Jeg skal snart bestille en Arlen Ness Lizzard Lady samt et par Sidi Strada Evo Tepor fra FC-Moto.de
Var de ikke fine?
Jeg lurte simpelten om noen har erfaringer med Arlen Ness eller Sidi generelt? Har dessverre ikke fått prøvd noen av delene, så det blir jo spennende å se om de passer. Men slik er det når bakevje-Norge ikke tar inn jentedresser!
Har hørt mye positivt om skoene, men ikke et kvekk om dressen, så jeg tenkte å plage de som plages kan :smt064
Har ingen erfaring med dette merket selv, men har en del kompiser som sverger til Arlen Ness. Så tror nok du skal være ganske safe med tanke på kvalitet osv
Velkommen til forumet.
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Skal du ha den dressen må du ha skrapeklosser på skoa
Men SIDI er bra. Hva med Sidi Vertigo Mega Gore-Tex istedenfor. Litt dyrere, men de som har greie på det påstår det bare er Gore Tex som holder i det lange løp. Og den har skrapeklosser
FZ1 wrote:Skal du ha den dressen må du ha skrapeklosser på skoa
Men SIDI er bra. Hva med Sidi Vertigo Mega Gore-Tex istedenfor. Litt dyrere, men de som har greie på det påstår det bare er Gore Tex som holder i det lange løp. Og den har skrapeklosser
Jo, det kan godt hende det. Har tenkt på de skoa også. Men jeg kommer sikkert ikke til å kjøre så mye på bane enda, får heller vente til en får råd til en mer passende (R!) sykkel Er litt for ung til at forsikringsselskapet lar meg slippe "billig" unna med det dessverre...
Viss jeg blir fornøyd med disse skoene så kommer vel et par Vertigo sko til å stå på listen til neste innkjøp da. Har heldigvis lest flere steder at Sidi Strada Tepor er vanntette som f, selv når en kjører rundt som en druknet katt
Sikkert bra støvler det også! Men hvis du ikke skal på bane så finnes det mer praktiske dresser en en ren r-dress. Har selv en 2-delt r-dress litt ala den du ser på, men ble litt lei av mangel på lommer og at det var lite plass til klær under. Så kjøpte en dainese jakk+bukse (skinn) i fjor hvor det fulgte med uttagbart for i jakka. Fremdeles bra greier mhp sikkerhet etc, men litt mer praktisk.
Men dressen du ser på var fin den så hvis det er den du vil ha så er det bare å kjøpe . Og kjører du r-sykkel hører det liksom med. Men da er vi tilbake til at har du en r-dress så "må" en ha r-støvler. Som selvfølgelig bare er tull, men vi motorsyklister er litt jålete der :oops:
Problemer med lommer på skinndress...Ja det er vel noen alle vet.
Men skaff deg ei lita "rumpetaske" klips den på og vri den så den henger på ryggen når du kjører! Der får du plass til alt det nødvendige og er lite sjenerende. Helt genialt spør du meg.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Grunnen til at jeg går for denne er at jeg har et tekstilsett til langturer ol. Så selv om dressen ikke er über-praktisk gjør ikke det noe Sikkerheten derimot veier stort! Og selvfølgelig utseendet, vi ER jo jålete Litt enig med r-dress og r-sko ja. Men igjen; r-sko og tekstil?
Heldigvis har jeg en bror og et søskenbarn jeg kan få låne r-sykkel med da