Nsr buler ut, hva kan være porblemet?

Prat om lett MC.
Post Reply
rognlin

Nsr buler ut, hva kan være porblemet?

Post by rognlin »

Har hatt et problem i det siste med at jeg starter sykkelen, kjører cirka 500m så buler den ut. Og da får jeg noen ganger startet den igjen, men da skjer det samme igjen. Har sjekka pluggen, bensin osv? Er det noe annet som kan være årsaken. Har Jolly moto effektanlegg stående på nå.

Kan det være at en ikke får nok bensin? Problemet er i hvertfall sinnsykt plagsomt.
På forhånd takk;)
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Buler ut?
rognlin

Post by rognlin »

Prøver å gi gass, men turtallet synker og den stopper
crab
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)

Post by crab »

den dør med andre ord
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
mafia_hore
MC: Dt125r 01

Xbike: Cbr 125

Post by mafia_hore »

Jeg har ikke så veldig peiling, men kan det være at den får for mye bensin i forhold til luft?
Asker_Alex

Post by Asker_Alex »

Kanksje det kan være noe med Tomgangsskrua elr Lufteskrua? Siden du har eff. annlegg kan det være dysa, men jeg tviler.
Jeg har 2 kammerater med NSR, og han ene(Trotat, han er medlem her) hadde et problem med at den var vansklig og starte, og vi "sjekka" pluggen, men så ingen feil, så etterhvert så bytta vi hele pluggen men en ny, og da funkan fint.
Så kan være lurt å kjøpe en ny plugg, ikke bare sjekke den.
rognlin

Post by rognlin »

Har kjøpt ny plugg, så den er helt ny. Men når jeg skulle starte den opp igår så funka alt helt fint. Det eneste jeg hadde gjort var å ta pluggen ut og inn igjen.. Merkelige greier;S
Asker_Alex

Post by Asker_Alex »

ja, det kan hjelpe det :wink:
Bra at du fikk det til \:D/
rognlin

Post by rognlin »

;) takk for all hjelpa folkens;)
Hookie

Post by Hookie »

Meeen, bare et spørsmål :P Jeg har ikke trim på NSR'n min..... også da jeg kjører på E18 i sånn ca. 120km/t, så fungerer det helt fint i fjerdegir. men da jeg girer opp til 5 og 6 gir synker bare farta og turtallet... Er dette normalt?
Honda NSR -98 mod.
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

tjaaa, den greier ikke å dra den ut disse girene, hvis du ikke trimmer eller drever ned.
Hookie

Post by Hookie »

Tore^NSR wrote:tjaaa, den greier ikke å dra den ut disse girene, hvis du ikke trimmer eller drever ned.
Håkå =) bare synes det var litt rart at jeg mista fart da jeg gira oppover ;D
Honda NSR -98 mod.
Bewee

Re:

Post by Bewee »

Hookie wrote:
Tore^NSR wrote:tjaaa, den greier ikke å dra den ut disse girene, hvis du ikke trimmer eller drever ned.
Håkå =) bare synes det var litt rart at jeg mista fart da jeg gira oppover ;D
Blir det samme som å starte i 4 gir. Selv om det er høyt gir går det dårlig.

Nsr'en drar best på høyt turtall 8-10k rpm. Hvis du ligger over under dette turtallet går det dårlig, som hvis du girer opp og faller under 8k rpm går det dårlig. Luftmotstand og friksjon blir større enn motorkraften.
Honda nsr
Post Reply