yamaha tzr

Prat om moped & scooter.
heidii

yamaha tzr

Post by heidii »

jeg fikk meg en tzr i går. som sagt går det ikke særlig fort eller bra ennå. må kjøres inn sier de. 50 mil!
ganske mye spør du meg.

så urer jeg på følgene:

når kan jeg ta ut plombene? må den kjøres alle 50 mil før det?

noen som kan svare meg på det?
????
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det vanlige er 100 mil når det kommer til innkjøring. Samme på moped som tung mc. Greit det blir litt "lengre" på moped, men du bruker da ikke mange dagene om du setter deg inn for det.
heidii

Post by heidii »

på 2 dager har vi kjørt litt over 20 mil. de sa på butikken at det måtte kjøres 50 mil, men det høres så langt ut synes jeg
????
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

50 mil er da ingen ting for å kjøre inn en ny totakter? I intruksjonsboka mi står det at RS 250 skal kjøres inn i 160 mil! Det er langt å kjøre på lavt turtall med en slik sykkel.
heidii

Post by heidii »

du sier noe der. får kjøre resten nå i helgen. vi er 2 om det da, så blir litt mindre enn alle 50 mil på meg. føler meg litt teit når jeg kjører i 45 i 70 sonen. og alle kjører forbi meg på den store mopeden
????
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Grattis med ny doning, er det en sånn en?
Kjør de femti mila med et smil med tanke på alle de fine turene du vil få framover. Du har mopeden lenger, og kan kose deg på tur uten å måtte tenke på at noe skjærer seg fordi du ikke kjørte motoren riktig inn. Tro meg, det er lite trivelig å kjøre og høre at det er noe som ikke stemmer, og vite at dèt får du ikke gjort noe med før sykkelen er på verksted, og du er noen høvdinger fattigere som du kunne brukt på annet vis, eventuelt sluppet å arbeide ekstra for å tjene inn.
Dèn følelsen er lik uansett hvor stor motoren er.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Kan fint ta ut plomben selv om du kjører den inn. Bare ikke monter effektannlegg eller noe sånt

Men kjør den inn ordentlig selvom :)
- Skyt her -
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

steike, er ikke stritt! var ikke slike doninger når jeg vokste opp :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
heidii

Post by heidii »

jepp, er en sånn en. skal få tatt ut plomben på verksted. tror ikke jeg skal gjøre det selv, vet ikke hvor de er. er jo 2 stk
????
_Adler_

Post by _Adler_ »

Vil tippe det er et i begynnelsen av svanehalsen og muligens 1 i lyddemperen, om ikke begge er i selve svanehalsen.
Kjør inn 1000 km. Alt må jo slites til, girkassa ikke minst ;)

Er du jente? Det er i så fall veldig sexy at jenter kjører racing og girmopeder forøvrig :)
Yamaha Aerox 2004

Image
heidii

Post by heidii »

har kjørt 43 mil på en uke nå. skal inn å få ut plombene til uka.

i dag fikk jeg. til det store, jeg veltret når jeg hadde stoppet. ble noen få skraper men men. :( :( :( :( :( j...... drit!!!

de er ikke så synlige, men jeg vet de er der. ble bra på siden fremme, ganske langt nede. :(

er jente og gla i fart :) :)
????
Gixxerman

Post by Gixxerman »

43 mil på en uke :? Er da bare å sette seg på å dra ut på tur :) Har kjørt inn splitter ny moped selv jeg, som bare gikk i 55. Husker ikke om det var 40 jeg måtte holde meg under jeg, men sakte var det ja :lol:
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Ta ut plombene klarer du selv. Eventuelt så kjenner du garantert noen som kan ta ut plombene for deg, verksted er både unødvendig og dyrt når det kommer til sånne "småjobber" som det.

Trist når man velter racing-sykler, og då mener jeg grine-trist :P
- Skyt her -
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Hyggelig med flere jenter på forumet :smt061 :)

Velkommen :smt058
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
heidii

Post by heidii »

fint fint :) det blir flere av oss etter hvert. drømmen er en på over 250 cc. men er jo dyrt å ta lappen i norge!

skal koste på meg de 600 kr det koster å få ut plombene,. de ser over alt samtidig. har nå kjørt 54 mil på en treg mop. 1 august skal de gå fortere enn 50.

" dolly " (mop) går nå i 60 på flat vei med meg på :D :D bedre enn for 2 uker sider
????
Post Reply