Min sin bloggings

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Triste greier. Også med helt ny og fin sykkel og da! :smt056
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Post by 748R »

Gorgeous wrote:Ja no drit det der.. :?

Hvordan er den låsen mtp varme? Hørte om noen som hadde sånn skivelås med alarm, og den gikk visst av i tide og utide.. særlig når bremseskiva var litt varm..
Ikke hatt noen problemer med det med Abus låsen. Med den fra Xena derimot :-({|=
xxx
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Post by FunSize »

Arrrgh... det er så surt når noen bare må pille... :smt067 :smt021
Utrolig kjipt at noen ikke klarer å holde seg borte... føler med deg...

Det heter SE, men ikke RØRE [-X Men ikke alle har fått det inn i oppveksten.
07 Yamaha FZ6-S :D
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Post by Gorgeous »

Da skal jeg se å prøve den låsen! Men tror ikke jeg kommer til å kjøre på jobb med sykkelen igjen :( For et par uker siden var det noen som hadde rygget rett i fangeren min.. men det går heldigvis an å polere.. Det gjør ikke dette her :?
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Ubehagelige ting skjer når man har sykkel.

Parkerte sykkelen på en bensinstasjon for noen dager siden, og gikk inn for å handle an Farris. Kom ut og ble kontaktet av en kar som presenterte seg som en som jobbet for Hafslund sikkerhet. Kjente han igjen, for han satt rett ved det stedet hvor jeg parkerte sykkelen da jeg ankom.

Han fortalte at mens jeg var inne i butikken, så hadde han observert en kar med typisk østeuropeisk utseende som hadde vist påfallende oppmerksomhet for sykkelen min. Flydd rundt og tatt en masse bilder og i det hele tatt oppført seg merkelig. Deretter hadde karen flydd området.
Dette er en typisk framgangsmåte som benyttes, bilder tas, sykler legges fram for bud, og så drar det noen og henter dem i nattens mulm og mørke. Altså rene bestillingstyverier.

Hva tenker jeg da (selv om jeg har en vakker sykkel som alle ønsker å ha bilde av på veggen hjemme :D ), jo forberedelse til bestillingstyveri.
Fikk telefonnummer av av karen fra Hafslund, og han fortalte at det var Hafslund som hadde installert ITV-anlegget på stasjonen, og at det var av god kvalitet så det burde være mulig å finne noe fra opptakene på stasjonen.
Kontaktet stasjonen i dag, og har sittet og brukt en del tid på å gå gjennom tapen fra aktuelt tidspunkt, notert bilnummer og beskrivelse av personer etter at jeg hadde pratet med og fått tips av en jeg ringte i KRIPOS.
Sykkelen står parkert rett utenfor soveromsvinduet, og jeg sier bare "Make My Day".
:smt064 hopper glatt over denne :smt117 og går direkte på:smt021 :smt097
Last edited by Banditbiker on 03 May 2007 21:34, edited 2 times in total.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kondolerer :( Montér selvskudd :wink:
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Post by Gorgeous »

Banditbiker wrote:Ubehagelige ting skjer når man har sykkel.

Parkerte sykkelen på en bensinstasjon for noen dager siden, og gikk inn for å handle an Farris. Kom ut og ble kontaktet av en kar som presenterte seg som en som jobbet for Hafslund sikkerhet. Kjente han igjen, for han satt rett ved det stedet hvor jeg parkerte sykkelen da jeg ankom.

Han fortalte at mens jeg var inne i butikken, så hadde han observert en kar med typisk østeuropeisk utseende som hadde vist påfallende oppmerksomhet for sykkelen min. Flydd rundt og tatt en masse bilder og i det hele tatt oppført seg merkelig. Deretter hadde karen flydd området.
Dette er en typisk framgangsmåte som benyttes, bilder tas, sykler legges fram for bud, og så drar det noen og henter dem i nattens mulm og mørke. Altså rene bestillingstyverier.

Hva tenker jeg da (selv om jeg har en vakker sykkel som alle ønsker å ha bilde av på veggen hjemme :D ), jo forberedelse til bestillingstyveri.
Fikk telefonnummer av av karen fra Hafslund, og han fortalte at det var Hafslund som hadde installert ITV-anlegget på stasjonen, og at det var av god kvalitet så det burde være mulig å finne noe fra opptakene på stasjonen.
Kontaktet stasjonen i dag, og har sittet og brukt en del tid på å gå gjennom tapen fra aktuelt tidspunkt, notert bilnummer og beskrivelse av personer etter at jeg hadde pratet med og fått tips av en jeg ringte i KRIPOS.
Sykkelen står parkert rett utenfor soveromsvinduet, og jeg sier bare "Make My Day".
:smt064 hopper glatt over denne :smt117 og går direkte på :smt068 :smt097

Djeeezez... :shock: Egentlig er jeg ikke sjokkert, men faen at folk ikke kan ha ting i fred!! Det var østeuropeere som gjorde innbrudd i RS4'en min før jul (så klart den ene natten jeg ikke satte inn bilen i garasjen) Politiet fikk tatt dem, men ikke tyvgodset..

