Min sin bloggings
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Ubehagelige ting skjer når man har sykkel.
Parkerte sykkelen på en bensinstasjon for noen dager siden, og gikk inn for å handle an Farris. Kom ut og ble kontaktet av en kar som presenterte seg som en som jobbet for Hafslund sikkerhet. Kjente han igjen, for han satt rett ved det stedet hvor jeg parkerte sykkelen da jeg ankom.
Han fortalte at mens jeg var inne i butikken, så hadde han observert en kar med typisk østeuropeisk utseende som hadde vist påfallende oppmerksomhet for sykkelen min. Flydd rundt og tatt en masse bilder og i det hele tatt oppført seg merkelig. Deretter hadde karen flydd området.
Dette er en typisk framgangsmåte som benyttes, bilder tas, sykler legges fram for bud, og så drar det noen og henter dem i nattens mulm og mørke. Altså rene bestillingstyverier.
Hva tenker jeg da (selv om jeg har en vakker sykkel som alle ønsker å ha bilde av på veggen hjemme
), jo forberedelse til bestillingstyveri.
Fikk telefonnummer av av karen fra Hafslund, og han fortalte at det var Hafslund som hadde installert ITV-anlegget på stasjonen, og at det var av god kvalitet så det burde være mulig å finne noe fra opptakene på stasjonen.
Kontaktet stasjonen i dag, og har sittet og brukt en del tid på å gå gjennom tapen fra aktuelt tidspunkt, notert bilnummer og beskrivelse av personer etter at jeg hadde pratet med og fått tips av en jeg ringte i KRIPOS.
Sykkelen står parkert rett utenfor soveromsvinduet, og jeg sier bare "Make My Day".
:smt064 hopper glatt over denne
og går direkte på:smt021 
Parkerte sykkelen på en bensinstasjon for noen dager siden, og gikk inn for å handle an Farris. Kom ut og ble kontaktet av en kar som presenterte seg som en som jobbet for Hafslund sikkerhet. Kjente han igjen, for han satt rett ved det stedet hvor jeg parkerte sykkelen da jeg ankom.
Han fortalte at mens jeg var inne i butikken, så hadde han observert en kar med typisk østeuropeisk utseende som hadde vist påfallende oppmerksomhet for sykkelen min. Flydd rundt og tatt en masse bilder og i det hele tatt oppført seg merkelig. Deretter hadde karen flydd området.
Dette er en typisk framgangsmåte som benyttes, bilder tas, sykler legges fram for bud, og så drar det noen og henter dem i nattens mulm og mørke. Altså rene bestillingstyverier.
Hva tenker jeg da (selv om jeg har en vakker sykkel som alle ønsker å ha bilde av på veggen hjemme

Fikk telefonnummer av av karen fra Hafslund, og han fortalte at det var Hafslund som hadde installert ITV-anlegget på stasjonen, og at det var av god kvalitet så det burde være mulig å finne noe fra opptakene på stasjonen.
Kontaktet stasjonen i dag, og har sittet og brukt en del tid på å gå gjennom tapen fra aktuelt tidspunkt, notert bilnummer og beskrivelse av personer etter at jeg hadde pratet med og fått tips av en jeg ringte i KRIPOS.
Sykkelen står parkert rett utenfor soveromsvinduet, og jeg sier bare "Make My Day".
:smt064 hopper glatt over denne

Last edited by Banditbiker on 03 May 2007 21:34, edited 2 times in total.
Banditbiker wrote:Ubehagelige ting skjer når man har sykkel.
Hva tenker jeg da (selv om jeg har en vakker sykkel som alle ønsker å ha bilde av på veggen hjemme), jo forberedelse til bestillingstyveri.
:smt064 hopper glatt over denneog går direkte på
![]()
Djeeezez...

Jaja får vel ikke slippe sykkelen av synet da

Team PINK

Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3

Ja hva ER det med folk som ABSOLUTT skal "prøvesitte" biken sånn helt uten videre?? Måtte de brenne! Møkkafolk!AJ_900 wrote: Ting som dette er no' dritt!! Har heldigvis ikke opplevd noe lignende (knock on wood!!), men jeg har opplevd at folk skrever over setet og setter seg på sykkelen uten å spørre. Og ved et tilfelle var den ubudne gjesten ivrig med styret og skulle liksom "kjenne på" sykkelen.
Og jeg kom gående mot ham der han satt og smilte bredt og var rimelig sikker på at hele ekvipasjen skulle ta overbalanse og dette i bakken.
Gikk bra, heldigvis... Ingen skade skjedd, men folk som ikke har peil (som i dette tilfellet) har ingenting nær en tung MC å gjøre!
Team PINK

Akkurat!!! Hvem pokker gjør det? Nei kort sagt litt irritert og oppgitt.. Blir bare korte turer med biken min heretter.. Kan ikke la den stå "alene"Ulvinnen wrote:
Helt utrolig at folk får seg til å gjøre det uten å spørre om lov. Man setter seg ikke inn i en fremmed cabriolet, hvorfor skulle det være noe anderledes med en MC?
Team PINK

- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Du kan ikke la en sånn dum opplevelse hindre deg i å ha full glede av sykkelen, selv om dette var utrolig surt. Mannen min kjører sin på jobben hver dag, men har aldri opplevd noe sånt *Bank i bordet*.Gorgeous wrote:
Akkurat!!! Hvem pokker gjør det? Nei kort sagt litt irritert og oppgitt.. Blir bare korte turer med biken min heretter.. Kan ikke la den stå "alene"
Men jeg skjønner veldig godt hvordan du føler det. Noen knuste frontruta på min kjære lille bil for et par uker siden mens den sto parkert utenfor en butikk. Selv om sånt ikke skjer ofte, så må jeg innrømme at jeg har kvidd meg veldig for å parkere den der i ettertid.
Nei det er sant det! Men jeg tenker bare.. hva er det neste? Veltet når jeg kommer tilbake? eller kanskje helt borte.. Det er jo en skole i nærheten der og folk som parkerer mopedene sine der opplever ofte hærverk..Ulvinnen wrote:
Du kan ikke la en sånn dum opplevelse hindre deg i å ha full glede av sykkelen, selv om dette var utrolig surt. Mannen min kjører sin på jobben hver dag, men har aldri opplevd noe sånt *Bank i bordet*.
Men jeg skjønner veldig godt hvordan du føler det. Noen knuste frontruta på min kjære lille bil for et par uker siden mens den sto parkert utenfor en butikk. Selv om sånt ikke skjer ofte, så må jeg innrømme at jeg har kvidd meg veldig for å parkere den der i ettertid.
Men kan ha det gøy med sykkelen uten å kjøre til jobben i alle fall

Team PINK