Lett motorsykkel

Prat om lett MC.
User avatar
derbi sm
Posts: 653
Joined: 31 Jan 2007 00:13
Location: tromsø

Post by derbi sm »

tror laveffektversjonen er mopeden av ktm :lol:
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

derbi sm wrote:
tror laveffektversjonen er mopeden av ktm :lol:
Nei, er så lav effekt for å klare kravene til avgass og støy.
User avatar
Larz1
Posts: 298
Joined: 23 May 2005 18:18
MC: Honda XR 125
Location: Gran (Oppland)

Post by Larz1 »

mc-Eivind wrote:Jeg har veldig lyst på cbr og jeg er ca 180cm høy... Blir den veldig liten til meg da?
Du kan hvertfall ha beina godt plantet i bakken, for og si det sånn! Kjøp deg heller en Honda Varadero f.eks. Den er høy, god sittestilling, og en meget kraftig motor. Ser veldig stor ut også.
Bestod oppkjøring 18 juni - 2007!

Honda XR 125
eivimath
Posts: 1
Joined: 25 Apr 2007 18:41

Post by eivimath »

Jeg har ikke ubegrensett med penger heller og Varaderoen er dyr nok som det holder... Men har du noen eksempler til ca 30000? :)
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

Jeg satt veldig godt på CBR125 og jeg er 186. Beina mine passa fint i de beinspora i tanken.
User avatar
derbi sm
Posts: 653
Joined: 31 Jan 2007 00:13
Location: tromsø

Post by derbi sm »

Olav'en wrote:
derbi sm wrote:
tror laveffektversjonen er mopeden av ktm :lol:
Nei, er så lav effekt for å klare kravene til avgass og støy.
ok, men er den plombert der? :roll:
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

Selvfølgelig! Har jo rundt 40hk fabrikkoriginal.
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

KTM'en er LAGA for å ta ut blomben:D
har kjørt en. BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅSTe opp i over 150 me EN gang!

fikk jo nesten EREKSJON av den!:O :O :O

MAKAN til rå sykkel!
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

De har en helt rå aks, indeed. Fort gjort å kjøre seg i hjel med en sånn når man er 16 og ivrig... :?
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

Bonnis wrote:De har en helt rå aks, indeed. Fort gjort å kjøre seg i hjel med en sånn når man er 16 og ivrig... :?
thats SOOO true^^
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Post by morra-di@hotmail.com »

For det første: KTM 125 EXC har ikke rundt 40 hk, men har 35 i full effekt. (det burde dere egentlig tenke ut selv :roll: , hehe, den har jo ikke like mye hk som det er i en helcross som det skal byttes stempel på hver 10 time!!! :P ), For det andre : den har 5.7 hk i lav effekt, hvorfor? Ikke spør!!
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

morra-di@hotmail.com wrote:For det første: KTM 125 EXC har ikke rundt 40 hk, men har 35 i full effekt. (det burde dere egentlig tenke ut selv :roll: , hehe, den har jo ikke like mye hk som det er i en helcross som det skal byttes stempel på hver 10 time!!! :P ), For det andre : den har 5.7 hk i lav effekt, hvorfor? Ikke spør!!
For det første; Fabrikk har oppgitt den til å ha 42hk på veiva. Siden fabrikker ofte skryter på seg litt, så vil jeg tro det er mellom 38-41hk.
Stempel skal etter hva jeg fått med meg, byttes etter ca 50-100 timer (correct me if im wrong). En crosser skal ha topp ytelse hele tiden, dette er ikke en EXC laget for, dersom du ikke er veldig ytelsesfiksert, derfor litt mindre hk. Faktisk så er mye av motorkonstruksjonen hentet fra SX, så du kan ikke si at det er såå mye forskjell. + girkassa gir jo mye mer toppfart enn en crosser, noe som igjen ikke sliter så mye på motoren.

For det andre; Ingen spør fordi det allerede er besvart...
Jun0
Posts: 4
Joined: 09 May 2007 21:42

Post by Jun0 »

Honda Cbr 125 e tel å anbefale :)
J 17 Harstad
Honda Cbr 125
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Post by morra-di@hotmail.com »

ta den med til en dynobenk så vedder jeg på at du ikke får mer enn ca 31 hk på dynoutskriften. Cagiva mito som man sier har 34 hk på veiva fikk 24 hk i benken. 34 i veiva og 24 i benken skurrer litt.
hadde vært fett å se en EXC som var likt innstilt som SX med drev O.L. dra bortover et jorde! (men det hadde vel ikke vert mulig, det er jo KTM, de hadde vel hatt havari før de hadde tilbakelagt halve jordet :lol: )
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

Sakelig!

Som du burde ha visst, så måler dynoen på bakdekket, ikke veiva. 24 hk på hjulet er ca 32-33hk på veiva, noe som stemmer rimelig bra ettersom sykkel helt sikkert var brukt litt.
Post Reply