Honda nsr 2003 trim (plomber/effekt anlegg)

Prat om lett MC.
vegsir
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!

Post by vegsir »

Trotat wrote:Mulig det blir effektpotte. Men er det noen plomber jeg burde ta ut? i såfall hvilken og hvordan?
det er vel egentlig ingen plomber som er greie å fjerne bortsett fra den i eksosen. noen sykler har en liten metallplate i innsuget. men tror ikke de sitter på norske sykler.
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Ducos
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

enkleste er i innsuget. det ligger en liten plast skive inne i selve innsuget. du vil merke mer forskjell på eksos plomben. kjøp heller et effektanlegg:P masse mer toppdrag på dem:D
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Trotat

Post by Trotat »

har prøvd å ta ut den i innsuget.. men det er en plate hvor eksosventilen sitter og mange ledninger som gjør at jeg ikke kommer til.. lurer mest på om det har noe å si?
Noen som vet om en verksted som gjør tjenester som å fjerne plomber i nærheten av Asker?
Trotat

Post by Trotat »

ErlingSG wrote:kenneth@instebo.no

Denne karen selger ifølge nicket sitt gianelli effektanlegg til HBO 1000,- :)
Regner med det er greit jeg legger ut adressa di her, Kenneth siden du allerede har en salgspost her..
mhm, har du en link til hvor han selger anlegget sitt a?

forresten noen som vet om noen eller noen steder hvor de selger billige nsr effekt potter?? samma om brukt.. er fattig nå, får heller kjkøpe meg noe finere senere en gang
fr1g1

Post by fr1g1 »

heihei!
Denne trimmen har jeg på sykkelen min:
- Jollymoto effektanlegg (2400kr brukt)
- uplobert luftfilter(0kr)
- 140 dyse(20kr)
- bryter for å koble ut eksosventilen på 95% åpning (30 kr for bryter)
- uplombert cdi (0kr) har lagt ut en guide om hvordan dette gjøres på denne siden: http://aprilia.7kt.net/forum/viewtopic.php?t=771

Sykkelen min drar 150km/t på rett strekk. Får ikke til raskere pga drevingen som er 13-36 (litt mer aks) drar bakhjul når jeg gir full gass i 1. gir. (uten clutching)
jeg vil uansett anbefale denne trimmen;) veldig billig, og går som f!;)
Honda NSR
Jollymoto, FP-CDI, 140 dyse, Powerfilter, Modifisert eksosventil
vegsir
pissepåKTMedition!

Post by vegsir »

fr1g1 wrote:heihei!
Denne trimmen har jeg på sykkelen min:
- Jollymoto effektanlegg (2400kr brukt)
- uplobert luftfilter(0kr)
- 140 dyse(20kr)
- bryter for å koble ut eksosventilen på 95% åpning (30 kr for bryter)
- uplombert cdi (0kr) har lagt ut en guide om hvordan dette gjøres på denne siden: http://aprilia.7kt.net/forum/viewtopic.php?t=771

Sykkelen min drar 150km/t på rett strekk. Får ikke til raskere pga drevingen som er 13-36 (litt mer aks) drar bakhjul når jeg gir full gass i 1. gir. (uten clutching)
jeg vil uansett anbefale denne trimmen;) veldig billig, og går som f!;)
hva iall verden mener du med uplombert luftfilter?

og en fp nsr har 138 dyse så vil tro 140 er litt stor.

og denne cdi plomben dere snakker om. har noen av dere sammenlignet den med en fp cdi? for jeg har ingen tro på at det er det samme å kutte den ledningen. som å sette på fp cdi.

tror nok det hjelper litt. men ikke så mye som en ordentli fp cdi.
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Bonnis
MC: Honda X11

Post by Bonnis »

vegsir wrote: og denne cdi plomben dere snakker om. har noen av dere sammenlignet den med en fp cdi? for jeg har ingen tro på at det er det samme å kutte den ledningen. som å sette på fp cdi.

¨

Vil tro den gjør samme nytten som CDI`en til Aprilia. Du kan jo også få en FP CDI til Aprilia som er rød, denne skal visst gjøre så du kan dra den litt lenger og noen sier sykkelen går bedre også, mens uplombert CDI fjerner kun sperrene (etter hva jeg har forstått).
fr1g1

Post by fr1g1 »

Det jeg mener med uplombert luftfilter er at jeg har tatt av selve lokket over boksen. dette gjør at lufta ikke lenger trenger å gå gjennom snorkelen.

Jeg har prøvd 135 dyse, men da gikk sykkelen dårligere. med 140 dyse går sykkelen betydlig bedre, og pluggen får helt riktig farge. Perfekt dysestørrelse varierer fra sykkel til sykkel, selv om du har samme trim. 1-2 hakk forskjell er vanlig.
Honda NSR
fr1g1

Post by fr1g1 »

Bonnis wrote:
vegsir wrote: og denne cdi plomben dere snakker om. har noen av dere sammenlignet den med en fp cdi? for jeg har ingen tro på at det er det samme å kutte den ledningen. som å sette på fp cdi.

