Problemer med å vri rundt nøklen
Problemer med å vri rundt nøklen
Som overskirften sier sliter jeg med å vri rundt nøkkelen av og til, var bra for ei uke siden. Men i det siste har det blitt værre. Prøvde reservenøkelen idag, og det var litt enklere da. Men ikke helt som det skal være.
Lurer på om noe har noen tips om hva jeg eventult kan "smøre" låsen med?
Å kan jeg ta dette på garantien? Hvis det viser seg at den er helt ødelagt. Tror jeg har garanti på sykkelen ennå, noe som vet hvor lenge den er? innen 3år?
Lurer på om noe har noen tips om hva jeg eventult kan "smøre" låsen med?
Å kan jeg ta dette på garantien? Hvis det viser seg at den er helt ødelagt. Tror jeg har garanti på sykkelen ennå, noe som vet hvor lenge den er? innen 3år?
Er forskjell på garanti - som er en frivillig ytelse fra forhandler/importør/whoever - og reklamasjonsrett som er lovbestemt.
Hovedregelen er vel noe slikt som at man kan reklamere på en vare som går i stykker innenfor reklamasjonstiden dersom varen med rimelighet må kunne forventes en lengre levetid/funksjonalitet utfra pris/bruksområde/kvalitetskrav. At varen er korrekt brukt er en forutsetning. Korriger meg gjerne - mange meninger om dette...
Tenningslåsen på en sykkel må vel kunne forventes å vare mer enn 2-3 år dersom den har fått vanlig vedlikehold og ingen har kjørt et skujern elns i den...
Hovedregelen er vel noe slikt som at man kan reklamere på en vare som går i stykker innenfor reklamasjonstiden dersom varen med rimelighet må kunne forventes en lengre levetid/funksjonalitet utfra pris/bruksområde/kvalitetskrav. At varen er korrekt brukt er en forutsetning. Korriger meg gjerne - mange meninger om dette...
Tenningslåsen på en sykkel må vel kunne forventes å vare mer enn 2-3 år dersom den har fått vanlig vedlikehold og ingen har kjørt et skujern elns i den...
Mvh
Geir
Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)
"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
Geir
Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)
"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
Er en 2004 mod, så syns den bør holde litt til hvertfall.Men får prøve å smøre den da. Syns bare det er rart at den plutselig skulle begynne å skape trøbbel, neste som noen hadde prøvd å vri den rundt med noe annet, men det burde jeg nok ha sett. Så får satse på at smøring gjør den bra.
Suzuki GSXR600 2004
- Bizcocho
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Med smøring fungerer det 1-2 uker for meg. Meget irriterende å måtte kløne slik ...Endre wrote:Min var også litt treig etter den hadde stått en vinter.. Jeg brukte bare vanlig låsolje eller hva det heter fra Esso'n.. Funka bra for meg hvertfall
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
- Bizcocho
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Legg på alarm da som slår seg på etter en liten stund da, om du ikke har fått startet. Da skal du se kløne daRacing wrote:Bizcocho
>Vi får se da, smørte hvertfall låsen idag, og nå virker den som den skal. Håper den varer i mere enn 1-2 uker da. Hvis ikke blir jeg litt irritert.
Hater å stå å kløne slik Gixxerman beskriver det.

v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003