jeg vurderer å importere selv...
1: jeg suger i tysk
2: har ikke lyst til å dra til munchen for å hente en sykkel
3: hvordan transportere den?
4: transport / hotell / taxiregninger osv...
5: garanti osv....
Da er jeg litt i tvil om det lønner seg SELV OM den er 20 000 billigere...
kjøpe sykkel i utlandet?
tenkte på for eks denne da :
http://www.mobile.de/SIDU7oFyZIHr-K-.IL ... 1256477919&
ble jævla lang link men shit au
http://www.mobile.de/SIDU7oFyZIHr-K-.IL ... 1256477919&
ble jævla lang link men shit au
Ford Escort mk2 som skal bli Cosworth
Ford Escort mk4 som er bulka
Ford Escort mk4 som er bulka
ja, og når jeg legger denne i import kalkulator:
Total sum MC og avgifter =79357
Mens på finn:
http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... os=4&tot=6
Altså blir en 1998 modell import fra Tyskland dyrere enn en 2000 utgave i norge...
Er det fornuftig?
Total sum MC og avgifter =79357
Mens på finn:
http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... os=4&tot=6
Altså blir en 1998 modell import fra Tyskland dyrere enn en 2000 utgave i norge...
Er det fornuftig?
CBR 900 RR 2001 Silver
Det kan være lønnsomt å importere selv. Velg modell med omhu. De 2 siste sykkelene mine har vært brukt importert via en kamerat som driver med sånt som yrke. Vær oppmerksom på at det nå er innført nye bestemmelser angående dokumentasjon. Det kan ta både uker og måneder å få ordnet opp pga kapasitets problemer hos tollvesenet og bilsakkyndige. På Cagivaen så er papirene fremdeles ikke i orden og den ble tatt inn til landet i fjor og papirene ble levert i januar 2007.
Eneste grunn til at den har skilt er at 2 fornuftige herremenn hos bilsakkyndige skar i mellom og bypasset byråkratiet. Om du kan regne med sånn service og forståelse som privat person se det tviler jeg på.
Eneste grunn til at den har skilt er at 2 fornuftige herremenn hos bilsakkyndige skar i mellom og bypasset byråkratiet. Om du kan regne med sånn service og forståelse som privat person se det tviler jeg på.