Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Prat om tung MC.
Cimmerian
MC: 96' CBR 900 RR (Ombyggingsprosjekt)

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Cimmerian »

Hadde hatt lappen i eit par år, så handla ein kompis ny Yamaha XTX. Det tok ikkje så lang tid før eg såg etter sykkel.

Var mest ute etter noke sportsleg i 600 klassen, så nevnte ein kollega at han skulle selge sin 96' 900RR.

Var ein tur og kikka på sykkelen og prøvekjørte litt, så var sykkelen min =)
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

Tja...kompisen min kjøpte hondaen da han ventet på deler til gs1000g han har.... da han fikk delene hadde han en for mye... #-o kjekt å ha da.....
Petterjacobsen
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.

Post by Petterjacobsen »

Lette på finn og autodb ganske lenge. Fant noen fine sykler, men de var solgt da jeg tok kontakt med selgerne. Hadde kontordag freadg 11/5-07, satt og kikket på finn og der plutselig stod den. 2003 GSXR 750 med 18 000km, komplett Akropovic anlegg +++. Fikk kontakt med selger (annonsen hadde ligget ute i 10 min) og vi avtalte å møtes noen dager senere. Møtte selger og kjøpte sykkelen:)

Image

Skulle egentlig hente sykkelen nå førstkommende fredag, men så måtte jeg til Polen med jobben :( Så da må jeg vente noen dager til :( Men som "plaster på såret" skal jeg i morgen bestille meg Arlen Ness kjøreutstyr og hjelm :D
Image
Image

Hvorfor jeg vil h GSXR? For meg er det ingen over,ingen ved siden;)
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
@drenalineJunki£

Post by @drenalineJunki£ »

Tja, ville ha en Custom sykkel, men ville ikke ofre heste kreftene, derfor en VF1100 CUSTOM MED 120 hk.
Måtte bytte kammer på den. Når den var i kjelleren for rep, måtte jeg ha noe å kjøre, så da fant jeg den VF1000 FII'en til en pen pris som
jeg ikke kunne si nei til.
Derfor de 2.
83' VF1100 Custom

2005 Xsara Picasso excl 1.6HDI

2008 Touran 2.0 TDI excl

1988 Chevy Blazer S10 4.3

Båt 1: 17 fot Daycruiser

Båt 2: 22 fot's Skibsplast S670 med V8 og DUOprop

U only live ones.... Use it!

Er ingen grunn til å være redd...
Hvis det går galt, så merker du det. Hvor galt det går merker du også.
It only hurts if you survive... And nobody has survived life yet....Do the math....
vevea
MC: FZ1

Post by vevea »

Kikka leeenge etter sykkel, og var vel innom det meste. Men fant ingen som passa meg helt (enten var de for dyre, eller så var de kjørt for langt, eller så var forsikringen for dyr etc..). Så kom jeg over SV'en, som var altfor dyr, og alt for langt borte.. Så jeg kjøpte den! :D
- Yamaha FZ1-N
x Suzuki SV650S
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re:

Post by Lølle »

Jeg hadde alltid likt on/off-road type sykler, så noen dager før oppkjøring fant jeg en brukt Honda XL 1000 Varadero som ble prøvekjørt.
Da var saken klar; Varadero it is. Kikket på en annen og kjøpte den første. For voksne menn er det ikke mange sykler som slår Varadero hvis man ikke skal ha full stue og spisekrok a'la GoldWing. Nå venter jeg på en ny av samme type, og det er et kapittel for seg. I morgen er neste dato sykkelen neppe kommer som lovet.
Desmo-Dude wrote:Dagen før jeg skulle oppover å hente den,så ringte han og sa at han hadde fått ett høyere bud,og at jeg var nødt til å legge på hvis jeg skulle ha den.Jeg sa ryk og reis,og at en avtale var en avtale.
Vi opplevde den her i vår; kjøpet av en 850 TDM var i boks, pris akseptert og henting avtalt. Vel hjemme var det mange ubesvarte anrop; det kom nemlig et par mann for å se på sykkelen etter at avtalen var inngått, mens vi var der. De hadde reist tilbake etter at vi var borte. De hadde overtalt fyren om at muntlig avtale ikke var bindende, økt prisen, betalt håndpenger og laget "serviettkontrakt". Jeg gjorde ikke som deg, det irriterte meg for mye - ikke #$%& om de skulle få sykkelen på den måten. :smt065 Jeg lagde et helvete for fyren og vant frem.
Litt betenkelig at kompisen til den andre duden hadde gjort et nummer av at kunne alt om kjøp og salg, og bela dette med at han var i Yamaha (riktignok Marine), skal tro om Yamaha er glad for slike abassadører..? Sykkelen står ihvertfall på utsiden her :smt041 og eieren fikk lappen på fredag!
vegsir
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!

