Cagiva mito Vs. Honda NSR.

Prat om lett MC.
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Cagiva mito Vs. Honda NSR.

Post by R6-freak »

Hva synes dere er best av Mito og NSR? Hva er +/- med sykklene?
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

NSR:

+ Holdbarhet/kvalitet
+ Lett å få deler
+ Gode kjøreegenskaper
- Utseende (Min mening!)
- Effekt
- Mange som har

Mito:
+ Rått utseende!
+ Råe kjøreegenskaper
+ Sprek motor
+ Få som har
- Elnettet kan være et problem
- Deler er ofte dyre, og tar lang tid å få
- Krever mye vedlikehold for å holde

Jeg hadde desidert valgt Mito fremfor NSR. Det tror jeg de fleste ville gjort om prisen på en Mito hadde vært 10000 mindre. ;)
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

Bonnis- Hvorfor mener du at det er minus med effekten på nsr?
User avatar
NF
Posts: 173
Joined: 09 Nov 2006 10:54
MC: Nå: Yamaha YZF R6

Yamaha tzr 50
Cagiva mito 125
Gasgas sm 125
Location: Ålesund

Post by NF »

Fordi NSR har 28hk som FP og Mito har 34hk
Image
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

Det vet jo jeg også... Men de få hestene har ikke akkurat så forbanna mye å si :P
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

Jeg visste at en eller annen med NSR kom til å kverulere.
Man merker 6hk ganske godt jo! I hvert fall når syklene veier såpass lite som de gjør.

Er forresten mye lettere å få en Mito til 34hk enn en NSR. På Mito er det visstnok bare å uplombere anlegget og luftfilter (mulig det er noe smått til), mens NSR er det også sylinderbytte som må til. Ikke at dette hadde så mye med topic å gjøre, men følte at det måtte tilføyes når du ikke merker forskjellen på 6hk.
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

Du visste vel det du ja..
Jeg sa ikke en verdens ting om hvor trimming, gjorde jeg vel?
Er ikke akkurat så altfor mange km/t forskjell det utgjør de derre hestene dine
Hookie
Posts: 87
Joined: 29 Mar 2007 19:04

Post by Hookie »

NSR er vel bedre på Komfort hvis jeg ikke tar helt feil? også er det større sving radius på Mito enn på NSR... (dette er hva jeg har hørt, har ikke testa det i praksis)
Honda NSR -98 mod.
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

EvenDeven wrote:Du visste vel det du ja..
Jeg sa ikke en verdens ting om hvor trimming, gjorde jeg vel?
Er ikke akkurat så altfor mange km/t forskjell det utgjør de derre hestene dine
Ahh. :oops: Tenkte ikke på at folk kjører originalt. Sorry at jeg trodde at du trodde det var snakk om FP når du begynner å snakke om man merker forskjellen eller ei... :roll:

Merker det mest i aks, ikke toppfart.
Asker_Alex
Posts: 326
Joined: 02 May 2007 21:54
Location: Asker

Post by Asker_Alex »

Bonnis wrote:mens NSR er det også sylinderbytte som må til. Ikke at dette hadde så mye med topic å gjøre, men følte at det måtte tilføyes når du ikke merker forskjellen på 6hk.
Man må ikke bytte sylinder får og få 28hk på en nsr, vis du bytter sylinder på en nsr(vis du har fp cdi, tatt alle plombene og dysan opp) så er det ikke FP lenger, da er det en sykkel med større cc...
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

Jupp. Sylinderen NSR kommer med til Norge klarer å gi rundt 24-26hk. Dette fordi den mangler en skylleport som NSR egentlig kommer med, som bl.a sitter i syklene som kjører i Italia.

Bare så du vet det, så fins det erstatningssylindre med like mye ccm som den originale (124,8ccm).
User avatar
NF
Posts: 173
Joined: 09 Nov 2006 10:54
MC: Nå: Yamaha YZF R6

Yamaha tzr 50
Cagiva mito 125
Gasgas sm 125
Location: Ålesund

Post by NF »

NSR sin sylinder i Norge gir vel rundt 24-25hk imens den FP sylinderen gir rundt 28hk.

Jeg har kjørt mye NSR og jeg kjører selv til vanelig Mito, å jeg vil påstå at Mito har mye bedre racing egenskaper en NSR.
Føler det nærmest ubehagelig å legge meg langt ned på en NSR og med Miton går det som en drøm :wink:

I dag var det en kompis av meg som kjører moped så fikk teste min en liten runde og han har også testet NSR med jollymoto og han mente også at Mito var mye hissigere :wink:

Du velger rett og slett bare sykkel ettersom hva du skal bruke den til :wink:

Liker du vanelig kjøring, langturer osv er NSR det ideelle.
Liker du å kjøre hardt, dra på godt igjenom svinger osv ville Mito eller RS vært det beste.
Image
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

Bonnis wrote:
EvenDeven wrote:Du visste vel det du ja..
Jeg sa ikke en verdens ting om hvor trimming, gjorde jeg vel?
Er ikke akkurat så altfor mange km/t forskjell det utgjør de derre hestene dine
Ahh. :oops: Tenkte ikke på at folk kjører originalt. Sorry at jeg trodde at du trodde det var snakk om FP når du begynner å snakke om man merker forskjellen eller ei... :roll:

Merker det mest i aks, ikke toppfart.
Vi tenkte forskjellig her, missforståelse fra min side.. :wink:
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

Gjorde visst det.

Eksamen i morra der og?
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

Hehe ;)
Hadde eksamen på onsdag som var jeg :D
Så har fri i morgen, tirsdag og torsdag :P


Matte du kom opp i?
Post Reply