ikke glem at aluminium ikke kan ligge lenger en 12 timer ubehandlet før de starter korriderings prossesen.Beste er hvis den som pulverlakkerer kan glassblåse dem også,for da ligger de ikke lenge ubehandlet.Og da hvet den som lakkerer at arbeidet er rikktigt gjort og kan levere en vare med GARANTI på lakken.Hørt om folk som har fått ting sand-/glassblåst en plass og levert in delene for pulverlakkering en annen plass,så har det korridert i aluminiumen etter et års tid pga dårlig forarbeid.Da er det jo kjipt at det er lakkereren som får skylla for dette.
RH racing wrote:hvor mye betalte du får dette? skal få lakkert mine og...
Liten stund siden nå - men betalte 1000 kr for begge felgene, begge bremsekalipperne, styreloddene og bremsebraketten til bakbremsa. Da gjorde han jobben med å fjerne gammel lakk også De hadde visst en lakkavbrenningsovn med så høy varme at den gamle lakken renner av felgen. Husker ikke helt, men mener på at felgene ikke var innom kuleslyngen hvertfall.
Da ga jeg f... i pulverlakkeringen og sendte de til en i nærmiljøet her som tar seg av grunning og vanlig lakkering... Slipper jeg å ta av alt som er av små deler på felgen som satt rimelig godt fast... div plast og lagre osv... litt dyrere, men ikke så mye at det ikke er verdt det