sykkelen min står på verksted, da jeg leverte den inn for reperasjon fikk jeg beskjed om at delene ville komme til norge om 14 dager (det var i går). så i går ringte jeg verkstedet å spurte om delene hadde kommet da fikk jeg beskjed om at jeg nok måtte vente enda 14 dager på delene.
Kan uten å overdrive si at jeg er temmelig pissed av flere grunner.
1. ble lovet delene den 14. (nå tar det en mnd)
2. vurderte å kjøpe ny sykkel når jeg fikk beskjed første gangen. De bestilte derfor ikke deler til min sykkel.
3. sparer mye penger på å pendle med sykkel, fremfor bil.
4. mister 1 mnd av sesongen
5. de vil ikke gi meg låne sykkel.
har kikket litt i lov verket og funnet følgende :
* Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelse fra selgerens side.
* Ved vurderingen av om forsinkelsen er vesentlig, skal det særlig legges vekt på forsinkelsens betydning for forbrukeren.
* Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre
* Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning
Noe av mitt problem er at min nevø jobber for firmaet, og et event krav fra meg fort kan slå tilbake på ham.
spørsmålet er hva gjør jeg nå?
reperasjon av mc
- Desmo-Dude
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Ikke for å blande meg, men det er en stor forskjell på å love noe, enn å si at "vi kan nok" ha delene innen 14 dager. Jobber selv i bransjen og slikt kan lett misforstås. Altså, å love noe er svært vanskelig, så personlig sier jeg enten at det HVERTFALL tar så så lang tid, eller at vi KAN ha delen/e innen osv. Vil de ha det veldig spesifikt så sier jeg at da må jeg snakke med de vi får delene fra. Uansett, så lover jeg ALDRI noen ting. Jeg sier da at den og den importøren har sagt at de KAN skaffe delen/e til den og den datoen, MEN ting kan skje så det er i beste fall, altså man MÅ uansett vente.
Ta dette til etterretning, til en neste gang. Det er flere ledd i kjeden om å skaffe deler, og ingen kan love noe, og slik vil det alltid være. 14 dager som ble sagt er CIRKA, og det kan oppstå ting og tang underveis som gjør at det tar lengre tid, og slik er det bare. Beklager altså, lei på dine vegne, vet hvordan det er(har selv vente lenge på deler) men kommer det til slike ting så er det ingen butikker i hele verden som kan garantere 100% når en del kommer. Om jeg selv hadde LOVET en dato, ville det blitt 50/50 sjangse, og slikt har jeg ikke samvittighet til å ta på meg.
Ta dette til etterretning, til en neste gang. Det er flere ledd i kjeden om å skaffe deler, og ingen kan love noe, og slik vil det alltid være. 14 dager som ble sagt er CIRKA, og det kan oppstå ting og tang underveis som gjør at det tar lengre tid, og slik er det bare. Beklager altså, lei på dine vegne, vet hvordan det er(har selv vente lenge på deler) men kommer det til slike ting så er det ingen butikker i hele verden som kan garantere 100% når en del kommer. Om jeg selv hadde LOVET en dato, ville det blitt 50/50 sjangse, og slikt har jeg ikke samvittighet til å ta på meg.
- medic1136
- MC: yamaha MT09 SP 2023 model
- It’s my birthday
hvilket firma dette dreier seg om holder jeg ute av debaten enn så lenge. En av grunnene til det er at firmaet generellt sett er meget seriøse og har frem til nå gitt meg meget god service hver eneste gang jeg har vært der.
noe av problemet gix er at de på dele lagret sa at delene ikke ble bestilt siden jeg kikket på ny sykkel. og de ville derfor avvente. Noe jeg ikke synes er holdbart uansett. Har en kunde levert inn en sykkel for repearasjon så skal den repareres, så sant det ikke er skrevet en innbytte/kjøpskontrakt på ny sykkel
noe av problemet gix er at de på dele lagret sa at delene ikke ble bestilt siden jeg kikket på ny sykkel. og de ville derfor avvente. Noe jeg ikke synes er holdbart uansett. Har en kunde levert inn en sykkel for repearasjon så skal den repareres, så sant det ikke er skrevet en innbytte/kjøpskontrakt på ny sykkel