Hardanger PokerRun 2020--- VI KJØRER HPR 2020

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2020--- Corona-versjonen mai 2020

Post by Kant1 »

Været før helga såg stadig mer dystert ut.
Østlandsgjengen var dog standhaftige som tinnsoldater, og la i vei fra Langebru kl litt over 10, torsdag morgen.

Jeg fulgte med de underveis, og siden jeg var og rydda ut i mine foreldres hus, var jeg ikke så langt unna når de nærmet seg Haukeliseter.

Det viste seg at de stoppa på Haukelisæter, så jeg venta i Røldal til de passerte der...
Locatoen til Ashland viste meg at de stødig nærmet seg...

La meg inn i kolonna som nr 2 bak Ashland, men i Odda tok jeg lederskap og styrte gjengen inn på Best-stasjonen der.

Trøndergjengen hadde nemlig meldt inn behov for et nytt framdekk på den ene sykkelen, og det hadde de på lager der i Odda.

Blei såklart litt skjiitpreik der, før vi tok sjarmøretappen ut til Heimdal der Hertuginnen ventet med varm kaffe.

Kort stopp her, før gjengen stakk over fjellet til Matre Gjestetun, og gjorde seg klare for grilling.

Jeg lasta opp ettpar griller og grillkull, samt litervis med tennvæske.
Folket var sultne, og ville ha full fyr, umiddelbart.

Noe de også fikk.

Grilling er jo en fin sosial greie, noe Gielas her demonstrerer.
Mat skal vi ha

Image

Etter maten var fortært tok vi en briefing og jeg presenterte planene og alternativene for neste dags tur.
Holdt meg edru denne kvelden, og kjørte hjem, ikke så veldig seint.

Tidlig formiddag fredag, blir tunet fyllt opp av sykler.

Image



Været var helt ålreit, og vi planla en blomstringstur via Jondal til Utne, ferge til Kinsarvik og innover fjorden mot Odda.

Et bilde fra Sundal, litt før Jondalstunnellen



Det var rett og slett en idyllisk tur i herlig tempo.
Jeg trodde jeg hadde kontrollen på at alle var med, men en liten gruppe havnet etterhvert fryktelig langt bak.
Vi stoppet litt ovenfor Herand, for kaffe og brødskive.

Image
Og tok en liten kikk nede på kulturgalleriet der HPR var innom i 2016.
Image

Turen svingte seg videre på Fv550 til Utne.
Her blåste det stikker og strå, og den nye, ubrukelige ferga som skulle gått til Kinsarvik, var såklart innstill.
Image

Etter et kort krigsråd blei planen omgjort, ferge til Kvandal, og deretter Hardangerbrua, over til "hi sio" som vi sier her

Frisk vind over brua, samtlige hadde vel 30⁰ slagside.
Image

Innover fjorden, tok den øvre vegen over Lofthus, og fikk sett restene av morellblomstringa, og starten på eple.
Inn til Odda, her møtte vi Kant1 d.y, for Borg hadde sprengt glidelåsen i Rukkajakken.
Godt at vi har et fremskutt depot i Odda.

Med ny jakke på Borg, tok vi turen opp på hytta vår, for andre gang på to år. Dette er altså en tradisjon nå...
Noen var bekymret for regn, men jeg hadde ikke trua.
"Feil vindretning for no særlig nedbør" proklamerte jeg erfarent og verdensvant i Odda.

Vel, på hytta begynte det å dryppe.. heftig.

Junior og frk.Dings kom også opp med is og brus, og vi trødde 22 stk inn i alle kriker og kroker.

Jeg, Marthon og Knut Jakob slo oss ned i det vi kaller "skjykkjo" uttales: *sjyssjo*
Altså et slags uthus, vedskjul, redskapsbod
Nisteboksen smakte upåklagelig der også.

Image

Med maten vel fortært, og mens regnet fortsatt generøst rant ned fra oven, splittet folket i to.

De fleste tok beinveien hjem, og utgår fra dagens historie, mens de tøffe, blei med Onkel O på gamleveier mot Skånevik.

Joda, vi blei våte, men fikk bla kjørt drn gamle vegen fra Skarsmo til Seljestad.
Jeg snakka med bonden som har nøklene og han hadde låst opp til oss.

Image

Åkrafjorden gikk fint, litt venting i Skånevik på ferga, og i Kvinnherad regnet det vel ikke... tror jeg.
Fin solnedgang fikk vi også, på Heimdal...

Image
Grilling, hygge og MCrus i Matre, like fint som alltid.
Og idag hadde jeg sjåfør :)

Lørdagsturen kommer plutselig





Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2020--- Corona-versjonen mai 2020

Post by Kant1 »

Lørdag morgen kom fryktelig fort, og det var meldt tidvis fare for regn... vi satser med fynd og klem på å holde oss tørre det meste av dagen.
Noen av gjestene hadde sett på værmeldinga for søndag, og tok etter eget utsagn "til vettet" og kjørte hjem lørdag.

