nylig oppladet. Batteri virker å være dårlig også. Firmware er oppdatert også.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Intercom-Interphone Tour

Post by Hawken »

Ikke for å kuppe tråden, men hvilke erfaringer gjorde du deg med SRC systemet?

Sitter å ser på SRC til min S2 hjelm, men har i det siste dukket opp tilbud på Scala rider GX9 og den nye Packtalk til 2590,-
Regner med at det er litt hipp som happ hva man velger, men SRC er jo "innebygd" i hjelmen, det er ikke Scala Rider sine system. :-k
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Intercom-Interphone Tour

Post by Epylypzon »

Har hatt 2 sett interphone. Først f4. Den var ok/bra. Borsett fra kabeltilkoblinga. Har f5 nå og er fornøyd.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Intercom-Interphone Tour

Post by BMWilly »

Hawken wrote:Ikke for å kuppe tråden, men hvilke erfaringer gjorde du deg med SRC systemet?

Sitter å ser på SRC til min S2 hjelm, men har i det siste dukket opp tilbud på Scala rider GX9 og den nye Packtalk til 2590,-
Regner med at det er litt hipp som happ hva man velger, men SRC er jo "innebygd" i hjelmen, det er ikke Scala Rider sine system. :-k
Det er src til c3 og ikke c3pro vi har, så antennen sitter i kragen og ikke innebygd i hjelm. En ting jeg har mislikt er at kragen blir såpass stiv at den hindrer dreining av hodet, så anbefaler å prøve det først. Har hatt problemer med at den stadig slår seg av. Også før paring med GPS, men ble helt håpløst etter dette. Tidvis en del skurring og dårlig lydkvalitet. Mulig dette har blitt bedre på siste versjonen. Den har stort sett gjort jobben da, gjennom 4 sesonger, men sammenlignet med den nye interphone er det bare ett pluss. Og det er at den er innebygd.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Intercom-Interphone Tour

Post by BMWilly »

Skulle jo komme med noen betraktninger her etter HPR turen. Jeg venter enda på full brukermanual og den skulle komme i går, 6 juni, så det får bli litt mer utfyllende siden.
Image
Ser slik ut montert med klips. Sitter litt langt bak på hjelmen men greie knapper å betjene med hansker allikevel. Har atskillig lenger rekkevidde enn SRC, men det skal nok være veldig gunstige forhold for å få inntil 1,5 km etter det vi har sett så langt. Starter raskt og kobler seg raskt tilbake igjen etter å ha mistet kontakten. Med ett unntak, der vi måtte restarte begge settene.

Image
En liten bøyle ved kontakten til høytalerne som beskytter den når du setter den fra deg. Ved bruk av feste som limes på hjelmen er det ikke relevant.

Image
Markering for mic, den siden mot munnen.

Ellers må jeg si jeg er godt fornøyd sålangt med det vi har brukt den til. Batterikapasitet er god. To og en halv dag med Elisabeth på øret og en dag med solokjøring med litt musikk og ett par telefoner. Mistet kontakt siste halvtimen før vi kom hjem etter HPR turen, så det er rikelig. Det er også med ekstra batteribank som du lader opp begge settene med inntil 6 timers taletid tror jeg det var. Den kan jo også brukes til telefon hvis det skulle være behov for det, mini usb tilkobling.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
Bergen

Re: Intercom-Interphone Tour

Post by Bergen »

Kjøpte Interphone F5 for noen måneder siden. Meeeget fornøyd så langt,. Og radio fungerer utmerket så lenge de holder sendingen der og ikke skifter til DAB :?
Har ikke prøvd radio via telefon enda. Bruker den som lydutgang på Zumo 660.
User avatar
RoaHov
Posts: 17
Joined: 11 Oct 2015 21:10
MC: Triumph Speed Triple 1050r

Re: Intercom-Interphone Tour

Post by RoaHov »

Kjøp iallefall ikke ,Sena 20s. Den er ikke vanntett, og et vedvarende problem med denne mod. Har hatt denne i knappe 2 år, men nå virker ikke den som den skal lenger. Kjøpt på eBay da den ikke var kommet på markedet i Europa da. Siden det var innenfor garanti reklamerte jeg til Sena i USA, og etter 18 email frem og tilbake med svada, innrømmet de skriftlig at den ikke var vanntett, men vannavvisende. Kunne erstatte klemmen på hjelmen som er problemet gratis, men 120 USD i porto og ""handling". Importøren i Norge reklamerer med at denne er 100% vanntett, men vil naturlig nok ikke vite av det, men mer opptatt av å fortelle hvor "dum" man er som handler f.eks på eBay, hjelpe meg var ikke aktuelt. (sps.no). Jaja, sånn går nu dagan \:D/ .
Bergen

Re: Intercom-Interphone Tour

Post by Bergen »

Bergen wrote:Kjøpte Interphone F5 for noen måneder siden. Meeeget fornøyd så langt,. Og radio fungerer utmerket så lenge de holder sendingen der og ikke skifter til DAB :?
Har ikke prøvd radio via telefon enda. Bruker den som lydutgang på Zumo 660.
Et år siden dette ser jeg.
Var på en 3500km ukes tur nå, og F5MC slo seg plutselig av etter å ha hatt en tlf samtale med en på vei over Saltfjellet. Før dette hadde det vært kjøring i regnvær og sol om en annen.
Da jeg prøver å slå på bluetooth vil den ikke på, hører kun noe svak skraping i ene høytaleren når jeg presser "on button".
Dann og vann lot den seg slå på resten av turen, men kun for max en halv time.
Lurer på om den har trukket vann i kontaktene, for da jeg blåste på kontaktene kom det "vann" ut av de.
Da jeg kom hjem i garasjen etter turen virket ikke bluetooth, dvs den ville ikke slå seg på. Men jeg har en annen hjelm med samme F5MC sett/høytalere slik at jeg kunne teste bluetooth. Der funket den med en gang...? La også merke til at lydknappen på + ikke var helt ok da jeg fikk samme signal som da jeg trykker "on button" i midten. Så noe er som det ikke skal være der.
Var innom MC Marine i går i Bergen hvor jeg kjøpte settet, og han ba meg sjekke software oppdatering før vi gjør noe videre. Hvis ikke det hjalp skulle de fixe / bytte det som var kaputt. God hjelp og service gir de iallefall :thumleft
Men dette kommer nok igjen etter fix, så anbefaler derfor ikke F5MC :-k
Post Reply