Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...

Her kan du dele dine erfaringer med diverse produkter, og finne brukererfaringer på produkter du selv vurderer.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...ønskes stengt..hilsen trådstarter...

Post by Trondgv »

Og her har vi grunnen til at jeg har gått fra å lese mye, bidra i diskusjoner daglig og holde aktiviteten oppe til å skumlese et par ganger i uken og sjelden bidra med noe som helst. Her blir en «hengt ut» om noe ikke passer noen. Kjøper du dyrt utstyr er du en idiot, har du ikke dyr sykkel er du en idiot, lager du filmer er du en idiot, bruker du tiden din på å finne dubbeditter som forenkler livet er du ikke en ekte «motorsyklist» fordi når Ola Nordmann begynte med sykkel for 40 år siden var det INGEN som holdt på sånt, og ting skal for all del ikke forandre seg.

Jeg endte opp på MC forumet / MCsiden etter at jeg googla og tenkte at det sikkert var en fin plass for å spør om utstyr, erfaring osv, men det gidder jeg nesten ikke lengre. For å få nye folk inn må en ha noe nytt å diskutere kontra det gamle som står over alt. En må ha en bergenser på 2 meter som lager «nymotens» filmer om turer, utstyr og diskusjoner for å holde et forum gående i dag. Jeg lyver ikke når jeg sier at jeg ristet på hodet av og til når thansen kommer med en ny film eller tekst av et slag, men han gjør i alle fall tidenes innsats for å holde aktiviteten oppe her inne mens andre bidrar med sure oppstøt. Jeg skjønner godt at aktiviteten her daler.

Skal et forum i dag klare å få inn nye unge medlemmer må en tåle litt nye ting, det er disse som kan drive dette videre, men her virker det dessverre som det ikke er interessant for visse «gamlinger». Ungdom i dag er utskjemt og vil derfor ha vanntette klær, avanserte dubbeditter og fancy sykler med 50 kjøremoduser.

All respekt til de som fortsatt er aktive her inne og skriver tusenvis av ord med tur referater, info om utstyr, planlegging av turer og tilrettelegging for nye medlemmer.

Hilsen en på 24 med mc utstyr med dobbel verdi av sykkelen.
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...ønskes stengt..hilsen trådstarter...

Post by ole m. »

Her har noen vært inne og slettet, håper det er herr Hansen som selv har tatt til fornuft. Reaksjonen var langt over hva som er rimelig, uansett hva som har skjedd "i kulissene" tidligere da han var admin. her. Jeg støtter Jhn i det aller meste han skriver.

Jeg er ikke den som bidrar mest her inne, men jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen fra Trondgv. Synd om du virkelig opplever det slik.

Blir veldig kort dette, jeg har et arbeid å passe. :)
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...ønskes stengt..hilsen trådstarter...

Post by Palma »

tshansen wrote:Jeg foreslår at du gjør det Pål, jeg kommer til å irritere på deg kreft i tiden framover :thumleft
Neida, ikke noe problem. Jeg har blitt såpass voksen at jeg lar meg ikke irritere av uvesentlige ting. ;-)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...

Post by intruder »

Har fjernet anmodningen om å "stenge" denne tråden...gjort er gjort og skrevet er skrevet...

og om ikke annet har den da skapt bra med aktivitet...positiv og negativ..

:D
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...ønskes stengt..hilsen trådstarter...

Post by ojda »

ole m. wrote:
Jeg er ikke den som bidrar mest her inne, men jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen fra Trondgv. Synd om du virkelig opplever det slik.

