GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Her kan du dele dine erfaringer med diverse produkter, og finne brukererfaringer på produkter du selv vurderer.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by ojda »

Jeg låner ofte bort lagringskapasitet, men den sitter litt langt inne om en av de som har slengt mest med leppa spør :twisted:
Men man er vel alikevel litt soft da :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by knutk »

Her er jeg helt på frekvens med ojda.

Når man velger en GS/GSA har man i utgangspunktet lagt de fleste estetiske hensyn bak seg. Og skal man være helt ærlig, når man har passert en hviss alder må man la hensynet vike om man i det hele tatt skal tørre å gå fra badet på morrakvisten \:D/

Etter særdeles kort eierskap er min vurdering så langt at utseende er greit. Ekstra plass blir verdsatt av passasjer (selv om akkurat det er en vond sirkel. Til mer plass man har des mer drar dem på, så det blir fullt uansett).
Men har også iblant savnet mulighet for å låse ned hjelmen på en dagstur, i situasjoner hvor man ønsker å legge igjen kjøreutstyr på sykkelen.

Før jeg vurderer muligheten for å flytte kofferten fremover noen cm vil jeg se hvordan det funker som den står. Siden hun er vandt med å sitte på med K-modellen (Lenger i ramma = Bedre passasjer plass) har der falt noen velvalgte ord angående sitteplassen på GS.

Dog vil kofferten kun bli brukt ved behov, så vil tiden vise hva det innebærer i praksis.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by hakhap »

Estetisk tiltalende er det ikke men kommer ikke unna det praktiske med slike "containere". Og Ojda har veldig god poenge. Akkurat det med å låse noe ved sykkelen er ikke se bort fra. Mangler det på min av naturlige grunner og det er litt frustrerende å måtte ta alle ting med på spisested eller butikken i litt befolket områder

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by hakhap »

feil tråd

misspelling with autocorrect
Last edited by hakhap on 16 Jun 2017 13:59, edited 1 time in total.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by Tommas »

Jeg setter umåtelig stor pris på de som deler plass på turer, selv om det en og annen gang faller en kommentar om toppbokser 8)

Når jeg blir voksen, skal jeg også ha en sykkel med låsbart bagasjerom :lol:
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by knutk »

Tommas wrote:Jeg setter umåtelig stor pris på de som deler plass på turer, selv om det en og annen gang faller en kommentar om toppbokser 8)

Når jeg blir voksen, skal jeg også ha en sykkel med låsbart bagasjerom :lol:
Velkommen etter.
Ser til tider klumpete ut, men rasende praktisk. :D
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by RuneMC »

Hadde 48L på forrige og synes det var en passe størrelse som ikke er for voldsom. Kjøpte strømlinjeformet Givi 47L til AT'en.

For butikkturer så holder 47L til to fulle handleposer. For jobb holder 47L til hjelm, brettet ryggskinne, hansker, litt verktøy, luftkompressor og den påbudte refleksvesten. Ekstra stropper og stor bag på baksetet for ferietur. Liker best å kjøre uten sidevesker - også på ferietur.
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by knutk »

RuneMC wrote:Hadde 48L på forrige og synes det var en passe størrelse som ikke er for voldsom. Kjøpte strømlinjeformet Givi 47L til AT'en.

For butikkturer så holder 47L til to fulle handleposer. For jobb holder 47L til hjelm, brettet ryggskinne, hansker, litt verktøy, luftkompressor og den påbudte refleksvesten. Ekstra stropper og stor bag på baksetet for ferietur. Liker best å kjøre uten sidevesker - også på ferietur.
Helt enig. Når jeg drar på tur uten aktivitetskoordinatoren foretrekker jeg toøpboks + 30l Kriga bag på baksetet :D
BMWs alukofferter er romslige, men jeg er da sannelig brei nok over hekken uten hjelp av to kontainere i tillegg.
Men det er klart, går turen over mer enn 4-5 dager er den ekstra plassen god å ha. Heller ikke så fristede med myk bagasje om man skal parkerei byer..
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by Epylypzon »

knutk wrote:Da er boksen på plass.
Image

Image

Bildene taler for seg selv. (Ryggstøtte til passasjer er underveis)

Den er romslig og har selvsagt tilsvarende større ytre mål.
Givi oppgir maksfart 120 med boksen på, som referanse oppgis 180 for den minste.
Anser ikke denne begrensing som et praktisk problem.
Det kan også virke som om den er plassert 5 cm lenger bak. Det gir bedre plass til passasjer, men om ønsket er å ta med steinsamlinga på tur bør man tenke seg om før man legger dem i toppboksen.

