Sliter med å få plass til div. ting i jakka..

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Sliter med å få plass til div. ting i jakka..

Post by xadox »

heisann

Jeg har en ganske tettsittende skinndress som jeg ikke får stappen noe i.. jeg MÅ ha med meg 5 ting... Kortholder, mobil, røyk, nøkler (stor klump med mange nøkler) og bremseskivelås....

Under setet på sykelen min må jeg ta ut verktøyet for å få plass til ting, men jeg vil jo ikke det...

Derfor trenger jeg en liten tankveske som jeg får disse tingene i.. Den må ikke være stor siden dette er kun for små turer...

Er det noen som vet hvor jeg kan finne en som passer til dette?

mvh xadox
1.3.1.2
Thomas
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250

Re: Sliter med å få plass til div. ting i jakka..

Post by Thomas »

Du kan jo vurdere en magetaske som matcher utstyret ditt og snu denne rundt når du kjører, også heller legge låsen under salen.. Bare et forslag 8)
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
s2kongen

Post by s2kongen »

xadox wrote:heisann

Jeg har en ganske tettsittende skinndress som jeg ikke får stappen noe i.. jeg MÅ ha med meg 5 ting... Kortholder, mobil, røyk, nøkler (stor klump med mange nøkler) og bremseskivelås....

Under setet på sykelen min må jeg ta ut verktøyet for å få plass til ting, men jeg vil jo ikke det...

Derfor trenger jeg en liten tankveske som jeg får disse tingene i.. Den må ikke være stor siden dette er kun for små turer...

Er det noen som vet hvor jeg kan finne en som passer til dette?

mvh xadox
slå ned den første som er i nærheten av sykkelen din når du har parkert: -skivelåsen kan ligge hjemme
slutte å røyke:-lengre liv og mere plass i lomma
nøklene kaster du under dørmatta..
kortholder og mobil skviser du ned i lomma. :D
FZ1
MC: 2009 KTM 690 SMC/Enduro R
2010 KTM 530 EXC
2005 Suzuki RM-Z 250
1981 Huqvarna 520 AE

Post by FZ1 »

Har en ubrukt slik liggende: http://www.kriega.com/pages/us5/US5-topframeset.html

Ubrukt fordi jeg fant ut den var litt for liten og bestilte 10 literen istedenfor. I 10 literen har jeg hel regndress, vanntette hansker og har fått stappet inn foret i jakka i tillegg. Dette hadde ikke gått med 5 literen, men du får plass til alt du nevner og en del til.

Vet ikke hva slags sykkel du har, men det følger med lange stropper slik at den skal kunne festes rundt det som måtte være tilgjenegelig (passajersete, bagasjeholder, passasjerhåndtak...).

På heldagsturer pleide jeg å ha tankveske, men synes den var litt i veien ved aktiv kjøring...og unødvedig stor. Mye bedre med denne vesken som skal være 100% vanntett (ikke testet dette enda).

Hvis du er interessert i 5 literen så skal du få den for 250NOK.

Ellers mye rart innen tankvesker, også smått som denne (2,5l):
http://www.givi.co.uk/caschi_borse_baul ... O_ID=17870
Post Reply