Cdi fjernig, trimm..? eller...
Cdi fjernig, trimm..? eller...
Hei jeg fjernet cdi sperren min hær om dagen, noe som var verd d. men nå lurer jeg på om d egentlig går under trimming? sykkeln får jo bare 0,4 hk mer eller noe, og dette er jo bare en utslips plombe.. eller er det slikt at den går som treimmet og jeg kan bare fjerne alle plombene for den er jo trimmet lell, eller gjør forsikkringsselskapende forsjell på bare cdi og alle plombene?
Det er litt rart ja, men sjansen for å bli tatt for å kjøre kun uten denne plomben er veldig liten!Trulso wrote:hehe, litt rart d dær, ettersom det egentlig ikke gjør noen forsjell...![]()
Men tar en lett skade av og kjøre uplombert i bare noen hundre meter uten større dyse?
Hvis du kjører helt uplombert, altså uten plombe i potta osv, burde du få ny dyse så fort som overhode mulig.... Men hvis det kun gjelder CDI plomba, så trenger du skjeldent ny dyse...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Re: Cdi fjernig, trimm..? eller...
det med 0,4hk mer er vel noe du selv har funnet på. dette stemmer iallefall ikke. Å ta vekk plomba i CDI'en gir ikke noe flere hk. Plomba i cdi'en gjør at effektkurva er mindre hissigere. tenningen er noen steder i registeret stilt inn for å tenne litt for sent i forhold til når stempelet er åppe. ved å fjerne denne plomba vil motoren ha riktig tenning hele veien, og man vil få et bedre drag over hele registeret. (spesielt bunndrag) Denne plomba gjør også at turtallsperra stopper ved 10500 i stedet for 9500.Trulso wrote:Hei jeg fjernet cdi sperren min hær om dagen, noe som var verd d. men nå lurer jeg på om d egentlig går under trimming? sykkeln får jo bare 0,4 hk mer eller noe, og dette er jo bare en utslips plombe.. eller er det slikt at den går som treimmet og jeg kan bare fjerne alle plombene for den er jo trimmet lell, eller gjør forsikkringsselskapende forsjell på bare cdi og alle plombene?
Honda NSR
Jollymoto, FP-CDI, 140 dyse, Powerfilter, Modifisert eksosventil
Jollymoto, FP-CDI, 140 dyse, Powerfilter, Modifisert eksosventil
Re: Cdi fjernig, trimm..? eller...
Så det kan altså ikke regnes som trim? ettersom du ikke får noen flere HK?fr1g1 wrote:det med 0,4hk mer er vel noe du selv har funnet på. dette stemmer iallefall ikke. Å ta vekk plomba i CDI'en gir ikke noe flere hk. Plomba i cdi'en gjør at effektkurva er mindre hissigere. tenningen er noen steder i registeret stilt inn for å tenne litt for sent i forhold til når stempelet er åppe. ved å fjerne denne plomba vil motoren ha riktig tenning hele veien, og man vil få et bedre drag over hele registeret. (spesielt bunndrag) Denne plomba gjør også at turtallsperra stopper ved 10500 i stedet for 9500.Trulso wrote:Hei jeg fjernet cdi sperren min hær om dagen, noe som var verd d. men nå lurer jeg på om d egentlig går under trimming? sykkeln får jo bare 0,4 hk mer eller noe, og dette er jo bare en utslips plombe.. eller er det slikt at den går som treimmet og jeg kan bare fjerne alle plombene for den er jo trimmet lell, eller gjør forsikkringsselskapende forsjell på bare cdi og alle plombene?
Honda NSR -98 mod.
Sansynligheten for at du blir tatt pga. cdi'en er lik 0.
Sannsynligheten for at du i det heletatt blir tatt for trim av en lett-mc er veldig liten. Det eneste er at det er mye lettere å kjøre for fort (over fartsgrensene) hvis du har trim. Derfor kan du fort bli tatt for å kjøre for fort. med mindre du kan beherske deg da..det sliter iallefall jeg med:P
Sannsynligheten for at du i det heletatt blir tatt for trim av en lett-mc er veldig liten. Det eneste er at det er mye lettere å kjøre for fort (over fartsgrensene) hvis du har trim. Derfor kan du fort bli tatt for å kjøre for fort. med mindre du kan beherske deg da..det sliter iallefall jeg med:P
Honda NSR
Jollymoto, FP-CDI, 140 dyse, Powerfilter, Modifisert eksosventil
Jollymoto, FP-CDI, 140 dyse, Powerfilter, Modifisert eksosventil