Sesongstart og vei/snøforhold

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Sesongstart og vei/snøforhold

Post by Bikeridr »

JRO wrote: Ta med noe rundt parkering og bomavgifter også, så er du sikret min stemme. :D :thumleft
Den er jo så selvskreven at det nesten ikke er nødvendig å ta med. Men ja, det blir selvsagt også forbudt :thumleft
tshansen wrote: Lykke til med å sanke stemmer her på Vestlandet med å forby salting :lol: Da kunne vi lagt ned alt som heter transport med gummi mot asfalt gjennom hele vinteren.
Det er noe forbanna drit, men helt nødvendig på disse kanter [-(
Tøv, lær dere å brøyte istedet [-X
Dessuten blir jeg å selge vestlandet. Hanseatene har ikke akkurat oppført seg pent mot NordNorge i tidligere tider :erte
Og da har vi jo et eksotisk reisemål i utlandet å besøke på to hjul og som ikke er så langt unna \:D/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Sesongstart og vei/snøforhold

Post by tshansen »

Hahaha.... brøyte i stede :-P her er jo ikke snø, is derimot! Det har vi rikelig av :thumleft
Ja, selg oss gjerne... så får vi se hvordan du har tenkt å finnansiere stormannsgalskapen på andre siden av fjellet :lol: :lol: NordNorge? alt Nord for Bodø skulle vært inngjerdet, så kunne dere ha drevet på med innavl og scooterkjøring, for ikke å snakke om den satans reindrifta uten forstyrrelser fra resten av verden :erte

Nei nå håper jeg regnet er kommet for godt noen uker... så vi får vaska rent vestlandet slik at vi ikke får flere avbrudd i sesongen =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Sesongstart og vei/snøforhold

Post by intruder »

Og her kunne bøndene gjerde inn de andre sauene,så sultet ulven ihjel og bjønn kunne ligga og late seg hele året !! Veien fra Sjusjøen mot Birkebeinervegen var stengt i helga...bra det ikke var MC-treff på hytte 700 da.. :smt005 :smt005
Hadde jo fem småtreff der , med personer som var underlagt hadelendingens dynasti...nå er mange av oss her !!
Vi hadde jo MCsiden-flagg på verrandaen,dette forlangte kong Æinners prompte i retur da han og AT hadde en liten uoverenskomst :smt117 :smt075 :smt075

:smt033
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Sesongstart og vei/snøforhold

Post by hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Sesongstart og vei/snøforhold

Post by intruder »

Mye bart på veiene,og Yr har spådd fint ei god stund framover !
Så.brum brum, 8) :-({|=
RogerAmundsen
Posts: 9
Joined: 17 Jan 2019 14:38
MC: Triumph Tiger 800CX
Location: Oslo

Re: Sesongstart og vei/snøforhold

Post by RogerAmundsen »

Da var årets første tur tatt i Oslo - omrade. Våte veier krevde vask efter turen men deilig å være ute igjen.
Men BILISTENE hadde en egen evne til å overse meg på motorsykkel til tross for ekstra refleksvest for anledningen.
Turte ikke prøve meg på grusveier pga. fare for is men det kommer.
Så frem med sykkelen.
Roger
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Sesongstart og vei/snøforhold

Post by tshansen »

RogerAmundsen wrote:Da var årets første tur tatt i Oslo - omrade. Våte veier krevde vask efter turen men deilig å være ute igjen.
Men BILISTENE hadde en egen evne til å overse meg på motorsykkel til tross for ekstra refleksvest for anledningen.
Turte ikke prøve meg på grusveier pga. fare for is men det kommer.
Så frem med sykkelen.
Roger
Gratulere med sesongstart.. Greit å være ekstra obs nå i begynnelsen... hatt no like før episoder selv siste dagene. Bilistene er ikke våknet fra dvalen enda, de regner ikke med å se oss og er blitt sløve i vinter :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Sesongstart og vei/snøforhold

Post by Ambro »

En av tingene jeg har forsøkt å legge merke til i vinter, er når bilistene sluttet å ta hensyn til en 2-hjuling i trafikken. Det gikk overraskende lenge før det begynte å bli "farligere" for meg å kjøre, etter egne observasjoner. Ca midten av februar. Frem til dette hadde jeg ikke en eneste bilist som brøt vikeplikt mot meg, eller andre faremomenter, men uti februar/mars, så har jeg måtte bruke hornet flere ganger, og passe godt på.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Sesongstart og vei/snøforhold

Post by intruder »

Synes de tar noenlunde hensyn til meg,selv om hornet på Intruderen ikke virker fortsatt etter to "reparasjoner" på et herværende autorisert MC-verksted. =D>
Og ikke har jeg horn i pannen heller... [-X
og det horn jeg har brukt i avlssammenheng er heller ikke som det var................................ :smt006 :plystre
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Sesongstart og vei/snøforhold

Post by voodoodoo »

Hadde det ikke vært for den lille veistubben ned til asfalten, nå omdøpt til "skyggenes dal" så hadde jeg vært nede og testa ny-hysabusaen i 60'n..
Men nå skal det faen meg smelte for jeg fikk tak i 100kilo vegsalt som blei spredd utover \:D/
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Post Reply