Karoo 3 eller TKC80?

Her kan du dele dine erfaringer med diverse produkter, og finne brukererfaringer på produkter du selv vurderer.
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Re: RE: Re: Karoo 3 eller TKC80?

Post by Pål »

tshansen wrote:Dekkslitasje er så hinsides individuelt.... Jeg sliter jo dekk dobbelt så fort som mange andre her av samme type og motsatt. Du må nesten bare tørre å prøve litt forskjellig å finne det dekket du trives best på. Mange hyler om at Mitas E07 er farlig glatt på våt asfalt. Andre rapporterer om sinnsyke mengder mil på tkc80 osv osv osv. Det er alltid en eller annen som har dårlig eller god erfaring med akkurat det dekket du leter etter.

https://2ridetheworld.com/gear/continental-tkc70-review

https://2ridetheworld.com/gear/review-continental-tkc80

Grunnen til at jeg linker nettopp til denne testen, er for at dette er folk som kjører hver dag, i alle mulige miljø, ikke under normale forhold rundt en bane.
Nå husker jeg fra en tur jeg var på rundt Hardanger og over Ulvikfjellet i 2011 at det var en kar i skinndress på en Ducati som ikke akkurat var av det minste slaget [emoji16] så om ikke pappakroppen har innhentet deg etter at du fikk barn så er det kanskje ikke så rart at du sliter ut dekk raskere en andre [emoji869] sist jeg sjekket så veier muskler mer en fett [emoji16]



Sent fra min G8441 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Karoo 3 eller TKC80?

Post by tshansen »

Pål wrote:
tshansen wrote:Dekkslitasje er så hinsides individuelt.... Jeg sliter jo dekk dobbelt så fort som mange andre her av samme type og motsatt. Du må nesten bare tørre å prøve litt forskjellig å finne det dekket du trives best på. Mange hyler om at Mitas E07 er farlig glatt på våt asfalt. Andre rapporterer om sinnsyke mengder mil på tkc80 osv osv osv. Det er alltid en eller annen som har dårlig eller god erfaring med akkurat det dekket du leter etter.

https://2ridetheworld.com/gear/continental-tkc70-review

https://2ridetheworld.com/gear/review-continental-tkc80

Grunnen til at jeg linker nettopp til denne testen, er for at dette er folk som kjører hver dag, i alle mulige miljø, ikke under normale forhold rundt en bane.
Nå husker jeg fra en tur jeg var på rundt Hardanger og over Ulvikfjellet i 2011 at det var en kar i skinndress på en Ducati som ikke akkurat var av det minste slaget [emoji16] så om ikke pappakroppen har innhentet deg etter at du fikk barn så er det kanskje ikke så rart at du sliter ut dekk raskere en andre [emoji869] sist jeg sjekket så veier muskler mer en fett [emoji16]



Sent fra min G8441 via Tapatalk
Hahaha, er det den Pål som er tilbake! Nå husker jeg litt bedre... takk for sist :lol
Pappakroppen har ikke tatt meg enda, heldigvis :thumbleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Re: Karoo 3 eller TKC80?

Post by Pål »

tshansen wrote:[
Hahaha, er det den Pål som er tilbake! Nå husker jeg litt bedre... takk for sist :lol
Pappakroppen har ikke tatt meg enda, heldigvis :thumbleft
Hehe, i like måte :D Disse årene bare flyr forbi føler jeg. Som om det var i går jeg bodde i Bergen, men neida, det er faktisk 6 år siden nå :shock: Etter at det kom småbarn i hus har tiden bare forsvunnet

Nå ser det forøvrig ut som at jeg kommer til å prøve de Mitas E07 dakar dekka, så blir det vel noe annet neste gang.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Karoo 3 eller TKC80?

Post by Palma »

Blir spennende å se hva du syns om 07 Dakar. Never change å winning team!
De fleste synes de nye dekka de setter på er bedre enn det gamle settet som de hadde sist. Med husker de hvordan de var som nye? Neppe. Nye dekk nesten uansett mønster er bedre enn de gamle slitte..

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Post Reply