inunf wrote:Det er ikke selve plomberingen som er viktig, det er TÜV-papirene og et autorisert verksteds underskrift på at pomberingene er montert som gjelder. Selve plomberingene er noen stygge alu-skiver som sitter i innsuget. De er ikke verdt en dritt uten papirer. På sykler med elektronisk innsprøytning er det styrt av hjernen. Ofte er det bare en jordingsledning som skal klippes for å få full effekt.
Det er ikke bare styrt i hjernen. Det er også lagt på en "sperre" over innsug og gass-pådrag. Du har kanskje 1/10del av fullt gasspådrag på håndtaket.
Hvis du fjerner ledningen på hjernen uten å fjerne resten, så vil du ødelegge sykkelen din.
Jeg har akkurat kjøpt meg en 2008 ZX6R plombert ned til 34 hk, skal selvfølgelig fjerne denne plomba, men vet ikke om jeg orker å begynne å tukle med det på egenhånd.
Hva slags rutiner har forhandlere når det gjelder fjerning av plomberinger på sykler?
Trenger de papirer på at sykkelen er registrert fra mellomtung til tung før den fjernes? Eller hva ettergåes her?
Hvis forhandlere fjerner plomberingen på henvendelse uten å blunke, så velger jeg det. Det er uaktuelt å betale denne avgiften på 40 000 hvertfall.
Er det noen andre som vet litt mer om dette på 08 zx6r?