konverteringen av cc til liter

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Trykker du det inn slik det skal trykkes inn så får du ikkje helt like svar.
Tilnærmet like noe som sikkert betyr svært lite for folk flest men for folk som har behov for det nøyaktige tallet så er min måte mer riktig.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Sånn å forstå, men jeg får like svar ned til 5 desimaler på kalkisen min......

Og formlene er matematisk identiske såfremt vi lar r=D/2.

Men men, vi er nok igrunnen enige tror jeg :D
Babelfisken
Posts: 570
Joined: 19 Mar 2007 22:32

Post by Babelfisken »

speedy gonzales 2 wrote:Trykker du det inn slik det skal trykkes inn så får du ikkje helt like svar.
Tilnærmet like noe som sikkert betyr svært lite for folk flest men for folk som har behov for det nøyaktige tallet så er min måte mer riktig.
Det har nok mer med begrensininger i oppløsning på tall på din regnemaskin og rekkefølgen ting regnes ut i. Formlene er utledet av hverandre og i så måte identiske.
User avatar
mekkern
Posts: 5302
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Post by mekkern »

dessuten er ikke pi eksakt 3,14 men har flere desimaler...hvis man skal være HELT eksakt på utregningen... :wink:
Post Reply