Halve valget er tatt, men

Prat om moped & scooter.
Jags

Halve valget er tatt, men

Post by Jags »

Hei! :D
Jeg har en TZR som jeg ønsker trimmet, og har et par spørsmål ang. dette;
Jeg har lest mye over de siste ukene, og kommet frem til at DR sylinderen er en fin invistering for meg. I og med at det blir mye by-kjøring o.l.
Så til saken; Hvilket effektannlegg burde jeg kombinere med DR for best drag og effekt? Har som nevnt lest ufattelig mye, og sett topicer tilnærmet dette, men det har aldri vært større forvirring når det kommer til DR og annlegg. :?
Jeg har lest om Technigas RSG, der er forvirringen også over hauger. Noen fraråder sterkt, andre annbefaler på det varmeste.
Jeg har mulighet til å få kjøpt Techigas og Yasuni r2 til 1000,- smack, men om ingen av disse er noe å gå for, er det 1000,- kroner sløst.
(Btw, LeoVince V6 er utenfor min prisklasse, til tross for hvor konge den er)
Om det er til noen hjelp: 100km/t + - er grei fart. Akselerasjonen er første prioritet ;)
Kom også gjerne med info om annbefalinger når det kommer til når draget er på sitt sterkeste. (Hjelper prioriteringen en del)

Ps: Lyd er ingen handicap, heller :P
Takker for deres tid.
MVH
Jags.
Eike_Oak

Re: Halve valget er tatt, men

Post by Eike_Oak »

Hvis jeg var deg ville jeg simpelthen kjørt med originalannlegget, siden det har ett lavt arbeidsområde, i likhet med sylinderen.
- Skyt her -
jimmybr
MC: Suzuki SMX 07/2002 mod.
48mm Barikit 18-20hk trimsylinder, + trimtopp
21mm delorto gasser med 89 dyse,
Hebo smallcap powerfilter,
stylepro vakumboks,
15/50 dreving,
E-Tec effektanlegg,
+ en god del styling.

Post by jimmybr »

Hvis jeg skulle ha annbefalt et effektanlegg, så skulle det ha vært Arrow, de har en SYK og da mener jeg en SYK lyd som vekker nesten hele nabolaget på tomgang + at de fungerer godt på alle arbeidsområder.
Jags

Post by Jags »

haha. Vel, kanskje ikke en fullt så syk lyd passer meg bedre ( ettersom nabolaget mitt klikker når jeg KRANKER gitar-ampen et par ganger daglig :P )
Flere forslag?
Btw Elie_Oak, org potta er notert :) Men den lager så pinglete lyd. Sounden er jo halve moroa :P
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

For å si det sånn: Alle som ikke har moped selv mener at moped-lyd er forfærdelig og viser bare at det som han der kjører rundt på blir presset til maks og går ikke særlig fort fremover selv.

Jeg og de fleste andre jeg kjenner er i den felles mening av at alle effektannlegg med økt lydnivå har mer negativ effekt enn positiv effekt på lyden, fordi då blir lyden mindre og mindre "hul" og mer og mer symaskin.
- Skyt her -
gaash

Post by gaash »

Eike_Oak wrote:For å si det sånn: Alle som ikke har moped selv mener at moped-lyd er forfærdelig og viser bare at det som han der kjører rundt på blir presset til maks og går ikke særlig fort fremover selv.

Jeg og de fleste andre jeg kjenner er i den felles mening av at alle effektannlegg med økt lydnivå har mer negativ effekt enn positiv effekt på lyden, fordi då blir lyden mindre og mindre "hul" og mer og mer symaskin.
Signerer denne :)
jimmybr
stylepro vakumboks,
15/50 dreving,
E-Tec effektanlegg,
+ en god del styling.