Post by vegsir »

var endel innom en lokal mc-sjappe. og der sto husabergen. den sto der første gang jeg var innom. og etter et år sto den der fremdeles. jeg var da begynt å tenke på å kjøpe crosser. og spurte min far om jeg kunne låne penger til dette, planen var å kjøpe en rimelig nyeere crosser som det ikke var noe særlig problemer med. fikk ham med å se på en yamaha yzf250. men han mente at det ikke var noe særlig. og siden jeg hadde nevnt husabergen,og at jeg da ville slå 2 fluer i en smekk, så kikka vi på den og etter å ha hørt lyden første gang var jeg solgt. og siden pappa kjente en av de som jobba der så fikk vi en grei pris.og en mekaniker gjennomgikk ventiljustering og service med meg. den var ikke noe særlig dyrere enn de crosserene jeg hadde kikka på, men kosta meg 11.000 å få skilter på den. tror nok jeg selger den i løpet av et par år og kjøper meg enten r-sykkel, eller en nyere 650.
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Mannen min var veldig klar på hvilket merke og modell han ville ha. Han forhørte seg med en som jobber i bransjen for å høre ved hvilken årsmodell den nye varianten av bremser kom, og så var det bare å begynne å søke på Finn.no. Mc-en vår var vel tre år ved innkjøp.
Morgan Kane

Post by Morgan Kane »

Kjøpte meg en 97 Honda VTR 1000 i vår, hadde hatt lyst på en slik en stund og når det dukka opp en som var billig var det bare å slå til! Grunnen til at den var ganske rimelig var at den var velta litt med og ikke noe glansbilde, så det passa meg bra for da slipper jo jeg å ta verditapet hvis jeg bikker med den.. Dessuten kjøper jeg jo ikke sykkel for å sitte å se på den, men for å kjøre den så da spiller det kosmetiske mindre rolle.
Dessuten var det carbonpotter på den så lyden er helt ok!
HDmann
MC: Harley-Davidson XLC 1200
'07 BMW R1200GS Adventure (i Köln)

Post by HDmann »

Hei alle. Ny her :D

Kjøpte i fjor en brukt HD Sportster fordi jeg ville ha en Harley. Egentlig ville jeg ha en større Harley, men da måtte jeg kjøpt noe gammalt. Dermed ble det en Sportster fra 2003 som er ombygd fra 883 til 1200.

Sykkelen er fin som bare det. Aldri noe problem med noe som helst. Og hvorfor skulle det være en Harley? Tja... det er vel bare Harley som kan gi "Harley-følelsen". Og noen verdsetter altså den høyere enn de ofte bedre kjøreegenskapene som man gjerne finner på tyske, japanske og italienske sykler. Det betyr ikke at Sportsteren har dårlige kjøreegenskaper, neida, men det er vel ikke å stikke under en stol at f.eks. bremsene er så som så. Men det er altså en Harley. Og den er min. :D

Dette er min første Harley. Før denne har jeg hatt flere japanske sports-tourere (Suzuki og Yamaha). De har vært flotte de, men aldri har jeg vel trivdes så godt som med den sykkelen jeg har nå.

Jeg er altså ikke så veldig ung lenger, og det er vel slik for de fleste at sykkelvalget forandrer seg etter hvert som årene går. Skjønner godt at mange velger R-sykler og at de som kjører nedover kontinentet velger en stor touring-sykkel. Og så er det jo et økonomisk aspekt i det hele. Drømmesykkelen som dekker absolutt alt, finnes vel ikke, og de færreste har råd til å ha flere sykler. Det viktigste er å ha en sykkel å kjøre på, enten det er en Sportster eller en R6.
indianeren

Post by indianeren »

Min gode gamle blå indian kjøpte jeg som en haug (veldig ukomplett) med rustne deler.. fordi jeg ikke hadde råd til en nyere og raskere sykkel!

Min sølvfarga lille indian kjøpte jeg fordi jeg skulle kjøre indian fra kyst til kyst i usa...og dette var den tøffeste og billigste indian jeg kunne finne...

Ducatien kjøpte jeg fordi jeg fikk lyst..
...seff etter grundige studier på motorkonstruksjon, feilrapporter og forsikringspremier etc etc etc...
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Tolket jeg deg riktig nå? Har du hele tre MC-er? :shock:
Hawken
MC: Ducati SS 750

Post by Hawken »

Jeg søkte rundt på nettet i flere måneder, så på flere forskjellige sykler men med et begrenset budsjett måtte jeg se flere trille av gårde for flere kronestykker enn det jeg hadde tilgang til :(
Ble så jeg dro å så på et par gamle cafèracere, bla. GS 400, og en eller annen Yamaha, men ingen av disse slo helt an, og dermed måtte jeg lete enda litt til.

i Oktober i fjor kom jeg over en 92` modell Suzuki Bandit, en sykkel jeg aldri trodde jeg kom til å få tak i, men som var i min prisklasse. Ringte selger dagen etter annonsen ble lagt ut, og han sa det var flere interesserte, så jeg begynte å gi opp på den også. Men, min far ga ikke opp, så han lånte meg penger, kjørte Trondheim - Levanger en oktober kveld, prøvekjørte sykkelen og så over at alt var i orden, og vips så var sykkelen min :D
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
It’s my birthday

Post by medic1136 »

har alltid hatt en viss form for kjærlighet til kawa og siden jeg liker raske sykkler i 600 klassen så falt valget helt naturlig på en ZX6R
blarsen
MC: Nå:
'07 CBF1000
'91 TDM850
'00 F650GS
Før:
'91 FZ750

Post by blarsen »

Jeg brakk kneet for en del år siden, og da jeg var klar for å kaste krykkene oppdaget jeg at det å stable seg oppå en FZ750 ikke var så gøy lenger, så jeg trengte noe annet.

Jeg ville ha noe med en behagelig sittestilling, som kunne svinge og som hadde godt med bånndrag, og etter en del lesing kom jeg frem til at TDM måtte være tingen. Deretter lette jeg i noen uker før jeg fant en sykkel til rett pris på rett sted.
Post Reply