Sjåførmøtet eller briefingen gikk kl 0900 eller deromkring, og ruteplanen blei lagt slik at vi kunne korte ned og kjøre hjemover dersom himmelen skulle falle ned

Med noe redusert kapasitet la vi i vei mot ferga på Årsnes, og allerde her tok jeg en sjefsavgjørelse samnen med Knut J.
Image

Sol på Tysnes, regn oppover langs fjorden.

Statistisk sett skal det da snart bli bra oppover fjorden. Vi kjører MOT regnet.

Dette var en taktisk genistrek, vi kjørte i sol og på (nesten) tørr asfalt til Nordheimsund.

Image

Her slo vi rot ved Steindalsfossen en stund.

Baktroppen (eller "Le Club de Escargot", som jeg døpte dem) ankom noen minutter etter, og Ashland undret seg på om jeg også hadde fått prikker på "lappen" siden igår.

Image

Image

Image
Over Kvamskogen var det noen dråper regn, så stoppen ved Fossen Bratte blei noe amputert.
Videre mot Bergen, men på Trengereid tok vi gamleveien til Osterøybrua.

På andre sia venter det som blei døpt for Little Italy.
Svingete bygdaveger i bratt terreng og med fjorden på nedsia.

Fra Utvik slynger vegen seg oppover en liten dal, som et Stelvio i mikrominiatyr.

I storesvingen her blir det en rast, mens vi venter på baktroppen..

ImageImage

Videre på en liten snutt med grus, før nye svinger tar oss ned til lavlandet igjen

Vi er innom Fotlandsvåg, før returen går via Florvåg, og deretter større veger mot brua igjen.
Neste godbit er veien fra Samnanger, forbi R
olvsvåg, og til Hatvik.

Til tross for at jeg hadde programmert GPSen til en av gutta i baktroppen, klarte disse å kjøre feil.

De utgår dermed av dagens historie, og finner veien hjem selv.

Vi andre, tar ferga fra Hatvik til Venjaneset, og svinger inn til Strandvik.
Der ligger "Handelslaget", en restaurant som er elsket langt utover lokalmiljøet.

Image

Vi har booket bord, og får servert både lasagne og pizza...etterhvert.
Godt var det iallefall :)

Image

Image



Klokka venter desverre ikke på oss, så vi sikter oss inn på 1800 avgangen fra Venjaneset.
Denne når vi med tid til overs, men bonusrunden rundt ytre Fusa må vente til en annen gang.

Også denne kvelden blir grillen tent på Matre, og når alle har spist, blir det takketale av undertegnede, øl og dram og... jadda...
En "lokal" helt disker opp med skikkelig sider. På en 5liters plastdunk, som seg hør og bør i Hardanger.
Image
Resten av kvelden går under kategorien "need to know", og omtrent der setter vi strek for det som forhåpentligvis blir det eneste Hardanger CoronaRun i historien

Hjemturen for østlendingene gikk i våte forhold, men allerede dagen etter, på mandagen, var været der vi helst vil ha det

Image

Image

Takk for oppmerksomheten


Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hardanger PokerRun 2020--- Corona-versjonen mai 2020

Post by ojda »

Hva er det man sier, Takk For Maten? :-k
Okkesom en riktig så hyggelig reminder om hva man har vært med på \:D/ =D> :thumleft

Sitter her med en litt pussig følelse eftersom VestlandsRunnet er avviklet, samtidig som jeg har tilgodelapp
på ett VestlandsRun til, om ikke så altfor lenge :thumleft
Dær Gledes =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hardanger PokerRun 2020--- Corona-versjonen mai 2020

Post by JRO »

Her kommer kyllingen, som stakk med halen mellom beina på lørdag morgen fordi fryktet sludd og snø over Haukeli søndag. Men slik ble det ikke, og jeg har bestemt meg for å aldri finne på slike egne valg igjen på slike felles turer. Men takker igjen for hyggelig samvær og så sees vi i september. :D :thumleft :roll:
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hardanger PokerRun 2020--- Corona-versjonen mai 2020

Post by Spiritofwinter »

Alltid hyggelig å lese litt referat fra Olav, å enda hyggeligere når man selv har vert med på turen. Ser frem til neste runde i Hardanger, som må bli neste år for min del da jeg har andre forpliktelser i September...
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hardanger PokerRun 2020--- Corona-versjonen mai 2020

Post by ashland »

Som alltid er det en fornøyelse å lese dine tur referater aller helst i ro og fred til en kopp morgen kaffe :thumleft

