Alternativ depostøtte

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
macrom

Alternativ depostøtte

Post by macrom »

Det er sikkert fler enn meg som ikke har depostøtte. Men av og til er det veldig kjekt å få opp bakhjulet når man skal skru, f.eks ved kjedesmøring, drev/kjedeskift (som jeg gjorde idag) osv.
Jeg løste dette slik : http://macrom.no/alternativ_depostotte.jpg

Jeg forlanger ikke å bli kalt et geni, og regner med at andre har funnet på slikt før meg. Men det kan jo hende noen har nytte av det :)
Gixxerman

Re: Alternativ depostøtte

Post by Gixxerman »

Unnskyld at jeg spør, men hvorfor sladder du skiltet på bilen og ikke sykkelen. Skulle vel tro det burde vært omvendt isåfall :lol:
macrom

Post by macrom »

Gixxerman wrote:Unnskyld at jeg spør, men hvorfor sladder du skiltet på bilen og ikke sykkelen. Skulle vel tro det burde vært omvendt isåfall :lol:
Fordi bilen ikke er min.. Skiltet på sykkelen driter jeg ganske langt i :) (men nå er det også sladdet..)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ok, sånn ja. Da får jeg vel si at din "depostøtte" ikke var så dum, men da må man jo først ha slike også da. Har man de, så er det jo greit, men om ikke, kan man like gjerne kjøpe en depostøtte :)
macrom

Post by macrom »

Det er sant. Men en eller annen stang, og to bokser eller hvasomhelst som er høyt nok gjør nytten like bra :)
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Post by bandit »

Sånne støtter får du slengt etter deg for en femtilapp, mens en depotstøtte koster minst 1000,-
Syns det var en god idé jeg.. Det jeg har gjort, er å jekke opp sykkelen bak (evt jekkestropper
i takbjeklen) og satt en sånn støtte på hver side av svingarmen. Funker det også 8)

Uansett er dette en god del mer arbeid enn å bruke depotstøtte hvis man bare skal gjøre noe
småtteri som å smøre kjedet o.l.. Tror jeg skal få sveiset meg en depotstøtte en av dagene..
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
FV

Post by FV »

Var å kikka litt på støtter i dag, å en brukbar en koster da ikke mer enn 800 kr. Er vi så gjerrige da? :-k
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Tror jeg betalte 1350 spenn for fremme og bak. Så ofte som sykkelen min trenger litt omsorg så er depostøtter et must. Får mye bedre arbeidshøyde pluss at den står beint. Men på gamlesykkelen brukte jeg bare to bukker under svingarmen slik som det er nevnt før her.
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

med en depot støtte så kan du vippe opp sykkelen alene og sånnt og.. slipper at en løfter med hjertet i halsen mens en annen vipper under div ting...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Lasseleeten
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

Tss..

Jeg kjøpte depostøtter fremme og bak til rundt en 500 lapp med frakt. Helt nye og bra kvalitet..

Fra tyskland ;-)
blarsen
MC: Nå:
'07 CBF1000
'91 TDM850
'00 F650GS
Før:
'91 FZ750

Post by blarsen »

Lasseleeten wrote:Tss..

Jeg kjøpte depostøtter fremme og bak til rundt en 500 lapp med frakt. Helt nye og bra kvalitet..

Fra tyskland ;-)
Det må ha vært et godt kjøp. Hvis frakten var på 100 kroner så betyr det at støttene kostet
((500/1,25)-100)/2 = 150 kroner stykket.

Hvor var det du fant disse?
1000blade

Post by 1000blade »

garasje-kjettingtalje-flatstropp,kan henge sykkelen i ståhøyde,ganske lettvint
MuV

Post by MuV »

blarsen wrote:
Lasseleeten wrote:Tss..

Fra tyskland ;-)
Det må ha vært et godt kjøp. Hvis frakten var på 100 kroner så betyr det at støttene kostet
((500/1,25)-100)/2 = 150 kroner stykket.

Hvor var det du fant disse?
Ja det lurer jeg også på. Tråla ebay.co.uk og .de depostøtter. Fant ikke ut hva det heter på tysk, så bestilte fra .co.uk. Støttene (forran og bak) betalte jeg litt over 400kr for. Men så var jo frakten dyrere da. Kom på en tusenlapp ink. frakt og noen branketter av et slag jeg ikke vet hva er (bestilte med i tilfelle jeg får bruk for det). Så forstår ikke helt hvordan du har fått de for 500kr ink. frakt, da må det jo ha vært gratis frakt?
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Image
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

Post Reply