Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by jhn »

DrGreve wrote:Etter googling så starter fellesferien fredag 7 juli og da peker 1 juli seg ut som den beste startdatoen..
Med det mener du søndag 2.juli på Kvisterø Camping?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by Bikeridr »

1. passer nok kanakje best.
I fjor startet vi jo 3. juli :)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by DrGreve »

jhn wrote:
DrGreve wrote:Etter googling så starter fellesferien fredag 7 juli og da peker 1 juli seg ut som den beste startdatoen..
Med det mener du søndag 2.juli på Kvisterø Camping?
Ja, at vi starter søndag 2 juli på formiddagen etter å ha spist en solid sjømannsfrokost ;)
Men regner med at de aller fleste som skal være med på starten møter opp på i løpet av lørdagen..
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by jhn »

DrGreve wrote:
jhn wrote:
DrGreve wrote:Etter googling så starter fellesferien fredag 7 juli og da peker 1 juli seg ut som den beste startdatoen..
Med det mener du søndag 2.juli på Kvisterø Camping?
Ja, at vi starter søndag 2 juli på formiddagen etter å ha spist en solid sjømannsfrokost ;)
Men regner med at de aller fleste som skal være med på starten møter opp på i løpet av lørdagen..
Høres bra ut :thumleft
Da blir starten min torsdag 30/6 \:D/
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by ArcticTiger »

1/2 juli som startdato høres greitt ut Dr :thumleft Jeg venter som sagt på dere rett sør for Rognan der veien til Misvær tar av :D

@Jhn: Og trenger du overnatting på sør-tur så er det ledig i Mekka :D Der kan du bare gå utfor døra og pisse så mye du vil.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by DrGreve »

jhn wrote:
DrGreve wrote:
jhn wrote: Med det mener du søndag 2.juli på Kvisterø Camping?
Ja, at vi starter søndag 2 juli på formiddagen etter å ha spist en solid sjømannsfrokost ;)
Men regner med at de aller fleste som skal være med på starten møter opp på i løpet av lørdagen..
Høres bra ut :thumleft
Da blir starten min torsdag 30/6 \:D/
Godt mulig du får et haleheng fra Narvik hvis Heidi velger å bli med på turen...
Bergen

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by Bergen »

Kommer hjem fra Spania 9. juli :(
God tur til dere som drar avgårde!
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by jhn »

ArcticTiger wrote:1/2 juli som startdato høres greitt ut Dr :thumleft Jeg venter som sagt på dere rett sør for Rognan der veien til Misvær tar av :D

@Jhn: Og trenger du overnatting på sør-tur så er det ledig i Mekka :D Der kan du bare gå utfor døra og pisse så mye du vil.
Det høres veldig bra AT ... og så får vi adelig dameselskap. Kan ikke bli bedre \:D/
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by Gielas »

DrGreve wrote:Jeg sitter å funderer på å kjøre igang en ny Nord-Norgetur etter suksessen i fjor og er i første omgang interessert i å vite er om det er noe som dere flotte medlemmer kunne tenkt dere å være med på?
Stiller jeg, Hallvard!
Har plan om alpetur. Om det ikke krasjer med denne er jeg med. \:D/
(Skal uansett en tur til Finnmark)
Gielas
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by DrGreve »

For å ta lærdom av i fjor så er overskriften endret en smule for å ikke gjøre det så kaotisk som i fjor. Det vil etterhvert bli opprettet en ren informasjonstråd om NN-turen 2017 og denne tråden kan vi bruke til å diskutere forskjellige ting vedrørende turen. ;)
Foreløpig står planleggingen i ro siden det fremdeles ikke har kommet info om hvordan fergerutene over Vestfjorden vil bli i sommer. Jeg tipper det har med å gjøre at det er en ny anbudsrunde på gang...
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by Gielas »

