Nå er tiden inne til å asløre jentenes egen vurdering av seg selv i forhold til
Bruksanvisningen med "Greit", "Ingenting", "Takk" osv
13 stykker har stemt, og fordelingen ble som følger:
Ja, jeg må innrømme at dette stemmer 1
Noe av det stemmer 9
Nei, dette er ikke meg! 3
Her er noen av kommentarene de kom med:
Tja..! Hva skal en si
Jeg kjenner meg litt igjen egentlig! Men det er ikke noen konsekvent greie hos meg!
Men på teite dager og under pms, kan jeg nok lire av meg en del av det som står på denne listen Da føler jeg meg alltid så usakelig og dum etterpå
Men i det store og hele er jeg nok litt mer rett frem og rett på sak
Det er ihvertfall det som har funket best her i huset
Har brukt både "greit", "gjør som du vil" og "ingenting" flere ganger for nettopp de grunnene som nevnes der.
Resten kjenner jeg meg ikke igjen i.
Joda, jeg kjente meg i noe av det :oops:
Dette er veldig stemningsavhengig, og tonefallet som blir brukt når man sier det er helt avgjørende.
Noe av dette kan jeg komme til å si og mene det litt sånn som det står forklart - men da er det i en setting der vi i utgangpunktet ikke er helt bestevenner.
Andre ganger kan jeg si akkurat de samme ordene og bare ville og mene det beste. Og det skjer nok helt klart oftest.
Jeg kjenner meg igjen det med "greit" for å avslutte en krangel.
Men det er mest fordi jeg synes krangelen er så tåpelig at det ikke er noe vits å diskutere mer.
Uttalen til henne rett over her, var det flere som sa seg helt enig i.
Så til slutt et ganske langt svar:
Hehe, artig liste. Og jeg har ingen problem med å forstå at mange menn mener vi er slik. For mange jenter er jo det. Jeg også, innimellom, om ikke av samme grunner som listen beskrev.
Greit
Jeg kan godt bruke greit når vi krangler, men ikke fordi jeg mener jeg har rett. Jeg vil bare ikke diskutere mer og håper han kan holde kjeft
Fem minutter
Nei, fem minutter er fem minutter for meg
Ingenting
Brukes på samme måte som "greit, ja. Men igjen fordi jeg ikke orker å diskutere mer. Verken da eller om samme tema senere[(b]
Gjør som du vil (med hevede øyenbryn)
Om jeg oppfordrer sambo til å gjøre som han vil, mener jeg det og forventer at han gjør det han vil, uten at jeg skal bli muggen av den grunn. Men det er også litt sånn: "Hvorfor spør du meg om lov til å gjøre noe??"
Gjør som du vil (med vanlige øyenbryn)
Samme som ovennevnte
Høyt sukk
Kan jeg godt finne på å gjøre
Svakt sukk
Samme som ovennevnte
Det er greit
Når jeg sier at noe er greit, mener jeg det
Det må du gjerne
Samme som forrige
Takk
Selvsagt takker jeg samboeren min. Ofte og helhjertet
Takk skal du ha
Kan si "Takk skal du ha" like helhjertet som bare "Takk". "Takk skal du faen meg ha", blir noe annet dog.
Så konklusjonen må bli at jeg har lært noe nytt om mine medsøstre; det var noe hold i
Bruksanvisningen.
Dessuten viste lista at jentene ikke var redde for å innrømme egne svakheter.