Post by jimmybr »

Tull ja! Synes pådragslyden til Arrow anleggene kan sammenlignes med 600cc`ere med ninja-anlegg... \:D/

So ewerybody, just :-#
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

jimmybr wrote:Tull ja! Synes pådragslyden til Arrow anleggene kan sammenlignes med 600cc`ere med ninja-anlegg... \:D/

So ewerybody, just :-#
HAHAHAHEAHHAHAHEAHHEHEHEAHAHAHEhaHAHAEHhahaehaHAHEHAHEAHAEhaehaehaehahEAHEAHEAHAehahaehAHAHEAHAEHAEHea

Har du NOENSINNE kjørt, eller i det hele tatt vært i nærheten av en 600ccm med motoren i gang ?
- Skyt her -
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Herregud, jeg kommer simpelthen ikke over den uttalelsen der, beklager :P
- Skyt her -
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Vil verdens ende si "verdens ende" i Øygarden?
I så tilfelle vil jeg gjerne ta med meg ut en bekjent med 600 med _originalannlegg_ og ruse den opp utenfor huset deres.
- Skyt her -
Evje

Post by Evje »

Når begynte 50(70)cc totakt å høres ut som 600 firetakt?

Kan fortelle at Leovince er maks oppskrytt. Det går greit med original sylinder, men med trimsylinder så er det lite å hente over turtallskicket samtidig som det kommer tidlig. Det er laga for 50 cc og skal brukes til det, bruker du trimsylinder så blir det for mye motstand i anlegget og man får bunndrag i stedet for toppdrag og jo sprekere sylinder du har jo mer merker du det.

Av anleggene så er nok Yasuni R2 det som har desidert best toppdrag, technigas er jo bunndrag det og.
Så med mindre du bruker Yasuni R2 med DR'en så tviler jeg på at du klarer å passere 100.
Hei
Jags

Post by Jags »

Virker som om dette med DR blir litt mye surr. Ghehe.
Er det noen andre sylindere som drar bra da?
En venn av meg hadde en krosser som hadde et konge kick (vet ikke når, pga. mangel av RPM teller). Og da aksa den sykt opp til jeg ikke turte mer. :P
DRen har som jeg har lest et javnt drag, og ikke så høy toppfart, som du sier Evje.
Men er det en toppdragssylinder og anlegg som vil gi meg nice aks, bare jeg pusher den litt? med tanke på at jeg skal beholde org. veiva også.

Hebo, Airsal, eller liknende?
Eneste jeg vet om Airsalen er at den drar jevnt, men jeg synes det var artig å kjøre på noe som kicker. hehe. EVt. hvilket anlegg må jeg kombinere airsal/hebo med for å få kick?

MVH
Jags.
jimmybr
stylepro vakumboks,
15/50 dreving,
E-Tec effektanlegg,
+ en god del styling.

Post by jimmybr »

Hehe:P Jeg mener det at jeg har såppas til gromlyd at den høres 2km unna. Kanskje den høres mere ut som en 999cc ducati superbike med turboladning... ;-)
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Jags wrote:Virker som om dette med DR blir litt mye surr. Ghehe.
Er det noen andre sylindere som drar bra da?
En venn av meg hadde en krosser som hadde et konge kick (vet ikke når, pga. mangel av RPM teller). Og da aksa den sykt opp til jeg ikke turte mer. :P
DRen har som jeg har lest et javnt drag, og ikke så høy toppfart, som du sier Evje.
Men er det en toppdragssylinder og anlegg som vil gi meg nice aks, bare jeg pusher den litt? med tanke på at jeg skal beholde org. veiva også.

Hebo, Airsal, eller liknende?
Eneste jeg vet om Airsalen er at den drar jevnt, men jeg synes det var artig å kjøre på noe som kicker. hehe. EVt. hvilket anlegg må jeg kombinere airsal/hebo med for å få kick?

MVH
Jags.
Då vil jeg påsta at TP er midt i blinken for deg, men sjekk om det er noe slark i veien først.
Originalsylinderen godtar kanskje litt slark i originalveiven, men det gjør ikke TP.
- Skyt her -
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

jimmybr wrote:Hehe:P Jeg mener det at jeg har såppas til gromlyd at den høres 2km unna. Kanskje den høres mere ut som en 999cc ducati superbike med turboladning... ;-)
Jeg håper så sinnsykt at det bare var en dårlig spøk, for din del :P

Siden jeg har truffet på flere andre som har vært i stand til å si noe sånt.
- Skyt her -
Post Reply