Er det ikke bare å ha papirer på det, da? Det trodde jeg.Asker_Alex wrote:Så det er egentlig ikke bare å slenge på effektpotta på sykkelen og si at du kjører lovlig fordi den har under 15hk, du må ha godkjenning av vegvesenet først
Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
Last edited by Bonnis on 21 May 2007 18:16, edited 1 time in total.
-
- Posts: 326
- Joined: 02 May 2007 21:54
- Location: Asker
-
- Posts: 326
- Joined: 02 May 2007 21:54
- Location: Asker
Det er jeg ikke helt sikker på, men du jo
ringe vegvesenet og høre, si at det er arrow potte med godkjente utslipskrav og blablabla.
Jeg er ikke helt sikker, spør folka på veivesenet,
og kanksje mail folka på arrow og spør åssen utlsips greier og sånt du trenger.
Vis du tar på arrow anlegg så tviler jeg på at politiet
vil bry seg egentlig, en venn av meg(Asker-anders,
her på forumet) har xt125 med arrow, snuten bryr seg ikke.
Så det er egentlig bare og smelle det på
ringe vegvesenet og høre, si at det er arrow potte med godkjente utslipskrav og blablabla.
Jeg er ikke helt sikker, spør folka på veivesenet,
og kanksje mail folka på arrow og spør åssen utlsips greier og sånt du trenger.
Vis du tar på arrow anlegg så tviler jeg på at politiet
vil bry seg egentlig, en venn av meg(Asker-anders,
her på forumet) har xt125 med arrow, snuten bryr seg ikke.
Så det er egentlig bare og smelle det på

hehe, ja jeg har satt det på.. men her har ikke purken annet å gjøre enn å spise smultringer, så de tar folk med ulovlig trim så fort de kanAsker_Alex wrote:Det er jeg ikke helt sikker på, men du jo
ringe vegvesenet og høre, si at det er arrow potte med godkjente utslipskrav og blablabla.
Jeg er ikke helt sikker, spør folka på veivesenet,
og kanksje mail folka på arrow og spør åssen utlsips greier og sånt du trenger.
Vis du tar på arrow anlegg så tviler jeg på at politiet
vil bry seg egentlig, en venn av meg(Asker-anders,
her på forumet) har xt125 med arrow, snuten bryr seg ikke.
Så det er egentlig bare og smelle det på
-
- Posts: 326
- Joined: 02 May 2007 21:54
- Location: Asker
CBR er en firtaktsykkel som dere alle vet. Effektanlegg hjelper relativt lite på effekten, lyden derimot blir rå.
Eneste nøkkel til MCverdenes himmelport vil være å hive turbo og kvassere kamaksling på sykkelen, portere toppen og porter, stille ventilelene og synkronisere gass wieren på riktig måte, deretter trimsylinder/borre opp. Om du velger å borre opp, ikke bruk treborr..
Med alt dette vil du oppnå en orgasme av en effekt..
Eneste nøkkel til MCverdenes himmelport vil være å hive turbo og kvassere kamaksling på sykkelen, portere toppen og porter, stille ventilelene og synkronisere gass wieren på riktig måte, deretter trimsylinder/borre opp. Om du velger å borre opp, ikke bruk treborr..
Med alt dette vil du oppnå en orgasme av en effekt..
kan forklare litt når det gjelder lovligheten av effektanlegg. For at du skal kjøre lovlig:
- Du må ha ett annlegg som er plombert sånn at det tilfredstiller antal lovlige DB, og det må klara utslippskrava. Klarer den dette, og du har papirer som følger med eff.anlegget kan du levere papirer og sykkel på visning. Etter det er godkjendt skal du få det i vognkortet ditt, DA er det lovlig
Håper du forstår forklaringen min
- Du må ha ett annlegg som er plombert sånn at det tilfredstiller antal lovlige DB, og det må klara utslippskrava. Klarer den dette, og du har papirer som følger med eff.anlegget kan du levere papirer og sykkel på visning. Etter det er godkjendt skal du få det i vognkortet ditt, DA er det lovlig

