Kjennskap til Hyusung GT 650 syklene?
Kjennskap til Hyusung GT 650 syklene?
Lurte på om noen har prøvd, eller eier en sånn sykkel?
Hvis syklene er så bra som de påstås og være (av Hyosung.no selvsagt), er det myyye sykkel for pengene!
Hvis syklene er så bra som de påstås og være (av Hyosung.no selvsagt), er det myyye sykkel for pengene!
Har en.
Jeg har hatt en GT 650 nå i snart 3 år. Superfornøyd med sykkelens egenskaper, morsom å kjøre, og den er lett, lettkjørt og snill. Men, og det er et veldig stort men: I fjor fikk jeg et motorhavari, et ventilstempel røk og falt ned i sylinderen med alt det medfører. Heldigvis en garantisak. Det tok 3 mnd. før sykkelen var reparert, pga. manglende leveranser fra importør. Da sykkelen var ferdig var det allerede vinter. Da jeg fikk sykkelen på veien igjen holdt den i knappe 20 mil før det samme skjedde, forhandler mener det enten er fabrikasjonsfeil eller at de rett og slett ikke gjorde skikkelig jobb da de fikset den sist. Sykkelen står nå på verksted, deler ble bestilt for to uker siden, men har fortsatt ikke kommet til Norge. Sykkelen er suveren, men dem du må forholde deg til hvis noe skjer, er det ikke.
I sammenheng med disse verkstedoppholdende som ser ut til å ta lang tid har jeg vurdert å heve kjøpet av sykkelen. Har noen her peiling på hvilke muligheter jeg har til det? Jeg har rett og slett ikke råd til å betale på en sykkel som bare står på verksted.
I sammenheng med disse verkstedoppholdende som ser ut til å ta lang tid har jeg vurdert å heve kjøpet av sykkelen. Har noen her peiling på hvilke muligheter jeg har til det? Jeg har rett og slett ikke råd til å betale på en sykkel som bare står på verksted.
- quantumduck
- MC: Hayabusa
Re: Har en.
Hvis de ikke kan reparere innen rimelig tid har du vel krav på ny eller heving av kjøp. Les kjøpsloven.
-
Får man så mye mer for pengene?
Ser "cruiseren" deres koster rett over 100.000 for en fulleffekter. Legg til 20 til, så får man en HD Sportster på 883 kubikk, samt MYE bedre verksted- og servicetilgang. En customjapse, eller en naken, får man vel også for en 100 flak og gjerne under?
Det finnes så utrolig mye mer kurante ting som ikke koster så forbasket mye mer....(og forhandleren i Bergen kjøper jeg ikke en dritt av...)
Ser "cruiseren" deres koster rett over 100.000 for en fulleffekter. Legg til 20 til, så får man en HD Sportster på 883 kubikk, samt MYE bedre verksted- og servicetilgang. En customjapse, eller en naken, får man vel også for en 100 flak og gjerne under?
Det finnes så utrolig mye mer kurante ting som ikke koster så forbasket mye mer....(og forhandleren i Bergen kjøper jeg ikke en dritt av...)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
-
- MC: `00 929 Fireblade
Re: Har en.
Les heller forbrukerkjøpsloven. Det er den som regulerer handelen om sykkelen er kjøpt som privatperson.quantumduck wrote: Les kjøpsloven.
http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html

Litt off topic, men håper det går greit
Trenger tips for hvilke forhandlere i Bergen som er kurante.
Tar kjøretimer på Team, men har ikke handla no der enda.
Vært på Twin motor, de var utrolig hyggelige og serviceinstilte
Har vært på Ride også, men der har jeg driti meg ut to ganger nå så tør ikke gå tilbake (hehe)
Team MC? Dårlige erfaringer?Den Røde Fare wrote: Det finnes så utrolig mye mer kurante ting som ikke koster så forbasket mye mer....(og forhandleren i Bergen kjøper jeg ikke en dritt av...)
Trenger tips for hvilke forhandlere i Bergen som er kurante.
Tar kjøretimer på Team, men har ikke handla no der enda.
Vært på Twin motor, de var utrolig hyggelige og serviceinstilte

Har vært på Ride også, men der har jeg driti meg ut to ganger nå så tør ikke gå tilbake (hehe)