DrGreve wrote:For å ta lærdom av i fjor så er overskriften endret en smule for å ikke gjøre det så kaotisk som i fjor. Det vil etterhvert bli opprettet en ren informasjonstråd om NN-turen 2017 og denne tråden kan vi bruke til å diskutere forskjellige ting vedrørende turen. ;)
Foreløpig står planleggingen i ro siden det fremdeles ikke har kommet info om hvordan fergerutene over Vestfjorden vil bli i sommer. Jeg tipper det har med å gjøre at det er en ny anbudsrunde på gang...
Skal en tur nordover i 2017, har mye å gjøre i Alta. (har begynt med slektsforskning - min oldefar er fra Alta, kanskje noen husker min morfar fra Skaidi:
Image


I nærheten på toppen av fjellet skal det ha stått ei hytte kalt 'Hofsethytta' rundt 1930-40.
Gielas
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by jhn »

DrGreve wrote:For å ta lærdom av i fjor så er overskriften endret en smule for å ikke gjøre det så kaotisk som i fjor. Det vil etterhvert bli opprettet en ren informasjonstråd om NN-turen 2017 og denne tråden kan vi bruke til å diskutere forskjellige ting vedrørende turen. ;)
Foreløpig står planleggingen i ro siden det fremdeles ikke har kommet info om hvordan fergerutene over Vestfjorden vil bli i sommer. Jeg tipper det har med å gjøre at det er en ny anbudsrunde på gang...
Man kan kanskje anta det ikke blir så store endringer på fergetidene?
Kan man foreslå å legge inn en ekstra dag i Lo/Ve? Der er jo en del perler man ikke rekker i løpet av en dag
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by DrGreve »

jhn wrote:
DrGreve wrote:For å ta lærdom av i fjor så er overskriften endret en smule for å ikke gjøre det så kaotisk som i fjor. Det vil etterhvert bli opprettet en ren informasjonstråd om NN-turen 2017 og denne tråden kan vi bruke til å diskutere forskjellige ting vedrørende turen. ;)
Foreløpig står planleggingen i ro siden det fremdeles ikke har kommet info om hvordan fergerutene over Vestfjorden vil bli i sommer. Jeg tipper det har med å gjøre at det er en ny anbudsrunde på gang...
Man kan kanskje anta det ikke blir så store endringer på fergetidene?
Kan man foreslå å legge inn en ekstra dag i Lo/Ve? Der er jo en del perler man ikke rekker i løpet av en dag
Først og fremst, kaotisk er myntet på tråden som handlet om NN-turen 2016, hvor det etterhvert ble håpløst å holde styr på informasjonen som ble lagt ut. Derfor vil det smått om senn bli opprettet en ren infotråd så kan vi slarve i denne :thumleft
Dernest, ja, vi kan forventet at sommerruta over Vestfjorden blir som i fjor men finner ikke den heller :)
Tanken var at vi skal få bedre tid til å utforske LO-Ve mer enn vi fikk i fjor men bår jeg fremdeles ikke vet fergerutene så vet jeg heller ikke hvordan logistikken blir..
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Post by tshansen »

Uten å vite alt for mye om tider og ikke ha helt kontroll på avstandene der "oppe". Hvor mange dager bør det være fornuftig å ha i Lofoten, Senja, Andøya osv? Der er jo et hav av opplevelser?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Post by DrGreve »

LordShaft wrote:Uten å vite alt for mye om tider og ikke ha helt kontroll på avstandene der "oppe". Hvor mange dager bør det være fornuftig å ha i Lofoten, Senja, Andøya osv? Der er jo et hav av opplevelser?
Det begrenser seg jo til hva turdeltagerne ønsker å bruke tid på, men jeg har tenkt at vi kanskje tar kveldsferga (1745) fra Bodø til Lofoten og slå leir ganske nært fergekaia i Moskenes. Dagen etter utforsker vi Lofoten og Vesterålen med besøk av Henningsvær, Nyksund og Stø før vi returnerer til Sortland Camping og kveldsmat/sein middag.
Dagen deretter er utgangspunktet at vi tar vi 1300-ferga fra Andenes til Gryllefjord med ankomst 1445. Da har vi også god tid over Senja.
Et annet alternativ er at vi tar 1700-ferga fra Andenes og da kan vi rulle litt rundt i Vesterålen også denne dagen før vi setter snuten Andenes og ferga.. Mange muligheter.
Post Reply