Jaja får vel ikke slippe sykkelen av synet da :? GODT vi har bevegelses sensor med alarm til securitas, og kamera i garasjen.. :evil:
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Post by Gorgeous »

AJ_900 wrote: Ting som dette er no' dritt!! Har heldigvis ikke opplevd noe lignende (knock on wood!!), men jeg har opplevd at folk skrever over setet og setter seg på sykkelen uten å spørre. Og ved et tilfelle var den ubudne gjesten ivrig med styret og skulle liksom "kjenne på" sykkelen.
Og jeg kom gående mot ham der han satt og smilte bredt og var rimelig sikker på at hele ekvipasjen skulle ta overbalanse og dette i bakken.
Gikk bra, heldigvis... Ingen skade skjedd, men folk som ikke har peil (som i dette tilfellet) har ingenting nær en tung MC å gjøre!
Ja hva ER det med folk som ABSOLUTT skal "prøvesitte" biken sånn helt uten videre?? Måtte de brenne! Møkkafolk!
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Post by Ulvinnen »

Banditbiker:

Æsj så trasig! Får håpe du ikke får noen ubehagelige overraskelser. :smt056

Det var bra at fyren fra Hafslund tipset deg om hva som hadde foregått. Det er synd at man ikke skal kunne få ha en flott MC uten å frykte at andre skal stikke av med den.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Post by Ulvinnen »

Gorgeous wrote:
Ja hva ER det med folk som ABSOLUTT skal "prøvesitte" biken sånn helt uten videre?? Måtte de brenne! Møkkafolk!
Helt utrolig at folk får seg til å gjøre det uten å spørre om lov. Man setter seg ikke inn i en fremmed cabriolet, hvorfor skulle det være noe anderledes med en MC?
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Post by Gorgeous »

Ulvinnen wrote:
Helt utrolig at folk får seg til å gjøre det uten å spørre om lov. Man setter seg ikke inn i en fremmed cabriolet, hvorfor skulle det være noe anderledes med en MC?
Akkurat!!! Hvem pokker gjør det? Nei kort sagt litt irritert og oppgitt.. Blir bare korte turer med biken min heretter.. Kan ikke la den stå "alene"
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Post by Ulvinnen »

Gorgeous wrote:
Akkurat!!! Hvem pokker gjør det? Nei kort sagt litt irritert og oppgitt.. Blir bare korte turer med biken min heretter.. Kan ikke la den stå "alene"
Du kan ikke la en sånn dum opplevelse hindre deg i å ha full glede av sykkelen, selv om dette var utrolig surt. Mannen min kjører sin på jobben hver dag, men har aldri opplevd noe sånt *Bank i bordet*.

Men jeg skjønner veldig godt hvordan du føler det. Noen knuste frontruta på min kjære lille bil for et par uker siden mens den sto parkert utenfor en butikk. Selv om sånt ikke skjer ofte, så må jeg innrømme at jeg har kvidd meg veldig for å parkere den der i ettertid.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Gjett om jeg skal ha meg en sånn bubblehead-thingy til sykkelen ^^





:mrgreen:
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Post by Gorgeous »

Ulvinnen wrote:
Du kan ikke la en sånn dum opplevelse hindre deg i å ha full glede av sykkelen, selv om dette var utrolig surt. Mannen min kjører sin på jobben hver dag, men har aldri opplevd noe sånt *Bank i bordet*.

Men jeg skjønner veldig godt hvordan du føler det. Noen knuste frontruta på min kjære lille bil for et par uker siden mens den sto parkert utenfor en butikk. Selv om sånt ikke skjer ofte, så må jeg innrømme at jeg har kvidd meg veldig for å parkere den der i ettertid.
Nei det er sant det! Men jeg tenker bare.. hva er det neste? Veltet når jeg kommer tilbake? eller kanskje helt borte.. Det er jo en skole i nærheten der og folk som parkerer mopedene sine der opplever ofte hærverk..

Men kan ha det gøy med sykkelen uten å kjøre til jobben i alle fall :D:D
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Post by Gorgeous »

ErlingSG wrote:Gjett om jeg skal ha meg en sånn bubblehead-thingy til sykkelen ^^





:mrgreen:

Haha mobber du`? :lol:
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
Post Reply