¨

Vil tro den gjør samme nytten som CDI`en til Aprilia. Du kan jo også få en FP CDI til Aprilia som er rød, denne skal visst gjøre så du kan dra den litt lenger og noen sier sykkelen går bedre også, mens uplombert CDI fjerner kun sperrene (etter hva jeg har forstått).
Dette har du rett i;) Forskjellen på en uplombert CDI og en FP- CDI er at FP- CDI'en drar til 12 500rpm før sperra slår inn, mens en uplobert drar til 10500. Selve effektkurven er lik på dem begge, bare at FP-CDI'en drar 2000 rpm lenger, hvor 1500 av de er over rødsonen. Derfor vil jeg si at å uplombere sin CDI er en mye bedre løsning enn å kjøpe en FP til 3000kr. Det å dra nåla over rødsonen er også en mye større påkjenning på motoren enn hva den har under 11 000rpm. Og det er en mye billigere løsning.
Honda NSR
supongen

Post by supongen »

Trotat wrote:Mulig det blir effektpotte. Men er det noen plomber jeg burde ta ut? i såfall hvilken og hvordan?
Skift ut blinklysene, orginal-blinklysene fungerer som plomber, ødelegger aerodynamicen totalt, tipper at du får 10 km/h extra bare ved å kappe de av :P hehe nieda... men de er store stygge og ødelegger utseenet. ;)

Du har en gummisak ved ingangen der lufta kommer inn i luftfilteret, denne fungerer vel som en plombe antar jeg.
Honda nsr 2001
Gianelli potte, Uplombert CDI og Luftfilter...
fr1g1

Post by fr1g1 »

supongen wrote:
Skift ut blinklysene, orginal-blinklysene fungerer som plomber, ødelegger aerodynamicen totalt, tipper at du får 10 km/h extra bare ved å kappe de av :P hehe nieda... men de er store stygge og ødelegger utseenet. ;)

Du har en gummisak ved ingangen der lufta kommer inn i luftfilteret, denne fungerer vel som en plombe antar jeg.
ja...blinklysene er en stor skam..huff:P
Gummisaken som du kaller det har egentlig 3 "rør" hvor det ene er tettet igjen. det er altså plomberingen. Jeg anbefaler å bare røske av hele snorkelen som står ut.
Honda NSR
vegsir
pissepåKTMedition!

Post by vegsir »

fr1g1 wrote:Det jeg mener med uplombert luftfilter er at jeg har tatt av selve lokket over boksen. dette gjør at lufta ikke lenger trenger å gå gjennom snorkelen.

Jeg har prøvd 135 dyse, men da gikk sykkelen dårligere. med 140 dyse går sykkelen betydlig bedre, og pluggen får helt riktig farge. Perfekt dysestørrelse varierer fra sykkel til sykkel, selv om du har samme trim. 1-2 hakk forskjell er vanlig.
aha ok. slik jeg har fo¨rstått av andre og prøvd selv så går sykkelen dårligere av å ta av lokket. og dne bråker noe så inni hæ*****. min erfaring er at sykkelen går best med lokket på og snorkelen i. kjørtem ed den ute en stund pga trodde lyden ble tøffere. men jeg kjørte alltid med mp3 på øret. så når jeg en dag kjørte uten bråkte det fryktelig. og fikk klager av folk som satt på at den bråka så heftig

selvfølgelig vetj eg det me at ingen sykler er like. men er litt rart at en blir anbefalt 140 dyse når en skal ta plomba. når 138 er fp dysa.

mulig det dere sier ang cdien stemmer. og da er det jo genialt. men som sagt jeg har ikke helt troa på. det før det er noen som har testa det ordentlig. evt at jeg har prøvd det selv. tror nok det har en viss effekt.

fordi om jeg har fp cdi så betyr ikke det at jeg drar den over rødstreken. tror jeg har gjort det 2 ganger så lenge jeg har hatt sykkelen. engang når jeg rusa den når den var med alle plomber. og en annen gang når jeg dro på forbi en bil eller noe.
2xBMW 535 IA E-34

supongen

Post by supongen »

fr1g1 wrote:
supongen wrote:

ja...blinklysene er en stor skam..huff:P
Gummisaken som du kaller det har egentlig 3 "rør" hvor det ene er tettet igjen. det er altså plomberingen. Jeg anbefaler å bare røske av hele snorkelen som står ut.
Men du skrev at du hadde tatt av hele lokket?
er dette lurt.... kommer det ikke mye fukt inn og hvordan har du festa filteret?
Honda nsr 2001
Gianelli potte, Uplombert CDI og Luftfilter...
Post Reply