Temperaturmåleren min er av erfaring litt optimistisk, på returen over Haukeli viste den 2-3pluss grader om jeg ikke husker feil. I lett regn var det ikke så mye å gå på, før det ble nedbør av fastere sort :-#
Takk for en fantastisk tur og helg! Rom booket på Matre og ser frem til HPR 2020 i september \:D/ :D

Ett lite tilbakeblikk fra preken, fredags kveld på Matre :thumleft

Image
fun is not a straight line
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2020--- Corona-versjonen mai 2020

Post by Kant1 »

ashland wrote: Ett lite tilbakeblikk fra preken, fredags kveld på Matre :thumleft

Image

" Kjære menighet" :shock: :lol: :mrgreen:

Jeg hadde et inspirert øyeblikk der.
Kirkeklokker i mp3-format har absolutt en misjon \:D/

Tror muligens vi skal annektere bedehuset rett oppenfor gården til neste møte i HPR menigheten . 8)

Kjekt, VELDIG kjekt, at dere synes det er moro på besøk hos oss.

Gleder meg masse til 11-12 september. :)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hardanger PokerRun 2020--- Hva gjør vi?

Post by Borg »

Borg wrote:Begynte å sjekke litt rundt hva jeg kunne gjøre med Rukka jakka mi som tok kvelden (glidelåsen) på turen.
Er da typisk at den skal åpne baugporten når en er på vestlandet med vekslende skydekke :smt010

Sendte to mailer da jeg kom hjem. Begge med spørsmål om hvordan jeg skulle gå frem med hensyn til reklamasjon. Den er kun 1 1/2 år gammel, men upraktisk nok kjøpt hos Louis.de. En mail gikk til Rukka og en til Louis. Rukka har ikke svart, men Louis svarte tidlig i dagmorres og ba meg sende jakka til dem med en kort forklaring på hva som er saken. De opplyste også om at de dekker frakten opp til 40 € :D

Så da er det bare å pakke den og shippe til Hamburg. Så bare håper jeg de merker godt med reklamasjon så det ikke kommer toll og mva om det skulle komme en tilbake i posten :roll:
I dag dumpet det ei pakke ned i posten fra Louis. Der kom jakka. Ikke ei ny jakke, men min, med ny glidelås. Kan ikke se jobben men kjenner meg lettere spent på om den holder tett :roll:
Lever i håpet.
Det fulgte også med et skriv hvor de opplyste om at € 39 for frakt Norge-Tyskland vil bli tilbakeført til min kundekonto.

Sum a sum ikke så værst :)
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
haakeik
Posts: 307
Joined: 02 Mar 2016 12:35
MC: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
1995 Triumph Trident 750 (solgt)
2000 Honda VFR 800 (solgt)
Location: Asker

Re: Hardanger PokerRun 2020--- Corona-versjonen mai 2020

Post by haakeik »

Hadde egentlig ikke tenkt meg til Hardanger i september, og hadde glemt å melde avbud. Men med ny sykkel og masse kjørelyst, slengte jeg avgårde en mail til Matre om de hadde ledig rom. Jo da, det hadde de, så etter en kjapp intern og avklarende samtale med husets NK, er rom nå bestilt :D
Da blir det jaggu meg en ny runde til Hardanger i år \:D/
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2020--- Corona-versjonen mai 2020

Post by Kant1 »

haakeik wrote:Hadde egentlig ikke tenkt meg til Hardanger i september, og hadde glemt å melde avbud. Men med ny sykkel og masse kjørelyst, slengte jeg avgårde en mail til Matre om de hadde ledig rom. Jo da, det hadde de, så etter en kjapp intern og avklarende samtale med husets NK, er rom nå bestilt :D
Da blir det jaggu meg en ny runde til Hardanger i år \:D/
Ja du har kjøpt deg Guzzi nå!?

Uansett veldig kjekt at du tar turen igjen :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
haakeik
Posts: 307
Joined: 02 Mar 2016 12:35
MC: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
1995 Triumph Trident 750 (solgt)
2000 Honda VFR 800 (solgt)
Location: Asker

Re: Hardanger PokerRun 2020--- Corona-versjonen mai 2020

Post by haakeik »

Ja, alle kan ikke kjøre GS, selv om de er en av de beste. Kravet var at det skulle være to-sylindret, grusvennlig og enkelt å skru på. Der stiller Guzzi i likhet med GS sterkt.
Turer til Hardanger vil bli sterkt prioritert fremover, det jo utrolig mc-vennlige veier og flott natur der :D
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2020--- VI KJØRER HPR 2020

Post by Kant1 »

Hardanger PokerRun 2020 - VI KJØRER!

Då har vi bestemt oss for å gjennomføre HPR 2020.
Etter et raskt møte i styret på fredag 21., kom vi fram til ein løsning vi meiner vi kan stå inne for.

