KTM EXC 125ccm toppfart

Prat om lett MC.
User avatar
Ktm dude
Posts: 26
Joined: 13 May 2007 18:32
MC: Ktm exc 125 2007
Yamaha stunt sykel. 1992
Aprilia RS 125
Ktm Adventure 2008
Til salgs:
Bajaj scooter 2000kr
TZR deler, motor og hjul 5000kr
Løp og kjør hjem!!!
Location: Halden
Contact:

Post by Ktm dude »

Tuller ikke nei, her på den vanlige potta som jeg bruker i enduron og i crossen.
Bånn tælle!!!
User avatar
viper
Posts: 144
Joined: 29 Apr 2005 19:23
MC: husaberg fs650c
Location: brandbu

Post by viper »

syntes dette med wr og ktm exc er noe morro,sykklene går jo i 160km/t og de kunne greid mer+de har en voldsom aks sier de.
kan i grunn ikke skjønne det da min husaberg fs650 gjør 160 km/t med helt kurrant aks
04 mod fs650 motard sykkel
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Post by morra-di@hotmail.com »

viper wrote:syntes dette med wr og ktm exc er noe morro,sykklene går jo i 160km/t og de kunne greid mer+de har en voldsom aks sier de.
kan i grunn ikke skjønne det da min husaberg fs650 gjør 160 km/t med helt kurrant aks
enig, jeg venter fortsatt på dyno utskrift fra gsxr jeg :D
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
Ec0
Posts: 26
Joined: 19 Apr 2007 23:53
Location: Fitjar

Post by Ec0 »

Husk at det er samme motor som sitter i Ktm SX 125 da!!! å den har litt over 40 hk og det er ikke noe forskjell mellom Exc og SX på motoren
Image
User avatar
viper
Posts: 144
Joined: 29 Apr 2005 19:23
MC: husaberg fs650c
Location: brandbu

Post by viper »

men det hørtes lit vilt ut at sykkelen løfter på 1-4 gir med gass og gjør over 160km/t :lol: om det er tilfelle løper jeg til ride på hønefoss kl 8 i morgen

40hk er og blir i motoren og ikke på hjulet.har selv kjørt en 04 sx125 og den løfta seg ikke i 4 med gass.måtte nappe bra i styret for og få den opp i 4.
04 mod fs650 motard sykkel
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Post by morra-di@hotmail.com »

Ec0 wrote:Husk at det er samme motor som sitter i Ktm SX 125 da!!! å den har litt over 40 hk og det er ikke noe forskjell mellom Exc og SX på motoren
ehemm... ikke no forskjell nei? så du skal ha like hyppig vedlikehold av EXC'en mener du? stempelskifte etter 10 timer feks? :roll:
dessuten er det en enduro sykkel.. den har IKKE helt samme motoren, den er vertfall ikke satt likt opp. Enduro sykler har lavere hk enn helcross.
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Post by morra-di@hotmail.com »

3 gang : :) D.Y.N.O.U.S.K.R.I.F.T
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
Ec0
Posts: 26
Joined: 19 Apr 2007 23:53
Location: Fitjar

Post by Ec0 »

DU SKAL IKKE SKIFTE STEMPEL VÆR 10 TIME på en cross sykkel..... da er jo motoren så vidt kjørt inn..... Vet litt har kjørt i ganske mange år.... Har hat stempel skift ca etter 25 timer.... Og jo det er samme motor....Ring til Tranby Motor så får du høre det!!!
Image
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

viper wrote:men det hørtes lit vilt ut at sykkelen løfter på 1-4 gir med gass og gjør over 160km/t :lol: om det er tilfelle løper jeg til ride på hønefoss kl 8 i morgen

40hk er og blir i motoren og ikke på hjulet.har selv kjørt en 04 sx125 og den løfta seg ikke i 4 med gass.måtte nappe bra i styret for og få den opp i 4.

kompis av meg eier en KTM 2001 modell, MAXIMAL toppfart dreving ( så mye at kjeia er LIKE før den SKRAPER skruene på bakdrevet, og kjeia har allerede skrella den hydrauliske clutchen. så clutchen virker ikke, motorn har smellt, _Fyrn klarer ALDRIG å slippe gassen UANSETT :P _

så han kjøpte en KTM SX motor å skrudde rett inn i sykkelen, satt på 52drev bake(mega axx --> toppfart drevet var 37! litt stor forskjell ja)

den gikk på bakhjulet i... 1-2-3-4 5te hvis du napper i styret:P

toppfart på rundt.. 150-165/170, avhengi av SM eller knaste dekk. *sm felgene er 17 tommer* knastedekkene er 21tommer.