Håper du forstår forklaringen min
<3 Yamaha xt 125 x <3
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
har tenkt til å kjøpe malossi sylinder til cbr'n min nå, har på arrow effektanlegg og KN filter, noen som har prøvd noe lignende? og må jeg bytte forgasser?Ducos wrote:Asker_Alex wrote:innsug og KN filter også... Da skal jeg si den går BRA!Ducos wrote:Trimsyl er billigere enn effektanlegg.. Lattis!:P
Effektanlegg-> Toppfart dreving -> trimsyl -> større gasser (2006 og nedover, 07'en har innsprøytning) da vil den gå.. tja.. ca GANSKE bra:P
HOHO! se for deg powerfilter på en 4takthadde fått direkte ereksjon av lyden
![]()
![]()
Aprilia RS 125, 2006
Honda cbr 600rr 2004, banesykkel
Honda VTR 1000 sp1, 2000
Honda cbr 600rr 2004, banesykkel
Honda VTR 1000 sp1, 2000
Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
Hvorfor ikke selge CBR'n og heller kjøpe noe racing-totakt og få sportsdemping, bremser og kjørestilling til å matche motoren? Firtaktstrim er dyrere enn totaktstrim og det er mange flere muligheter med totakt, dessuten mister du garantien når du gjør alt det med CBR'n din og da kan det være greit og ha en sykkel som er billig og lett og mekke på, altså en totakt.. Bare noen pointers, men er enig at det hadde vært stilig, men blir kanskje litt for sært 

- Derbi GPR 125R (06)
Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
fordi jeg bare betalte 7900 for den selv, og den er god å kjøre og høres ikke ut som en motorsag.. gidder ikke bruke så mye penger på lett-mc, er bedre å spare til tung-sykkel.. 2500 er ikke akkurat dyrt for en sylinder heller.. og skal jeg leke meg kan jeg like gjerne gjøre det med crossern minivarfm wrote:Hvorfor ikke selge CBR'n og heller kjøpe noe racing-totakt og få sportsdemping, bremser og kjørestilling til å matche motoren? Firtaktstrim er dyrere enn totaktstrim og det er mange flere muligheter med totakt, dessuten mister du garantien når du gjør alt det med CBR'n din og da kan det være greit og ha en sykkel som er billig og lett og mekke på, altså en totakt.. Bare noen pointers, men er enig at det hadde vært stilig, men blir kanskje litt for sært
Aprilia RS 125, 2006
Honda cbr 600rr 2004, banesykkel
Honda VTR 1000 sp1, 2000
Honda cbr 600rr 2004, banesykkel
Honda VTR 1000 sp1, 2000
-
- Posts: 462
- Joined: 26 May 2007 08:28
- MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod - Location: Hokksund
Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
Kjøp sylinder du. Jeg ble stoppa seinest i dag med effektanlegg. Null stress det da. Ingen som har peiling så lenge dem ikke kommer med benk.
Det jeg heller ville vært redd for er at med høy(ere) toppfart på en CBR som veier så lite så skal det ikke så mye til for å bli blåst av veien...
Det jeg heller ville vært redd for er at med høy(ere) toppfart på en CBR som veier så lite så skal det ikke så mye til for å bli blåst av veien...
Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
men hvis jeg tar den med til vegvesenet, og de ikke godkjenner det, hva skjer da?Pille wrote:kan forklare litt når det gjelder lovligheten av effektanlegg. For at du skal kjøre lovlig:
- Du må ha ett annlegg som er plombert sånn at det tilfredstiller antal lovlige DB, og det må klara utslippskrava. Klarer den dette, og du har papirer som følger med eff.anlegget kan du levere papirer og sykkel på visning. Etter det er godkjendt skal du få det i vognkortet ditt, DA er det lovlig![]()
Håper du forstår forklaringen min
Aprilia RS 125, 2006
Honda cbr 600rr 2004, banesykkel
Honda VTR 1000 sp1, 2000
Honda cbr 600rr 2004, banesykkel
Honda VTR 1000 sp1, 2000
-
- Posts: 306
- Joined: 23 Jul 2007 21:50
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
Hvis du allerede har effektpotta på, så ville jeg tror du ble nødt til å ta den av og hive på original potte, antagelig avskilter de den inntil den er lovlig blitt på visning. Er som å gå til politiet mitt litt for mye godtro og si "hei, jeg har drept en person, men angrer veldig, går greit det vel?" Du hadde nok blitt fengsla der ja 

Honda NSR 125 02'