Om jeg skulle ønske noe forandret måtte det være at boksen kan åpnes uten å bestandig måtte åpne den med nøkkel.
Heller ikke en stor sak. Det tar 5min å skru på festeplata til bagasjebærer, så boksen vii bli brukt kun ved behov.

Har ikke prøvd den på veien enda, men så langt er jeg totalt sett fornøyd.
Jeg er også veldig fornøyd med at sidekoffertene og 35L toppboks ikke er Givi.
Kunne du lagt ut bildene på nytt knutk?
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by knutk »

Epylypzon wrote:
Kunne du lagt ut bildene på nytt knutk?
Skal prøve å fikse det ila.kvelden.

Det er fotobøtta som har kødda de til.
Skal forsøke å oppdatere innlegget med bilder fra Flicker.
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by knutk »

Da er opprinnelig post oppdatert med ny bildelink.
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by knutk »

knutk wrote:Da er boksen på plass.
....
Image

Bildene taler for seg selv. (Ryggstøtte til passasjer er underveis) ....
Etter å ha oppdatert bildene og lest gjennom tråden på nytt registrerer jeg at der faller kommentarer om plasseringen, dvs langt bak.

Det må her nevnes at riktig nok viser bildet god avstand mellom sete og toppkoffert. Men setet er et "Rallysete", dvs det er 1 1/2 størrelse, dvs et solosete. Når vi er to personer benytter jeg en annen sal, hvor baksetet stort sett går bak til koffert, og med ryggstøtte på kofferten er det passe plass til passasjer, men ikke noe mer.
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by Epylypzon »

Takker. Noe å tenke på til 1150`n.
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by knutk »

Epylypzon wrote:Takker. Noe å tenke på til 1150`n.
Når man er to personer er den ekstra plassen særdeles verdsatt. Også praktisk på dagsturer om man trenger å lagre kjøreutstyr. Kofferten rommer to hjelmer.
Den påkrevde festeplata (som fulgte med) tar 5 min å skru fast, så jeg setter den på ved behov. Mestedelen av tiden benytter jeg BMWs vesle toppboks.

Bestilte boksen fra NippyNormans. Selv om jeg måtte betale moms sparte jeg en god slump penger. Ryggstøtten (gummiputer) fant jeg på eBay, også fra UK. Det ble norske priser, men den norske importøren hadde verken boks eller ryggstøtte på lager da jeg ønsket, så valget var enkelt.
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: GIVI Trekker Outback 58L Topp-boks

Post by Epylypzon »

knutk wrote:
Epylypzon wrote:Takker. Noe å tenke på til 1150`n.
Når man er to personer er den ekstra plassen særdeles verdsatt. Også praktisk på dagsturer om man trenger å lagre kjøreutstyr. Kofferten rommer to hjelmer.
Den påkrevde festeplata (som fulgte med) tar 5 min å skru fast, så jeg setter den på ved behov. Mestedelen av tiden benytter jeg BMWs vesle toppboks.

Bestilte boksen fra NippyNormans. Selv om jeg måtte betale moms sparte jeg en god slump penger. Ryggstøtten (gummiputer) fant jeg på eBay, også fra UK. Det ble norske priser, men den norske importøren hadde verken boks eller ryggstøtte på lager da jeg ønsket, så valget var enkelt.
Tenkte meg ikke at dem hadde hos Nippy (selv om jeg har handlet der før).
249 gbp. fri frakt. 3260,- inkl mva. Det må sies å være god pris.
Post Reply