BT 1100 Bulldog

Prat om tung MC.
Post Reply
BT-Bulldog
Posts: 2
Joined: 02 Apr 2007 20:55
Location: Lørenskog

BT 1100 Bulldog

Post by BT-Bulldog »

Noen som kan litt om denne MC`n? Erfaringer med å gi den litt mer krefter på en enkel måte osv?
[/b]
lgbekk

Post by lgbekk »

Var å kikket på ny Bulldog for et par år siden. Da hadde den lokale Yamaha-forhandleren brosjyrer over en del utstyr. Mest kosmetisk, men også noe eksos og luftfilter mener jeg å huske. Du tenker kanskje på enda mere power? Er den ikke temmelig lik Dragstar-motoren (eller husker jeg så feil)? I så tilfelle burde du finne en del ved å google etter Dragstar-trim. Men dette er det sikkert andre her som kan opplyse oss om!?
User avatar
BT1100
Posts: 4
Joined: 09 May 2007 22:16
Location: Bergen

Post by BT1100 »

Hei,

Jeg har en bulldog selv, en 2005 model kjøpte den i fjor som en overligger. Du kan trimme den veldig enkelt ved å åpne toppen på forgaserene og ta ut en restrictor (en plast dings som hindrer at du får fult utslag på stempelet i forgasseren). Dette gir deg en god del mer punch i mellom registeret. I tillegg kan du kjøpe et billig dynokit sammen med forbedret luft inntak som gir deg rundt 80 hester og rett over 100 Nm (fra 2500 rpm). Da må du også skifte til slip on type eksos med friere gjennomstrømning. Dette er noe jeg planlegger å gjøre når garantien på sykkelen går ut. Hele kittet er lett tilgjengelig via post ordre fra Danmark.
Sjekk denne linken for utfyllende info:
http://www.dot-e.dk/news/produkt/dot/Pr ... 09-04.1523
Ellers så er jeg meget fornøy med min Bulldog, den gjør nytten for det meste. Det er ikke noen racing sykkel men det er deilig å kjøre på landeveier uten å gire opp og ned hele veien. Det er mye moment i denne motoren så du kan kjøre i 4. gir hele veien. Også gir den jo fra seg skikkelig lyd.
Håper dette var litt matnyttig info :D
V-twin forever....
Post Reply