Hjelp!! Montert ninja effektanlegg
Hjelp!! Montert ninja effektanlegg
Hei.
Fikk mitt ninja effektanlegg til derbi gpr i dag, og skrudde det på.
Hvert fall, når jeg skulle kjøre, så gikk den ikke fremover omtrent. Den kom ikke opp i turtall, og hadde ikke noe drag i det hele tatt.
Det fulgte med en dyse, trenger jeg å bytte til den?
Kan hvertfall ikke kjøre den nå!
Fikk mitt ninja effektanlegg til derbi gpr i dag, og skrudde det på.
Hvert fall, når jeg skulle kjøre, så gikk den ikke fremover omtrent. Den kom ikke opp i turtall, og hadde ikke noe drag i det hele tatt.
Det fulgte med en dyse, trenger jeg å bytte til den?
Kan hvertfall ikke kjøre den nå!
Derbi GPR50
Ikke kjør - bytt dysa.
Du vet hvor forgasseren er regner jeg med?
Under forgasseren så er det en svart plastikk-skål.
Den er tilstrammet med to skruer, du må altså ha et lite flatt skrujern for å få skrudd dem ut.
Når dem er skrudd ut kan du bytte dysa. Dysa er skrudd til og er den største av de skruene du ser når skåla er av. Bytt ut den med den dysa du fikk med. Når det er gjort monterer du tingene igjen. Dysa er btw en liten messingskrue med et lite hull som går gjennom i midten.
Du vet hvor forgasseren er regner jeg med?
Under forgasseren så er det en svart plastikk-skål.
Den er tilstrammet med to skruer, du må altså ha et lite flatt skrujern for å få skrudd dem ut.
Når dem er skrudd ut kan du bytte dysa. Dysa er skrudd til og er den største av de skruene du ser når skåla er av. Bytt ut den med den dysa du fikk med. Når det er gjort monterer du tingene igjen. Dysa er btw en liten messingskrue med et lite hull som går gjennom i midten.
Hei
- Mantis
- Posts: 4226
- Joined: 30 Jul 2006 02:16
- MC: Aprilia RS250 (I wish!)
- Location: Ã…lesund
- It’s my birthday
Er rimelig enkelt.
Er den skruen midt under forgasseren. Sannsynligvis sitter den litt så du skrur ut hele den "pinnen". Det gjør ikke noe, da tar du bare en skiftenøkkel å holder fast pinnen mens du skrur ut dysa med et flatt skruhjærn
Trenger bare å slakke slangeklemma fra innsuget og løsne luftfilter ballongen bak så skrur du
Er den skruen midt under forgasseren. Sannsynligvis sitter den litt så du skrur ut hele den "pinnen". Det gjør ikke noe, da tar du bare en skiftenøkkel å holder fast pinnen mens du skrur ut dysa med et flatt skruhjærn

Trenger bare å slakke slangeklemma fra innsuget og løsne luftfilter ballongen bak så skrur du


- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Rimelig enkelt var det ikke fra mine øyne. Fant ut at jeg ikke tør å prøve å skifte dysa, uansett så skal jeg ha den på verksted for å skifte pakninger på demperene så jeg får han karen der inne på verkstedet til å skifte den, og justere det riktig. Av en eller annen grunn så ville ikke turtelleren fungere, og baklyset virket heller ikke. Mulig jeg har kommet borti noen ledninger.... :oops:
Men hvor mange hester trur du jeg får på peden når jeg får effektanlegget til å fungere skikkelig, 21mm forgasser og en honet sylinder? Det er også satt på mindre drev bak, bør jeg dreven den opp igjen for å få bedre aks?
Men hvor mange hester trur du jeg får på peden når jeg får effektanlegget til å fungere skikkelig, 21mm forgasser og en honet sylinder? Det er også satt på mindre drev bak, bør jeg dreven den opp igjen for å få bedre aks?
Derbi GPR50
- Malaguti-Xtm
- Posts: 82
- Joined: 05 May 2007 01:48
- Location: Ã…rdalstangen
du får ikke bedre aks av og dreve den opp 

Merke: Malaguti Xtm
Modell: 2005
Motor: Am6
Styling: Sota baklykt og Blinklys, Hebo Cross styre og blåe ventil hetter:)
Forgassar: 21mm
Dyse: 106
innsug: Orginalt, men har Trimreed
Sylindar: Mk Hademade 70cc
Ekosanlegg: Yasuni Cross
Luftfilter: Hebo Sport - Flex
Ca Hk: 10
Modell: 2005
Motor: Am6
Styling: Sota baklykt og Blinklys, Hebo Cross styre og blåe ventil hetter:)
Forgassar: 21mm
Dyse: 106
innsug: Orginalt, men har Trimreed
Sylindar: Mk Hademade 70cc
Ekosanlegg: Yasuni Cross
Luftfilter: Hebo Sport - Flex
Ca Hk: 10
- Mantis
- Posts: 4226
- Joined: 30 Jul 2006 02:16
- MC: Aprilia RS250 (I wish!)
- Location: Ã…lesund
- It’s my birthday
Verskted
Driter du penger eller? Koster fort 1000kr for en time på verkstedet.
Det elektriske på derbi er ikke akurat kjent for kvalitet, speedometeret mitt er også helt ute! Turteller går feil vei, den legger på 30km/t uansett hvor fort jeg kjører nesten, det lyser ikke, bensinlampen lyser konstant
Er ikke noe hokus pokus å skifte dyse, bare å skru så går alt sin gang.
- Det du over sier med at om du ikke drever opp får du ikke bedre aks er bare tull. Tror du skal begynne å vite litt mer før du utaler deg om ting.
Lite framdev - Stort bakdrev = Aks
Stort framdrev - Lite bakdrev = Toppfart

Driter du penger eller? Koster fort 1000kr for en time på verkstedet.
Det elektriske på derbi er ikke akurat kjent for kvalitet, speedometeret mitt er også helt ute! Turteller går feil vei, den legger på 30km/t uansett hvor fort jeg kjører nesten, det lyser ikke, bensinlampen lyser konstant

Er ikke noe hokus pokus å skifte dyse, bare å skru så går alt sin gang.
- Det du over sier med at om du ikke drever opp får du ikke bedre aks er bare tull. Tror du skal begynne å vite litt mer før du utaler deg om ting.
Lite framdev - Stort bakdrev = Aks
Stort framdrev - Lite bakdrev = Toppfart


- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Du må jo lære deg å skru, hvis ikke er det ikke vits i at du kjører en trimma girmoped. Du kan ikke la andre skru for deg for da lærer du ingenting. Å bytte dyse er kaka. Det høres kanskje litt komplisert ut men det er faktisk ikke mer komplisert enn det er.
Skru av bunnskåla
Skru ut den største messingskrua(dysa)
Bytt med messingskrua(dysa) du fikk med
Skru på bunnskåla
Kjør!!!
Skru av bunnskåla
Skru ut den største messingskrua(dysa)
Bytt med messingskrua(dysa) du fikk med
Skru på bunnskåla
Kjør!!!
Hei