Kjennskap til Hyusung GT 650 syklene?

Prat om tung MC.
vevea
MC: FZ1

Kjennskap til Hyusung GT 650 syklene?

Post by vevea »

Lurte på om noen har prøvd, eller eier en sånn sykkel?

Hvis syklene er så bra som de påstås og være (av Hyosung.no selvsagt), er det myyye sykkel for pengene!
Pollti

Post by Pollti »

Har kjørt Hyosung 650 Comet. Helt grei sykkel. Eneste som er å klage på er at gearkassa blir litt "lealøs" og upresis ved høye temperaturer. Iflg eieren burde det være oljekjøler på den. Intet spesiellt å anmerke annet enn gearkassa syntes jeg.
Jonern

Har en.

Post by Jonern »

Jeg har hatt en GT 650 nå i snart 3 år. Superfornøyd med sykkelens egenskaper, morsom å kjøre, og den er lett, lettkjørt og snill. Men, og det er et veldig stort men: I fjor fikk jeg et motorhavari, et ventilstempel røk og falt ned i sylinderen med alt det medfører. Heldigvis en garantisak. Det tok 3 mnd. før sykkelen var reparert, pga. manglende leveranser fra importør. Da sykkelen var ferdig var det allerede vinter. Da jeg fikk sykkelen på veien igjen holdt den i knappe 20 mil før det samme skjedde, forhandler mener det enten er fabrikasjonsfeil eller at de rett og slett ikke gjorde skikkelig jobb da de fikset den sist. Sykkelen står nå på verksted, deler ble bestilt for to uker siden, men har fortsatt ikke kommet til Norge. Sykkelen er suveren, men dem du må forholde deg til hvis noe skjer, er det ikke.

I sammenheng med disse verkstedoppholdende som ser ut til å ta lang tid har jeg vurdert å heve kjøpet av sykkelen. Har noen her peiling på hvilke muligheter jeg har til det? Jeg har rett og slett ikke råd til å betale på en sykkel som bare står på verksted.
quantumduck
MC: Hayabusa

Re: Har en.

Post by quantumduck »

Hvis de ikke kan reparere innen rimelig tid har du vel krav på ny eller heving av kjøp. Les kjøpsloven.
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Får man så mye mer for pengene?

Ser "cruiseren" deres koster rett over 100.000 for en fulleffekter. Legg til 20 til, så får man en HD Sportster på 883 kubikk, samt MYE bedre verksted- og servicetilgang. En customjapse, eller en naken, får man vel også for en 100 flak og gjerne under?

Det finnes så utrolig mye mer kurante ting som ikke koster så forbasket mye mer....(og forhandleren i Bergen kjøper jeg ikke en dritt av...)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Muffinman
MC: `00 929 Fireblade

Re: Har en.

Post by Muffinman »

quantumduck wrote: Les kjøpsloven.
Les heller forbrukerkjøpsloven. Det er den som regulerer handelen om sykkelen er kjøpt som privatperson.

http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html

:)
Kosh

Post by Kosh »

Synes det virker merkelig å kalle en sykkel som har havarert skikkelig to ganger allerede for suveren. Det høres ut til at det er en grunn til at den er billig.
V4 fun
Pollti

Post by Pollti »

Er det ikke litt drøyt å dømme dette merket nord og ned pga 1 sykkel med motor problemer da ?
Muffinman
MC: `00 929 Fireblade

Post by Muffinman »

For motorproblemene, ja, men ikke for tiden det tar å få den i stand.
Jonern

Post by Jonern »

Kosh wrote:Synes det virker merkelig å kalle en sykkel som har havarert skikkelig to ganger allerede for suveren. Det høres ut til at det er en grunn til at den er billig.
Sykkelens kjøreegenskaper er bra selv om jeg har hatt utur med maskinen og leverandør.
Kosh

Post by Kosh »

Pollti wrote:Er det ikke litt drøyt å dømme dette merket nord og ned pga 1 sykkel med motor problemer da ?
Kanskje, og så lenge ikke det er mine penger som brukes for å finne ut om en annen virker lenger er det bare å kjøpe i vei. Jeg kjøper heller noe som allerede har bevist at det virker.
V4 fun
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

Pollti wrote:Er det ikke litt drøyt å dømme dette merket nord og ned pga 1 sykkel med motor problemer da ?
sant nok, motorproblemer kan oppstå med alle merker.
Men 3 måneders ventetid på deler og reparasjon er vel grunn nok til å styre unna hvis man ikke skrur selv.
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

hjelper ikke å skru selv hvis du ikke får deler.... :shock:
BomBom
MC: Kawasaki Ninja 250R

Post by BomBom »

Litt off topic, men håper det går greit
Den Røde Fare wrote: Det finnes så utrolig mye mer kurante ting som ikke koster så forbasket mye mer....(og forhandleren i Bergen kjøper jeg ikke en dritt av...)
Team MC? Dårlige erfaringer?
Trenger tips for hvilke forhandlere i Bergen som er kurante.
Tar kjøretimer på Team, men har ikke handla no der enda.
Vært på Twin motor, de var utrolig hyggelige og serviceinstilte :D
Har vært på Ride også, men der har jeg driti meg ut to ganger nå så tør ikke gå tilbake (hehe)
vevea
MC: FZ1

Post by vevea »

Så en GT650R i dag. Fine sykler, så absolutt! Men om deletilgang og service er så dårlig, hadde jeg ikke vurdert det engang..
- Yamaha FZ1-N
x Suzuki SV650S
Post Reply