Har noen erfaring med sykkel som går på E-85 til vanlig landeveiskjøring? Jeg vet at det går hardt utover tank, slanger og koblinger. Har noen andre erfaringer med dette? Hvordan kan man forberede grunnen for å unngå problemer? Jeg vurderer å bygge om forgasseren til å ta imot bioethanol. Kommentarer og råd taes imot med åpent sinn.
Inntil neste gang
InterceptorII
E-85
man bør vel gjøre det litt mer seriøst enn å fikle med lufteskrue og nålehøyde når man skal alkoholisere motoren.
Bytte til større tomgangsdyse, nåledyse og hoveddyse så den går ok, så kan man finjustere nålehøyde og lufteskrue etterpå.
Men utover at det kan være gøy å få det til, så ser jeg ikke noe poeng i dette. Skal man være miljøvennlig så bør man vel egentlig drite i å ha hobbykjøretøy med motor.
Bytte til større tomgangsdyse, nåledyse og hoveddyse så den går ok, så kan man finjustere nålehøyde og lufteskrue etterpå.
Men utover at det kan være gøy å få det til, så ser jeg ikke noe poeng i dette. Skal man være miljøvennlig så bør man vel egentlig drite i å ha hobbykjøretøy med motor.

- InterceptorII
E85
Det jeg har hørt fra spesialister nevnes det 20-30% høyere ytelse, men det er riktig at maskinen bruker mer suppe. Da ser ikke jeg noe galt i ha null utslipp, gjør dere?
InterceptorII
InterceptorII
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
det KAN gi litt effekt økning ja...men da må det justeres om i tenning/ forgasser..uten mer luft ikke mer effekt enn økningen i termisk virkningsgrad...det er det som skjer i disse multifuel bilene..de med turbo blir også turbotrykket justert for å ta nytte av den høyere bankefastheten..DETTE gir mer brum...