Blir veldig kort dette, jeg har et arbeid å passe. :)
Om ikke Trondgv har rett i alt han skriver, er han ihvetfall "inne på noe" [-X
Det er ingen tvil om at er man så lite motorsyklist at man våger seg til å skaffe/sette pris på ting mc-værdenen hittil har klart seg uten, jeg nevner i fleng: Varmesete, cruise-control, "Nebb" ;-) goretex-duppeditter, (toppbox)"i en litt egen mobbeklasse" :lol: + en masse annet som noen (blant annet han som prøver å oppdra oss her i denne tråden nå, føler at man ikke skal ha som "Ekte Motorsyklist"!
Adventuresykkel har lenge vært tett innpå en forbrytelse om man ikke har ferdige planer om jordenrundt-tur liggende på stuebordet :roll:
Jeg slenger endel med leppa selv, å tåler(det bør jeg :) ) sånt ganske greit, men det er klart man legger merke til det :-k




jhn:
Å legge ansvaret på Thomas høres litt feil ut, enig i det, han skaper utvilsomt aktivitet, men innafor et ganske enspora tema, som igjen gjør forumet uinteressant for mange andre. Da kan man jo si at alle har ansvar for å skape interresant aktivitett,


Å skulle prøve å legge føringer for hvilke temaer (i dette tilfelle Hansen ) bør skrive om er jo helt på jordet :evil:
Bryr man seg ikke om det er det jo bare å hoppe videre til neste tråd :thumleft (Nei vent litt, det er jo ingen andre som har giddi å skrive noe på forumet idag :( ).

Jeg sier som et av de mest motbydlige menneskene jeg vet om i Norsk humor: TA DERE SAMMEN A!!!!!!!!
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...

Post by Tommas »

Rette pekefinger mot en av de som helhjertet legger ut innhold må jo være årets skivebom Jhn?

Jeg leser (og svarer) de innleggene og trådene jeg finner interessante, skummer kanskje gjennom en del annet og blokkerer kort og godt brukere som i mine øyne tilfører null og niks annet enn svada.

Som 90% andre her er jeg nok for dårlig til å legge ut eget, skal vel ikke mye til for å tredoble aktiviteten her uten at det kun blir støy :-k

Kanskje vi alle burde gå litt i oss selv og poste litt av det vi selv liker å lese om, samtidig som vi lettbent hopper over det vi ikke liker?

At folk må tåle litt spørsmål og innspill på ting de lirer av seg er vel også ok?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...ønskes stengt..hilsen trådstarter...

Post by tshansen »

ole m. wrote:Her har noen vært inne og slettet, håper det er herr Hansen som selv har tatt til fornuft. Reaksjonen var langt over hva som er rimelig, uansett hva som har skjedd "i kulissene" tidligere da han var admin. her. Jeg støtter Jhn i det aller meste han skriver.

Jeg er ikke den som bidrar mest her inne, men jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen fra Trondgv. Synd om du virkelig opplever det slik.

Blir veldig kort dette, jeg har et arbeid å passe. :)
Jeg har ikke slettet et ord, jeg kommer heller ikke til å slette et ord! Det som er skrevet står jeg for, å folk stiller fritt til å mene det de vil om saken. Jeg har mine meninger i denne saken.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...

Post by kvase »

:-#
Last edited by kvase on 17 Feb 2020 16:43, edited 1 time in total.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...

Post by jhn »

Ojda og tommas, jeg har alltid sett på dere som fornuftige og objektive mennesker, som evner å forstå hva som skrives.
Jeg har prøvd å presisere at jeg mener Thomas bidrar med mye positiv aktivitet. Dog litt ensformig.
Det er helt greit, smak og behag og personlig interesser er vanskelig å diskutere. Men en konsekvens kan være at ... jeg presiserer kan ... være at det ikke er så interessant for mange andre å logge inn
Hvorfor dere velger deres tolkning vet jeg ikke ... det kan være mine retoriske svakheter, eller at det er vanskelig å henge fra seg klubbdrakta, eller ...
jeg vet ikke

Og til Trondgv, Du har glemt et par kategorier av idioter, men ellers takker jeg for ditt innsiktsfulle bidrag

Om årsaken til Thomas oppgjør med intruder er privat som han sier, burde vel også oppgjøret være privat?
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...

