Cagiva mito Vs. Honda NSR.
Cagiva mito Vs. Honda NSR.
Hva synes dere er best av Mito og NSR? Hva er +/- med sykklene?
NSR:
+ Holdbarhet/kvalitet
+ Lett å få deler
+ Gode kjøreegenskaper
- Utseende (Min mening!)
- Effekt
- Mange som har
Mito:
+ Rått utseende!
+ Råe kjøreegenskaper
+ Sprek motor
+ Få som har
- Elnettet kan være et problem
- Deler er ofte dyre, og tar lang tid å få
- Krever mye vedlikehold for å holde
Jeg hadde desidert valgt Mito fremfor NSR. Det tror jeg de fleste ville gjort om prisen på en Mito hadde vært 10000 mindre.
+ Holdbarhet/kvalitet
+ Lett å få deler
+ Gode kjøreegenskaper
- Utseende (Min mening!)
- Effekt
- Mange som har
Mito:
+ Rått utseende!
+ Råe kjøreegenskaper
+ Sprek motor
+ Få som har
- Elnettet kan være et problem
- Deler er ofte dyre, og tar lang tid å få
- Krever mye vedlikehold for å holde
Jeg hadde desidert valgt Mito fremfor NSR. Det tror jeg de fleste ville gjort om prisen på en Mito hadde vært 10000 mindre.

Jeg visste at en eller annen med NSR kom til å kverulere.
Man merker 6hk ganske godt jo! I hvert fall når syklene veier såpass lite som de gjør.
Er forresten mye lettere å få en Mito til 34hk enn en NSR. På Mito er det visstnok bare å uplombere anlegget og luftfilter (mulig det er noe smått til), mens NSR er det også sylinderbytte som må til. Ikke at dette hadde så mye med topic å gjøre, men følte at det måtte tilføyes når du ikke merker forskjellen på 6hk.
Man merker 6hk ganske godt jo! I hvert fall når syklene veier såpass lite som de gjør.
Er forresten mye lettere å få en Mito til 34hk enn en NSR. På Mito er det visstnok bare å uplombere anlegget og luftfilter (mulig det er noe smått til), mens NSR er det også sylinderbytte som må til. Ikke at dette hadde så mye med topic å gjøre, men følte at det måtte tilføyes når du ikke merker forskjellen på 6hk.
Ahh. :oops: Tenkte ikke på at folk kjører originalt. Sorry at jeg trodde at du trodde det var snakk om FP når du begynner å snakke om man merker forskjellen eller ei...EvenDeven wrote:Du visste vel det du ja..
Jeg sa ikke en verdens ting om hvor trimming, gjorde jeg vel?
Er ikke akkurat så altfor mange km/t forskjell det utgjør de derre hestene dine

Merker det mest i aks, ikke toppfart.
-
Man må ikke bytte sylinder får og få 28hk på en nsr, vis du bytter sylinder på en nsr(vis du har fp cdi, tatt alle plombene og dysan opp) så er det ikke FP lenger, da er det en sykkel med større cc...Bonnis wrote:mens NSR er det også sylinderbytte som må til. Ikke at dette hadde så mye med topic å gjøre, men følte at det måtte tilføyes når du ikke merker forskjellen på 6hk.
- NF
- MC: Nå: Yamaha YZF R6
Yamaha tzr 50
Cagiva mito 125
Gasgas sm 125 - Location: Ålesund
NSR sin sylinder i Norge gir vel rundt 24-25hk imens den FP sylinderen gir rundt 28hk.
Jeg har kjørt mye NSR og jeg kjører selv til vanelig Mito, å jeg vil påstå at Mito har mye bedre racing egenskaper en NSR.
Føler det nærmest ubehagelig å legge meg langt ned på en NSR og med Miton går det som en drøm
I dag var det en kompis av meg som kjører moped så fikk teste min en liten runde og han har også testet NSR med jollymoto og han mente også at Mito var mye hissigere
Du velger rett og slett bare sykkel ettersom hva du skal bruke den til
Liker du vanelig kjøring, langturer osv er NSR det ideelle.
Liker du å kjøre hardt, dra på godt igjenom svinger osv ville Mito eller RS vært det beste.
Jeg har kjørt mye NSR og jeg kjører selv til vanelig Mito, å jeg vil påstå at Mito har mye bedre racing egenskaper en NSR.
Føler det nærmest ubehagelig å legge meg langt ned på en NSR og med Miton går det som en drøm

I dag var det en kompis av meg som kjører moped så fikk teste min en liten runde og han har også testet NSR med jollymoto og han mente også at Mito var mye hissigere

Du velger rett og slett bare sykkel ettersom hva du skal bruke den til

Liker du vanelig kjøring, langturer osv er NSR det ideelle.
Liker du å kjøre hardt, dra på godt igjenom svinger osv ville Mito eller RS vært det beste.

Vi tenkte forskjellig her, missforståelse fra min side..Bonnis wrote:Ahh. :oops: Tenkte ikke på at folk kjører originalt. Sorry at jeg trodde at du trodde det var snakk om FP når du begynner å snakke om man merker forskjellen eller ei...EvenDeven wrote:Du visste vel det du ja..
Jeg sa ikke en verdens ting om hvor trimming, gjorde jeg vel?
Er ikke akkurat så altfor mange km/t forskjell det utgjør de derre hestene dine![]()
Merker det mest i aks, ikke toppfart.