Intervall mellom kjøretimer

Prat om tung MC.
Post Reply
gbruaset

Intervall mellom kjøretimer

Post by gbruaset »

hurra !
endelig har tiden for å begynne med kjøretimer kommet. Kjørelæreren min foreslår en dobbelt time i uken. Er dette passelig intervall, synest dere ? Eller burde jeg mase mer på han ?

Geir
Endre
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod

Post by Endre »

Er vel ingen ting i veien med å ha flere dobbelttimer i uka, så lenge du har tid og penger til det :wink:
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
gt-r

Post by gt-r »

var ikke det noe lite da :? :?:
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
moto
MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998

Post by moto »

jeg skal ta allt som har med lappen oggjøre på nesten en månte jeg.. så jeg har mellom en og to ting i uka

går fort :roll:
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

En dobbel i uken høres bra ut det, hvis du har noe kjangs for å øvelseskjøre i fritiden også så er jo det enda bedre.
serf

Post by serf »

jeg har også startet med kjøretimer, og har en dobbelttime i uka. Men det er bare kjøretimer. Regner med at det blir flere ting i uka etter hvert som man begynner på landevegskjøring pluss mye mer. Gleder meg! :lol:
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Det må da være litt individuelt hva som er passe. Hvis det ikke står på pengene og du ikke trener utenom så kan det sikkert være greit å ta timene oftere. Men om du kan øve utenom så høres dette ut som en god fremdrift.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
FV

Post by FV »

Jeg begynner med første kjøretimen på mandag og har oppkjøring den 15 mai, så hos meg går det fort i svingene :)
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

en dobbeltime annen hver dag burde være oki. Alt annet er for lite eller sjeldent spør du meg. Du vil vel tross alt ha lappen snart ;)

Men hva han har kapasitet til eller du har råd til er en annen ting.

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Hvar

Post by Hvar »

Det blir jo en vurdering av hva man har tid til og hvor mye penger man har klare.

Skulle gjerne hatt tid til kjøretime litt oftere enn det som er satt opp for meg nå, men på grunn av jobb så har jeg bare mulighet til en-to i uka. To ganger i uka går greit, men med en gang i uka bli man litt rusten.
Kosh

Post by Kosh »

Jeg hadde egentlig tenkt å ta to timer hver dag for å bli fort ferdig, men ble overtalt til å bare ta annenhver dag (3 dager i uka). Jeg synes egentlig det ble litt lite, og at hver dag hadde gått fint. En gang i uka virker veldig lite. Det var noe slikt jeg hadde da jeg tok bil, og fremgangen ble litt dårlig siden jeg hadde glemt litt mellom hver gang.
V4 fun
Lasseleeten
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

To dobbelttimer i uka går fint. Bare de ikke er etterhverandre..

Noen ganger er det noen ting man ikke klarer og neste gang klarer man det helt fint ^^,
hansiver

Post by hansiver »

Har hatt to dobbeltimer i uka og er nå egentlig ferdig med alt borstett fra sikkerhatskurs på bane. Problemet er at pga dårlig kapasitet hos biltilsynet (Asker og Bærum) får jeg ikke oppkjøring før 30/5. Kan nok få øvelseskjørt litt priavt men ikke nok, så må nok bruke noen kr på "vedlikeholds timer". Jada tok teorien for lenge siden og skolen bestilte oppkjøring med en gang dette var klart men det hjalp ikke.
Hans Petter
Post Reply