Hjelp!! Montert ninja effektanlegg

Prat om moped & scooter.
Post Reply
User avatar
anderoh
Posts: 37
Joined: 17 Jul 2006 17:31
Location: stavern

Hjelp!! Montert ninja effektanlegg

Post by anderoh »

Hei.
Fikk mitt ninja effektanlegg til derbi gpr i dag, og skrudde det på.
Hvert fall, når jeg skulle kjøre, så gikk den ikke fremover omtrent. Den kom ikke opp i turtall, og hadde ikke noe drag i det hele tatt.
Det fulgte med en dyse, trenger jeg å bytte til den?
Kan hvertfall ikke kjøre den nå!
Derbi GPR50
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Får for mykje luft.
Treng meir bensin, så sikkert lurt å skifte dyse ja.
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund
It’s my birthday

Post by Mantis »

Hmm. Tror du må dyse opp ja :wink:
Er i allefall ikke anlegget sin feil :wink:

Kjører med det jeg, nærmest det eneste som har holdt i 3år uten noe som helst problem på den (og Hebo sylinderen da) :)
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
anderoh
Posts: 37
Joined: 17 Jul 2006 17:31
Location: stavern

Post by anderoh »

Det fulgte med en dyse, kan jeg bruke den?
Og hvordan skifter man dyse, er det noen som har en "oppskrift"? Hvor langt skal jeg skru den ca?
Derbi GPR50
Evje
Posts: 355
Joined: 04 Dec 2006 18:10
Location: Kristiansand

Post by Evje »

Ikke kjør - bytt dysa.

Du vet hvor forgasseren er regner jeg med?
Under forgasseren så er det en svart plastikk-skål.
Den er tilstrammet med to skruer, du må altså ha et lite flatt skrujern for å få skrudd dem ut.

Når dem er skrudd ut kan du bytte dysa. Dysa er skrudd til og er den største av de skruene du ser når skåla er av. Bytt ut den med den dysa du fikk med. Når det er gjort monterer du tingene igjen. Dysa er btw en liten messingskrue med et lite hull som går gjennom i midten.
Hei
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund
It’s my birthday

Post by Mantis »

Er rimelig enkelt.
Er den skruen midt under forgasseren. Sannsynligvis sitter den litt så du skrur ut hele den "pinnen". Det gjør ikke noe, da tar du bare en skiftenøkkel å holder fast pinnen mens du skrur ut dysa med et flatt skruhjærn :wink:

Trenger bare å slakke slangeklemma fra innsuget og løsne luftfilter ballongen bak så skrur du :)
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
anderoh
Posts: 37
Joined: 17 Jul 2006 17:31
Location: stavern

Post by anderoh »

Rimelig enkelt var det ikke fra mine øyne. Fant ut at jeg ikke tør å prøve å skifte dysa, uansett så skal jeg ha den på verksted for å skifte pakninger på demperene så jeg får han karen der inne på verkstedet til å skifte den, og justere det riktig. Av en eller annen grunn så ville ikke turtelleren fungere, og baklyset virket heller ikke. Mulig jeg har kommet borti noen ledninger.... :oops:

Men hvor mange hester trur du jeg får på peden når jeg får effektanlegget til å fungere skikkelig, 21mm forgasser og en honet sylinder? Det er også satt på mindre drev bak, bør jeg dreven den opp igjen for å få bedre aks?
Derbi GPR50
User avatar
Malaguti-Xtm
Posts: 82
Joined: 05 May 2007 01:48
Location: Ã…rdalstangen

Post by Malaguti-Xtm »

du får ikke bedre aks av og dreve den opp :P
Merke: Malaguti Xtm
Modell: 2005
Motor: Am6
Styling: Sota baklykt og Blinklys, Hebo Cross styre og blåe ventil hetter:)
Forgassar: 21mm
Dyse: 106
innsug: Orginalt, men har Trimreed
Sylindar: Mk Hademade 70cc
Ekosanlegg: Yasuni Cross
Luftfilter: Hebo Sport - Flex
Ca Hk: 10
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund
It’s my birthday

Post by Mantis »

Verskted :shock:
Driter du penger eller? Koster fort 1000kr for en time på verkstedet.

Det elektriske på derbi er ikke akurat kjent for kvalitet, speedometeret mitt er også helt ute! Turteller går feil vei, den legger på 30km/t uansett hvor fort jeg kjører nesten, det lyser ikke, bensinlampen lyser konstant :?

Er ikke noe hokus pokus å skifte dyse, bare å skru så går alt sin gang.

- Det du over sier med at om du ikke drever opp får du ikke bedre aks er bare tull. Tror du skal begynne å vite litt mer før du utaler deg om ting.

Lite framdev - Stort bakdrev = Aks
Stort framdrev - Lite bakdrev = Toppfart :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
anderoh
Posts: 37
Joined: 17 Jul 2006 17:31
Location: stavern

Post by anderoh »

Driter ikke penger, men har en følelse at det kan bli dyrere hvis jeg prøver selv! uansett så kjenner jeg han fyren som har det verkstedet, og han skal samtidig bytte pakninger på demperen... Jeg trudde jeg hadde driti meg ut igjen ang, det jeg sa med dreving! :P
Derbi GPR50
Evje
Posts: 355
Joined: 04 Dec 2006 18:10
Location: Kristiansand

Post by Evje »

Du må jo lære deg å skru, hvis ikke er det ikke vits i at du kjører en trimma girmoped. Du kan ikke la andre skru for deg for da lærer du ingenting. Å bytte dyse er kaka. Det høres kanskje litt komplisert ut men det er faktisk ikke mer komplisert enn det er.

Skru av bunnskåla
Skru ut den største messingskrua(dysa)
Bytt med messingskrua(dysa) du fikk med
Skru på bunnskåla
Kjør!!!
Hei
Post Reply