den der går GRISETE.



til slutt klarte en kompis av meg å ta skikkelig gjennopliving på den. Veiva virket på den ene, stempele på den andre, sylyndern på den ene :P
osvosvosv.. ble en slaks alian..


den gikk noe så inni **********!!!! BÅNNA sykkelen EASY.......

men bang til slutt.. noe tull med eksosventilen..

gler meg som en unge til den sykkelen kommer på veien igjen..:( :P






ble vist en lang historie XD
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

PFØY! Kjører av og til med '07 KTM EXE, at den går så jævli som enkelte her inne skal ha det til kan dere bare glemme med en gang.

Er og blir 125ccm, om så den råeste 125ccm så er det fremdeles en 125ccm.


Og den går ikke i mer enn 160, og det er hvis du pusher den maks i en tunnel.
Tenk på luftmostand og hvilke type sykkel det er.
- Skyt her -
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Post by morra-di@hotmail.com »

Ec0 wrote:DU SKAL IKKE SKIFTE STEMPEL VÆR 10 TIME på en cross sykkel..... da er jo motoren så vidt kjørt inn..... Vet litt har kjørt i ganske mange år.... Har hat stempel skift ca etter 25 timer.... Og jo det er samme motor....Ring til Tranby Motor så får du høre det!!!
det er vertfall et annet oppsett på motoren, men det skal egentlig skiftes stempel hver tiende time, les boka å se hvis du gidder :roll:
I 85 klassen bytter de som kjører værst i NM etter 5 timer.
Selv kjører jeg ca 30 timer med et 2t stempel og 60 ca med 4t stempel.
Et stempel trenger 15 min innkjøring.
men angående tranby motor og det greiene du prata om, hvem er du egentlig? kjenner til jan og Ktm gjengen der oppe.
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

EXC er enduro og SX er cross.
Vesentlig forskjell, blant annet i effekt/vedlikehold forholdet.
- Skyt her -
Pollti

Post by Pollti »

morra-di@hotmail.com wrote:3 gang : :) D.Y.N.O.U.S.K.R.I.F.T

Nå må du tie stille og ikke forvirre folk med fakta :shock: . Kjøp den noen meter med trimtape og ti stille. 8) Denne omtalte sykkelen har toppfart på ca 142 km/t .
Ec0
Posts: 26
Joined: 19 Apr 2007 23:53
Location: Fitjar

Post by Ec0 »

En cross sykkel skal gå ca 5timer før den er kjørt inn med det nye stemplet!!!! De som kjører i NM og sånt i 85klassen skifter ikke stempel etter 5 timer..... da hadde de skifta stempel annen vær trening og løp da.....! Tror kanskje jeg vet litt mer enn deg morra-di@hotmail.com har faktisk kjørt cross siden jeg var 7 år!!!! og har skrudd på det ca like lenge!!!
Image
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Post by morra-di@hotmail.com »

Ec0 wrote:En cross sykkel skal gå ca 5timer før den er kjørt inn med det nye stemplet!!!! De som kjører i NM og sånt i 85klassen skifter ikke stempel etter 5 timer..... da hadde de skifta stempel annen vær trening og løp da.....! Tror kanskje jeg vet litt mer enn deg morra-di@hotmail.com har faktisk kjørt cross siden jeg var 7 år!!!! og har skrudd på det ca like lenge!!!
unnskyld meg, men nå begyner jeg å tro at du bare kødder med meg :lol: et stempel blir innkjørt på 15 min, og jo, mange i 85 klassen bytter stempel etter 5 timer! i 125cc klassen i roadracing bytter de stempel etter HVER gang de kjører!! det er fordi de syklene har opptil 50 bakhjulshester. da jeg bytta stempel på cr'en for noen måneder siden så kjørte jeg litt forsiktig rundt på jorde i ca 15 min så ga jeg bånn gass, tok det ut for en måned siden eller no; det var helt fint, så nesten ut som at jeg akkurat hadde satt det i... :D
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
Post Reply