Post by ojda »

jhn wrote:Ojda og tommas, jeg har alltid sett på dere som fornuftige og objektive mennesker, som evner å forstå hva som skrives.
Jeg har prøvd å presisere at jeg mener Thomas bidrar med mye positiv aktivitet. Dog litt ensformig.
Det er helt greit, smak og behag og personlig interesser er vanskelig å diskutere. Men en konsekvens kan være at ... jeg presiserer kan ... være at det ikke er så interessant for mange andre å logge inn
Hvorfor dere velger deres tolkning vet jeg ikke ... det kan være mine retoriske svakheter, eller at det er vanskelig å henge fra seg klubbdrakta, eller ...
jeg vet ikke
Ja, å hvor vil du med det?
At Thomas skal sitte å skrive om ting som interesserer han midt i hekken :-k
Kunne det ikke heller være en ide at disse som synes forumet er for ensformig drar sitt strå til stakken å setter sitt preg på det?

Kan bare snakke for meg selv, men jeg tolker jo ikke det du skriver, jeg leser det [-X

At vi reagerer er vel ene og alene fordi du prøver å legge føringer/(krav) til en av de som virkelig bidrar på forumet.
Jeg har lært mye av Thomas via forumet, å det forundrer ikke om også han innrømmer å ha lært ett og annet av meg igennom årene :thumleft
Det er slikt som skaper ett forum =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...

Post by kvase »

Kan disse rare tastemeldingen flyttes til en egen tråd eller skal dette karusell spillet fortsette her for i så fall blokker jeg videre denne tråden for min del.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...

Post by jhn »

ojda wrote:
jhn wrote:Ojda og tommas, jeg har alltid sett på dere som fornuftige og objektive mennesker, som evner å forstå hva som skrives.
Jeg har prøvd å presisere at jeg mener Thomas bidrar med mye positiv aktivitet. Dog litt ensformig.
Det er helt greit, smak og behag og personlig interesser er vanskelig å diskutere. Men en konsekvens kan være at ... jeg presiserer kan ... være at det ikke er så interessant for mange andre å logge inn
Hvorfor dere velger deres tolkning vet jeg ikke ... det kan være mine retoriske svakheter, eller at det er vanskelig å henge fra seg klubbdrakta, eller ...
jeg vet ikke
Ja, å hvor vil du med det?
At Thomas skal sitte å skrive om ting som interesserer han midt i hekken :-k
Kunne det ikke heller være en ide at disse som synes forumet er for ensformig drar sitt strå til stakken å setter sitt preg på det?

Kan bare snakke for meg selv, men jeg tolker jo ikke det du skriver, jeg leser det [-X

At vi reagerer er vel ene og alene fordi du prøver å legge føringer/(krav) til en av de som virkelig bidrar på forumet.
Jeg har lært mye av Thomas via forumet, å det forundrer ikke om også han innrømmer å ha lært ett og annet av meg igennom årene :thumleft
Det er slikt som skaper ett forum =D>
Kanskje du ikke har lest alt da. Jeg har sagt flere ganger nå at han ikke er ansvarlig for om eller hva andre skriver, eller ikke skriver. Det er vi alle. Jeg har også sagt at det han skriver, gjør han på en utmerket måte. Så langt ikke noe kritikkverdig
Men det er ikke så mange andre som skriver noe, bortsett fra de som svarer på hans innlegg. Fortsatt helt greit
Det har tidligere vært pratet om synkende aktivitet her inne, og spekulert i årsaken til det. Så sier jeg ... kanskje en av grunnene er at det det skrives mest om har en begrenset interresse blandt det store flertallet av medlemmer og pontensielle medlemmer. Fortsatt ingen kritikk av thomas.og heller ikke noe krav til han.
Ansvaret ligger fortsatt hos de som ikke skriver ... deriblandt meg.
Jeg påstår ikke at dette er den absolutte sannheten, bare en tanke fra en enkelt person
Jeg kan bare beklage at jeg ikke har klart å gjøre meg forstått, men du gjør det overhode ikke lettere.
Kan du godta at det er dette jeg har prøvd å få frem?
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...