Sett i lys av at smittetallene på landsbasis no er svakt synkende, og det stort sett er voksne, noenlunde fornuftige folk vi har med å gjøre, legger vi inn 1.gear, og ruller på.

Men det blir et HPR som er noe nedtonet i forhold til tidligere år.
Den største forskjellen er at det blir ingen fest på låven i år. Av heilt åpenbare grunner.

Det meste vil foregå rundt Matre Gjestetun, de har åpne dører for oss, og de har det som trengs for vellykka juging og historiefortelling om kveldene.
I tillegg sel dei øl og vin over disk
Det kan bli kjølig om kveldene i september, då er det fint å kunne trekke innomhus etter grilling og slikt.

De som ikkje bur i Matre må ordne transport på eget vis, men ser vi at det er mange som vil dit om kveldene, må vi prøve å ordne en form av transport.

Men ellers er det fullt mulig å kjøre til og fra Matre om kveldene med MC også.
Bare å holde seg edru og kjøre pent.

PreRun fredag, da blir det oppmøte i Matre, og turen vil gå relativt lokalt på asfalterte, men dog spektakulære fjellveger.
Lørdag morgen blir det oppstilling og «Ride Out» som vanlig på Heimdal Gaard, og innlevering av kort, etter turen, blir også på Heimdal .

Vil du kjøre HPR, men ikkje delta i Matre om kvelden, vil vi i år gjøre unntak, og sende/levere premien i ettertid.
Normalt må man være tilstede for å ta imot premien sin

Meir nøyaktige tidspunkt og tidslinje blir publisert ca 1.sept

Så minner vi om vanlige ting i 2020:
Har du symptomer på sykdom? Ikkje kom!
Har du bosted/arbeidsplass eller er på anna vis, lokalisert på ein plass med mye/stigende smitte? Ikkje kom
Husk håndsprit. Mye håndsprit. Kanskje også litt munnsprit...Og generelt god hygiene
Husk 1 meters regelen. Også med ein liten støttepromille innabords.
2 meter funker enda bedre

Skal du sikre deg plass på HPR 2020, kan det være greit å Vippse inn bindene påmelding ganske snart, og SEINEST 4. september
500 for PokerRun
700 for PreRun fredag, OG PokerRun lørdag
Lunsj inkludert-- ferger også
Vipps 95702860

Har du betalt inn tidligere, er du registrert.
Har du betalt inn tidligere, men kan/vil ikkje komme?
Ta fram Vipps appen, og be om og få penger tilbake.

Då gjenstår det bare å ønske velkommen til Kvinnherad og Hardanger i september.
Høstens vakreste eventyr
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hardanger PokerRun 2020--- VI KJØRER HPR 2020

Post by JK95 »

Jeg blir å melde meg av denne gangen, Trondheim har sin økning i smitte som sikkert bare blir å øke nå som studentene fester seg gjennom fadderuka. Når jeg attpåtil skal være ute på montasjer rundt hele Norge de neste to ukene ønsker jeg ikke å ta sjansen :-# Håper det blir en knallbra og trygg tur for de som kommer seg ivei :thumleft
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hardanger PokerRun 2020--- VI KJØRER HPR 2020

Post by Spiritofwinter »

Som tidligere informert så kommer ikke jeg heller til Hardanger denne helgen. Samtidig med at sesongen er over grunnet brudd i ankelen, så kan det se ut som det blir bryllup denne helgen, akkurat det var litt usikkert når jeg kom fra Bukkerittet med gips rund foten...
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2020--- VI KJØRER HPR 2020

Post by Kant1 »

Spiritofwinter wrote:Som tidligere informert så kommer ikke jeg heller til Hardanger denne helgen. Samtidig med at sesongen er over grunnet brudd i ankelen, så kan det se ut som det blir bryllup denne helgen, akkurat det var litt usikkert når jeg kom fra Bukkerittet med gips rund foten...

Det er bra at det ser ut til å gå seg til med kirkeklokker og denslags, når du uansett ikke kan være med oss...
Forhåpentligvis er den vordende brud litt lettere til sinns nå?
Kanskje tilogmed mulig at KTMen kan bli?
Fortsatt god bedring, godeste Spirit :thumleft
JK95 wrote:Jeg blir å melde meg av denne gangen, Trondheim har sin økning i smitte som sikkert bare blir å øke nå som studentene fester seg gjennom fadderuka. Når jeg attpåtil skal være ute på montasjer rundt hele Norge de neste to ukene ønsker jeg ikke å ta sjansen :-# Håper det blir en knallbra og trygg tur for de som kommer seg ivei :thumleft
Det høres ut som en voksen og ansvarlig avgjørelse, og med tanke på avstand og årstid behøver man ikke kuleramme for å legge sammen faktorene i regnestykket "skal/skal ikke"

Det kommer jo nytt run neste år, og man må jo ha litt trua på at ting er noe bedre da. :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply