Grustur i Øst 2017 - Vel blåst !

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Grustur i Øst 2017

Post by JK95 »

Hahahahah, du sier noe der :lol: Det mest morsomme tror jeg fortsatt hadde vært å bygge om en gammel RR til noe slikt: Imageimage hosting websites
Det er langt fra optimalt til noe som helst, men det hadde vært kult 8)
Hva brunt flaskeinnhold angår har jeg vært borti en brandy på trelitersflaske som var pokker så godt :-k Må få skaffet navnet på den :twisted: Den ble forøvrig servert av en eldre herremann som er primus motor i Motorkjelleren i Åfjord, en kveld vi satt på hobbyrommet hans og pratet gammel MC,med en gammel Triumph og en tilsvarende Honda som han hadde restaurert, innenfor hånds rekkevidde :thumleft
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Grustur i Øst 2017

Post by Spiritofwinter »

Denne føres inn i kalenderen, må prøve å ankomme Torsdagen for å få litt mere ut av turen.

Fruen kommer til å bli sur, men jeg har hele vinteren på å blidgjøre henne [emoji6]

Når det kommer til sykkelvalg for turen er det vanskelig å si så tidlig, 1190'en har jo vist seg verdig, men noe lettere hadde vert bedre. Evt kan jeg jo hive noe TKC80 på kawaen [emoji12]


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Grustur i Øst 2017

Post by tshansen »

Bli sur?? da må du bare tuppe hun i ræven! Med så lang planlegging burde slikt være en selvfølge!? :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Grustur i Øst 2017

Post by Kant1 »

LordShaft wrote:Bli sur?? da må du bare tuppe hun i ræven! Med så lang planlegging burde slikt være en selvfølge!? :lol: :lol:
Helt enig... damene til meg og Lord'n derimot... DE har litt grunn til å bli litt småfurtne iblandt. Nei her må damene deres oppdraes bedre :roll: :roll:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Grustur i Øst 2017

Post by kvase »

Høres ut som et fint opplegg men Grustur i Øst for meg så er Øst et meget vidt begrep på kartet - Hadde vært kjekt med en streknings antagelse på Norges/svenske karte -- opplegget høres meget kjekt ut :smt117
Sitter å ser på noe film her og undrer om dette arrangementet er rundt strekningen Norge sin side Austmarka - Nybergsund - Svenske-sia fra Torsby og opp over sånt grøft tenkt
[youtube][/youtube]
Ut fra en annen film så virka det som du hadde en del fine turer innpå Finnskogen Palme sus
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Grustur i Øst 2017

Post by tshansen »

kvase wrote: Ut fra en annen film så virka det som du hadde en del fine turer innpå Finnskogen Palme sus
Palma wrote:Da har jeg og Betty kjørt halve lørdagsruta (12 av 24 mil)
Image
Det blir en knallrute. Gled dere folkens. Variert underlag fra hardkjørt grusvei til kjerrevei i skogen. Var sikker på at det skulle gå over i en sti men det var vei.. Vannet har gravd gode spor noen steder så det var behov for mye kroppsarbeid oppå sykkern. Men fy flate det var så herlig. Kjørte med jevnt driv og brukte 3,5 timer på 13 mil..
Image
Image
Image
Litt på bygda med røda stugor
Image

Image
Havnet her til slutt, herfra tok jeg asfalten hjem.. skulle jo til elkjøp..
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Grustur i Øst 2017

Post by ojda »

Kant1 wrote:
LordShaft wrote:Bli sur?? da må du bare tuppe hun i ræven! Med så lang planlegging burde slikt være en selvfølge!? :lol: :lol:
Helt enig... damene til meg og Lord'n derimot... DE har litt grunn til å bli litt småfurtne iblandt. Nei her må damene deres oppdraes bedre :roll: :roll:

Jeg får frysninger på ryggen når jeg leser om "myke menn" :evil:
Å forstår at det menes alvor :-#
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Grustur i Øst 2017

Post by Palma »

kvase wrote:Høres ut som et fint opplegg men Grustur i Øst for meg så er Øst et meget vidt begrep på kartet - Hadde vært kjekt med en streknings antagelse på Norges/svenske karte -- opplegget høres meget kjekt ut :smt117
Sitter å ser på noe film her og undrer om dette arrangementet er rundt strekningen Norge sin side Austmarka - Nybergsund - Svenske-sia fra Torsby og opp over sånt grøft tenkt

Ut fra en annen film så virka det som du hadde en del fine turer innpå Finnskogen Palme sus
Mye riktig antakelser her Kvase, Jeg bor ved Kirkenær, leirplassen er rett sør for Skasen. I sommer kjørte vi ca 25 mil på lørdag. Neste år ligger en kjøredag til inne. Men rundt 20-25 mil er en ok dag på grusen. Nå har Lorden "quotet" noe tidligere innlegg ser jeg, jeg sov lenge i dag...
Rutene ligger der ute i skogen jeg har ikke plukka de opp enda, mulighetene er utallige. :thumleft
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Grustur i Øst 2017

Post by kvase »

Palma wrote:
kvase wrote:Høres ut som et fint opplegg men Grustur i Øst for meg så er Øst et meget vidt begrep på kartet - Hadde vært kjekt med en streknings antagelse på Norges/svenske karte -- opplegget høres meget kjekt ut :smt117
Sitter å ser på noe film her og undrer om dette arrangementet er rundt strekningen Norge sin side Austmarka - Nybergsund - Svenske-sia fra Torsby og opp over sånt grøft tenkt

Ut fra en annen film så virka det som du hadde en del fine turer innpå Finnskogen Palme sus
Mye riktig antakelser her Kvase, Jeg bor ved Kirkenær, leirplassen er rett sør for Skasen. I sommer kjørte vi ca 25 mil på lørdag. Neste år ligger en kjøredag til inne. Men rundt 20-25 mil er en ok dag på grusen. Nå har Lorden "quotet" noe tidligere innlegg ser jeg, jeg sov lenge i dag...
Rutene ligger der ute i skogen jeg har ikke plukka de opp enda, mulighetene er utallige. :thumleft
Ja da har vi nokk mye felles Halve slekta er fra ditt område og opp til Sørskogbygda -
Resten ta slekta kommer fra innpå skauen nær Austmarka
Har jo vært en del hos Morten på skarslien nedpå Kirkenær jada og hang mye i lag med Dozer folka
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Grustur i Øst 2017

Post by Kant1 »

Du får ta turen neste år Kvase, du har jo en flott sykkel til sånne "events"
Den samlinga med gutta på skauen var halt fantastisk i år iallefall, kjøringa var tilpasset både grus-noviser og de mer hardcore.
Dette er absolutt noe av det jeg ser mest fram til, i neste sesong :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Grustur i Øst 2017

Post by Palma »

kvase wrote:Ja da har vi nokk mye felles Halve slekta er fra ditt område og opp til Sørskogbygda -
Resten ta slekta kommer fra innpå skauen nær Austmarka
Har jo vært en del hos Morten på skarslien nedpå Kirkenær jada og hang mye i lag med Dozer folka
Se det ja. Du får hive deg med, må være greit å komme litt vekk fra den bløde sørlandsstribe og :thumleft og oppleve litt av skauen herover igjen. Back to the roots :) Da passer kanskje rød løype med Epylypzon & co (hvis han får til å være med) de driver å graver litt dypere i sedimentene innpå her :lol:
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Grustur i Øst 2017

Post by kvase »

Får notere dette litt er litt usikker på så langt frem av hensyn til en litt ubekvem jobb situasjon - Men ja jeg har uansett tenkt meg opp til de kanter neste sesong så får se om det kan passe :-k
Da blir det vel Motti + flesk Ja å tytting da er det ikke ved Kalneset ved Røgden de har en knall god sånn he he
http://finnskogseyes.bloggnorge.com/201 ... -pa-motti/
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Grustur i Øst 2017

Post by knutk »

Palma wrote:
kvase wrote:Ja da har vi nokk mye felles Halve slekta er fra ditt område og opp til Sørskogbygda -
Resten ta slekta kommer fra innpå skauen nær Austmarka
Har jo vært en del hos Morten på skarslien nedpå Kirkenær jada og hang mye i lag med Dozer folka
Se det ja. Du får hive deg med, må være greit å komme litt vekk fra den bløde sørlandsstribe og :thumleft og oppleve litt av skauen herover igjen. Back to the roots :) Da passer kanskje rød løype med Epylypzon & co (hvis han får til å være med) de driver å graver litt dypere i sedimentene innpå her :lol:
Hele pakka anbefales på det sterkeste.
Kjøringen: Dritt morro.
Selskapet: Fantastisk.
Og når du sitter der om kvelden, rundt bålpanna, med pølse på bålet og en kald en i boksen, kikker opp på den klare stjernehimmelen og kjenner hvor inderlig takknemlig du er som ikke er avholden vegitarianer som kun samler på frimerker: Priceless
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Grustur i Øst 2017

Post by ojda »

knutk wrote:
Palma wrote:
kvase wrote:Ja da har vi nokk mye felles Halve slekta er fra ditt område og opp til Sørskogbygda -
Resten ta slekta kommer fra innpå skauen nær Austmarka
Har jo vært en del hos Morten på skarslien nedpå Kirkenær jada og hang mye i lag med Dozer folka
Se det ja. Du får hive deg med, må være greit å komme litt vekk fra den bløde sørlandsstribe og :thumleft og oppleve litt av skauen herover igjen. Back to the roots :) Da passer kanskje rød løype med Epylypzon & co (hvis han får til å være med) de driver å graver litt dypere i sedimentene innpå her :lol:
Hele pakka anbefales på det sterkeste.
Kjøringen: Dritt morro.
Selskapet: Fantastisk.
Og når du sitter der om kvelden, rundt bålpanna, med pølse på bålet og en kald en i boksen, kikker opp på den klare stjernehimmelen og kjenner hvor inderlig takknemlig du er som ikke er avholden vegitarianer som kun samler på frimerker: Priceless

:thumleft Så midt i blinken fantastisk formulert, dette må være en klok mann =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Grustur i Øst 2017

Post by KliffArne »

Jeg må høre med kjærringa om jeg får lov.Men kunne vært ok med en tur derover.

Får jeg ikke lov, så tar jeg en fisketur istedet
Post Reply