Post by kvase »

:-#
Last edited by kvase on 17 Feb 2020 16:43, edited 1 time in total.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...

Post by intruder »

En god del av det jeg har skrevet har vært ment som humor...i verste fall ironi...
innrømmer at det har skortet litt på evnen til å få det fram...
nokså mye er skrevet i "amper i ummret-modus" ..... barnehagegutt på 68...

som tshansen skrev...noe av det blir mellom oss...

filmene hans og kommentarene i den forbindelse.er et veldig godt bidrag her , langt mer enn mine skriverier har vært...

skal folke meg...""shake hands"" som vi sier her i Innlandet...... :smt006
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...

Post by ojda »

jhn wrote:
ojda wrote:
jhn wrote:Ojda og tommas, jeg har alltid sett på dere som fornuftige og objektive mennesker, som evner å forstå hva som skrives.
Jeg har prøvd å presisere at jeg mener Thomas bidrar med mye positiv aktivitet. Dog litt ensformig.
Det er helt greit, smak og behag og personlig interesser er vanskelig å diskutere. Men en konsekvens kan være at ... jeg presiserer kan ... være at det ikke er så interessant for mange andre å logge inn
Hvorfor dere velger deres tolkning vet jeg ikke ... det kan være mine retoriske svakheter, eller at det er vanskelig å henge fra seg klubbdrakta, eller ...
jeg vet ikke
Ja, å hvor vil du med det?
At Thomas skal sitte å skrive om ting som interesserer han midt i hekken :-k
Kunne det ikke heller være en ide at disse som synes forumet er for ensformig drar sitt strå til stakken å setter sitt preg på det?

Kan bare snakke for meg selv, men jeg tolker jo ikke det du skriver, jeg leser det [-X

At vi reagerer er vel ene og alene fordi du prøver å legge føringer/(krav) til en av de som virkelig bidrar på forumet.
Jeg har lært mye av Thomas via forumet, å det forundrer ikke om også han innrømmer å ha lært ett og annet av meg igennom årene :thumleft
Det er slikt som skaper ett forum =D>
Kanskje du ikke har lest alt da. Jeg har sagt flere ganger nå at han ikke er ansvarlig for om eller hva andre skriver, eller ikke skriver. Det er vi alle. Jeg har også sagt at det han skriver, gjør han på en utmerket måte. Så langt ikke noe kritikkverdig
Men det er ikke så mange andre som skriver noe, bortsett fra de som svarer på hans innlegg. Fortsatt helt greit
Det har tidligere vært pratet om synkende aktivitet her inne, og spekulert i årsaken til det. Så sier jeg ... kanskje en av grunnene er at det det skrives mest om har en begrenset interresse blandt det store flertallet av medlemmer og pontensielle medlemmer. Fortsatt ingen kritikk av thomas.og heller ikke noe krav til han.
Ansvaret ligger fortsatt hos de som ikke skriver ... deriblandt meg.
Jeg påstår ikke at dette er den absolutte sannheten, bare en tanke fra en enkelt person
Jeg kan bare beklage at jeg ikke har klart å gjøre meg forstått, men du gjør det overhode ikke lettere.
Kan du godta at det er dette jeg har prøvd å få frem?

Jeg kan godta at det var det du mente å få fram :) Selv om jeg vil påstå at det gjorde du ikke (i første rekke) [-(

Det som er viktig er at folk bruker, og er med å forme forumet.
Sånn som det er nå, føler jeg det ikke er stort mer enn 20% livskraft igen i det [-X
Det er ikke langt derfra til avvikling spørrumeg :evil:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply